Gå til innhold

Skremmende opplevelse

Anbefalte innlegg

I kveld skjedde et noe som jeg ikke trodde var mulig.

Junior på 12 år kom gråtende og skjelvende hjem ved 20.30 tiden i kveld, han var så oppskaket at han nesten ikke klarte å snakke. På vei hjem fra fotballbanen sammen med noen kamerater ble han omringet av 4 voksne pakistanske menn som skulle "ta" ham. Den ene manen gikk ogaså fysisk til angrep på sønnen min ved å vri armen hans bak på ryggen og legge den andre armen rundt halsen hans.

Grunnen til at de skulle "ta" han var at han angivelig skulle ha plaget et eldre ektepar i nabolaget ved å sparke i døra deres,banke på vindune, ringe på dørklokka og stikke av. Dette skulle han vistnok ha gjort tre kvelder på rad.

Pakistanerene er naboer med det eldre ekteparet og skulle "hjelpe" dem å ta de skyldige. De påsto at de hadde sett at sønnen min og vennene hans hadde gjort disse rampestrekene og at politiet nå skulle komme og ta ham. Det viste seg etterhvert at den eldre mannen som var blitt plaget hadde ringt politiet og klaget på bråket.

Mannen min og jeg tok med oss junior for å prøve å snakke med pakistanerene og høre deres versjon. Ut av døra strømmet det 5 pakistanske menn som beskyldte sønnen min for å ha plaget naboen deres de var de helt overbevist om det alle sammen.Beviset de hadde var junior prøvde å løpe vekk fra dem fordi han ikke ville bli tatt. Vi fikk også passet vårt påskrevet, vi kunne ikke oppdra unger, vi sto og løy mennene opp i fjeset og vi unskyldte det gale sønnen vår hadde gjort. Vi ble også truet med anmeldesle dersom vi kom og lagde "bråk en gang til".

Hva som egentlig har skjedd og hvem som har gjort hva vet ikke vi, men jeg tror ikke junior har vært med på dette. Nå i kveld brukte vi lang tid på å få roet ham ned og forsikre ham om at vi tror på ham og skal passe på ham.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/353905-skremmende-opplevelse/
Del på andre sider

Fortsetter under...

• Svar 56
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• ShitDiddelyDo

14

• avidi

9

• AneM1365380603

7

• Sør

4

Mest aktive i denne tråden

Hei,

Uff - sånn er ikke kjekt. Og voksne mennesker burde selvsagt aldri gjøre slikt med barn. Jeg regner med at det blåser over rimelig snart. Sønnen deres vil neppe få noen "varige traumer", ettersom han har et trygt hjem til vanlig.

Hvis du kjenner noen av de innvolverte er det mulig du kan snakke med dem på enmannshånd, og forklare din/deres side av historien.

Med vennlig hilsen

Hei,

Uff - sånn er ikke kjekt. Og voksne mennesker burde selvsagt aldri gjøre slikt med barn. Jeg regner med at det blåser over rimelig snart. Sønnen deres vil neppe få noen "varige traumer", ettersom han har et trygt hjem til vanlig.

Hvis du kjenner noen av de innvolverte er det mulig du kan snakke med dem på enmannshånd, og forklare din/deres side av historien.

Med vennlig hilsen

Jeg kjenner såvidt den ene pakistanske mannen, han har barn på omtrent samme alder. Men å snakke fornuftig med ham nytter ikke. I følge ham kunne jeg ikke oppdra barn i det hele tatt og jeg var både feig og dum.

Jeg kjenner såvidt den ene pakistanske mannen, han har barn på omtrent samme alder. Men å snakke fornuftig med ham nytter ikke. I følge ham kunne jeg ikke oppdra barn i det hele tatt og jeg var både feig og dum.

Jeg fikk forbud av et foreldrepar å slippe pakistanske unger inn i leiligheten min, så fæl var jeg altså. Og jeg som synes jeg var så grei og lot ungene få lov å leke her inne sammen med sønnen min.

Nå er jo de fleste "paktistanske" menn faktisk norske, men det er en annen sak.

Hva med noen av de andre? Eller hva med ekteparet som ble plaget? Hva med at sønnen deres skrev et kort til dem, hvor han skrev at han synes det er synd at noen plager dem, men at han ikke har vært med på det, og at han ønsker dem godt? (Slik jeg forstod det har ikke det eldre ekteparet vært med på dette?)

Med vennlig hilsen

Annonse

Nå er jo de fleste "paktistanske" menn faktisk norske, men det er en annen sak.

Hva med noen av de andre? Eller hva med ekteparet som ble plaget? Hva med at sønnen deres skrev et kort til dem, hvor han skrev at han synes det er synd at noen plager dem, men at han ikke har vært med på det, og at han ønsker dem godt? (Slik jeg forstod det har ikke det eldre ekteparet vært med på dette?)

Med vennlig hilsen

Det var en god tanke sør, og det er verd et forsøk, men jeg er litt i tvil om det nytter.

Vi prøvde å snakke med denne mannen som var blitt plaget men han var litt vanskelig å bli kok på. Han ville ha navnet på de guttene sønnen min hadde vært sammen med i kveld og han ville ha vårt navn og adresse. Vi spurte hvorfor, og fikk til svar at nå hadde han navn han gi politiet, så fikk de ta saken videre. Han mente de alle var skyldige inntil politiet kunne bekrefte eller avkrefte dette.

Det var en god tanke sør, og det er verd et forsøk, men jeg er litt i tvil om det nytter.

Vi prøvde å snakke med denne mannen som var blitt plaget men han var litt vanskelig å bli kok på. Han ville ha navnet på de guttene sønnen min hadde vært sammen med i kveld og han ville ha vårt navn og adresse. Vi spurte hvorfor, og fikk til svar at nå hadde han navn han gi politiet, så fikk de ta saken videre. Han mente de alle var skyldige inntil politiet kunne bekrefte eller avkrefte dette.

Det er noe som ikke "koster noe", og ofte er de eldre mer "fredefulle" - særlig hvis det er et barn som henvender seg direkte, og sier at han ikke vil dem vondt.

Ettersom dere ikke vet hva som har skjedd, er det jo mulig at dette eldre ekteparet har blitt plaget av ungdommer i lang tid, og har vært meget redde. (Det er selvsagt også mulig at de rundt dem bare overreagerer.)

Jeg håper det løser seg.

Med vennlig hilsen

Gjest ta kontakt med politiet?

Hva med å ta en tlf til politiet og varsle om hendelsen. Er ikke sikkert dette blir siste gang dere vil være i kontakt med disse folkene.

Og vis mot formodningen sønnen din har kjenskap til el skulle vært med på dette bråket, håper jeg han skjønner at dette er en konsekvens av å gjøre noe galt. Men støtter ikke fremgangsmåten til disse voksne å ta ungene på, da de burde heller tatt kontakt med dere foreldrene istedet.

Ps: håper alt ordner seg!

Hvis sønnen din har vært med på å plage gamle folk synes jeg han fikk som fortjent, og sannsynligvis vil det fungere: Han plager ikke disse igjen nå.

Hvis de hadde banka ham hadde det naturligvis vært en annen sak, men i så fall antar jeg du hadde ringt politiet.

Høres nesten ut som mafiametoder...

Jeg syns det er ille at voksne tar saken i egne hender mot andres barn.

De burde heller tatt det opp med foreldrene til barna da, så fikk heller de ta affære...

Helt uenig.

Er det ikke nettopp for å få reaksjoner unger gjør sånt? Det var spenningen som gjorde at vi gjorde faenskap som dette. Det var derfor det var ekstra artig å dra på epleslang hos den sinteste bonden.

Noe av det verste jeg var med på som barn var disse trådene man holdt over veien for å stoppe biler. En luring fant ut at vi skulle dra det litt lengre, og sende en refleks over i tråden. Bilene trodde naturligvis det kom noen løpende, og klinte inn bremsen. Dette medførte at voksne mennesker løp etter oss. Som voksen forstår jeg årsaken. Det vi drev med var livsfarlig. Jeg husker en motorsyklist som kjørte i grøfta på grunn av dette. Det gikk bra med ham, men vi måtte gjemme oss i skauen fordi han og noen venner av ham jakta på oss. Jeg tror ikke vi hadde sett pene ut noen av oss hvis de hadde fått tak i oss etter nestenulykken.

Og hadde de rundjult oss hadde det faen meg vært fortjent.

Hvis sønnen din har vært med på å plage gamle folk synes jeg han fikk som fortjent, og sannsynligvis vil det fungere: Han plager ikke disse igjen nå.

Hvis de hadde banka ham hadde det naturligvis vært en annen sak, men i så fall antar jeg du hadde ringt politiet.

Men hvis sønnen IKKE har gjort noe, da?

Med vennlig hilsen

Annonse

Men hvis sønnen IKKE har gjort noe, da?

Med vennlig hilsen

Du har vært 12 du også.

Tror du virkelig på at de skremte en uskyldig gutt?

Det tror ikke jeg på.

Det er som en bildegreie en eller annen la ut her for en tid siden. Det ene viste et foreldrepar på konferanse med lærerne for 20 år siden. Sønnen fikk dårlige karakterer, og foreldrene kjeftet på sønnen.

Så viste den konferansen i dag. Sønnen fikk dårlige karakterer, og foreldrene kjeftet på læreren fordi sønnen fikk dårlige karakterer.

En veldig ubehagelig opplevelse for gutten, men har han vært med på dette synes jeg i grunnen han fikk som fortjent.

Sønnen min var med på noe sånt en gang, og han måtte gjøre opp for seg. Vi tok han med til damen med et gavekort. Pga gavekortet var han uten penger på mobilen en måned. Han gruet seg svært til å gå til henne, men var letta over å ha gjort opp for seg etterpå.

Håper virkelig dere finner ut hvem som har gjort hva, og at ekteparet heretter får fred.

Slike ting har vært en gjenganger her jeg bor og ja, det er skremmende. Hvis det skjer flere ganger så ring forebyggende politi der dere bor, de er ganske hjelpsomme og jeg ser at det har blitt roligere her i det siste så det har hjulpet.

Takk for råd Dorthe. Vi har vurdert å bare ta en telefon til nærmeste politistasjon for å høre hva vi kan og skal gjøre.

En veldig ubehagelig opplevelse for gutten, men har han vært med på dette synes jeg i grunnen han fikk som fortjent.

Sønnen min var med på noe sånt en gang, og han måtte gjøre opp for seg. Vi tok han med til damen med et gavekort. Pga gavekortet var han uten penger på mobilen en måned. Han gruet seg svært til å gå til henne, men var letta over å ha gjort opp for seg etterpå.

Håper virkelig dere finner ut hvem som har gjort hva, og at ekteparet heretter får fred.

Etter å snakket mye med sønnen min både i går kveld og i morges er jeg ganske sikker på at han ikke har vært med på akkurat dette. Selvfølgelig finner han på fantestreker han også, men akuurat nå mener jeg han er uskyldig.

Gjest Frk Rosenkranz

Helt uenig.

Er det ikke nettopp for å få reaksjoner unger gjør sånt? Det var spenningen som gjorde at vi gjorde faenskap som dette. Det var derfor det var ekstra artig å dra på epleslang hos den sinteste bonden.

Noe av det verste jeg var med på som barn var disse trådene man holdt over veien for å stoppe biler. En luring fant ut at vi skulle dra det litt lengre, og sende en refleks over i tråden. Bilene trodde naturligvis det kom noen løpende, og klinte inn bremsen. Dette medførte at voksne mennesker løp etter oss. Som voksen forstår jeg årsaken. Det vi drev med var livsfarlig. Jeg husker en motorsyklist som kjørte i grøfta på grunn av dette. Det gikk bra med ham, men vi måtte gjemme oss i skauen fordi han og noen venner av ham jakta på oss. Jeg tror ikke vi hadde sett pene ut noen av oss hvis de hadde fått tak i oss etter nestenulykken.

Og hadde de rundjult oss hadde det faen meg vært fortjent.

Ja, men det er ikke privatpersoner som skal ta affære,

da burde de heller tatt kontakt med foreldre og politi.

Jeg har forresten et triks som alltid virker på sønnen min, hvis jeg er usikker på om han har gjort noe eller ikke. Jeg spør om vi skal gå bort til den/de det gjelder slik at begge parter kan fortelle hva som har skjedd, eller om han vil fortelle det til meg. De gangene han har vært med på streker kommer sannheten hjemme. De gangene han har vært uskyldig har han vært utrolig klar for å gå bort og renvaske seg.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...