Gå til innhold

Skremmende opplevelse

Anbefalte innlegg

Høres nesten ut som mafiametoder...

Jeg syns det er ille at voksne tar saken i egne hender mot andres barn.

De burde heller tatt det opp med foreldrene til barna da, så fikk heller de ta affære...

Ja jeg må si jeg ble veldig overrakset over måten de gikk fram på. Når 4 voksne menn truer en 12-åring og går til fysisk angrep på ham synes jeg det går for lengt.

Fortsetter under...

• Svar 56
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• ShitDiddelyDo

14

• avidi

9

• AneM1365380603

7

• Sør

4

Mest aktive i denne tråden

Gjest Frk Rosenkranz

Du har vært 12 du også.

Tror du virkelig på at de skremte en uskyldig gutt?

Det tror ikke jeg på.

Det er som en bildegreie en eller annen la ut her for en tid siden. Det ene viste et foreldrepar på konferanse med lærerne for 20 år siden. Sønnen fikk dårlige karakterer, og foreldrene kjeftet på sønnen.

Så viste den konferansen i dag. Sønnen fikk dårlige karakterer, og foreldrene kjeftet på læreren fordi sønnen fikk dårlige karakterer.

Mannen min sier at problemet med dagens unge er at de ikke får nok bank hjemme... de respekterer ikke voksne lenger.

Nå er det ikke lov å kjefte på barna eller å gi ris, og hva ser vi? Stadig flere uoppdragne drittunger som totalt mangler respekt for voksne!

Tilbake til bjørkeriset?

nah

Ja, men det er ikke privatpersoner som skal ta affære,

da burde de heller tatt kontakt med foreldre og politi.

Vel, jeg er glad andre folk enn våre foreldre sa fra da vi var barn.

Foreldre har tross alt en tendens til å gjøre som trådstarter skriver "jeg har ingen tro på at sønnen min har gjort dette", eller avskrive det hele med "guttestreker".

Og politiet rykker ikke ut pga plagsomme unger.

Når det er sagt ville jeg naturligvis svart noe annet dersom de hadde banka gutten, men det gjorde de ikke.

Jeg har forresten et triks som alltid virker på sønnen min, hvis jeg er usikker på om han har gjort noe eller ikke. Jeg spør om vi skal gå bort til den/de det gjelder slik at begge parter kan fortelle hva som har skjedd, eller om han vil fortelle det til meg. De gangene han har vært med på streker kommer sannheten hjemme. De gangene han har vært uskyldig har han vært utrolig klar for å gå bort og renvaske seg.

Sønnen min var med mannen og meg bort til de naboene som var blitt plaget for å prøve å forklare seg og si at han ikke hadde vært med på dette. Men det var ike mulig å få sagt noe som helst, gamlefar var hellig overbevist om det var min ønn som sto bak bråket for det hadde disse nabomennene sagt.

Vi ringte også på de de som hadde truet junior for å spørre hva som hadde skjedd. Vi fikk slengt etter oss masse kjeft og trusler om at vi forsvarte en drittunge, dessuten kunne jeg bare holde kjeft for jeg kunne hverken føde eller oppdra barn (sønnen min er adoptert) Disse mennene "visste" at min sønn var synderen.

Mannen min sier at problemet med dagens unge er at de ikke får nok bank hjemme... de respekterer ikke voksne lenger.

Nå er det ikke lov å kjefte på barna eller å gi ris, og hva ser vi? Stadig flere uoppdragne drittunger som totalt mangler respekt for voksne!

Tilbake til bjørkeriset?

nah

'' Stadig flere uoppdragne drittunger som totalt mangler respekt for voksne!''

Enig. Men i motsetning til mannen din er jeg absolutt ikke tilhenger av fysisk straff, frihetsberøvelse i form av husarrest, osv.

Vel, jeg er glad andre folk enn våre foreldre sa fra da vi var barn.

Foreldre har tross alt en tendens til å gjøre som trådstarter skriver "jeg har ingen tro på at sønnen min har gjort dette", eller avskrive det hele med "guttestreker".

Og politiet rykker ikke ut pga plagsomme unger.

Når det er sagt ville jeg naturligvis svart noe annet dersom de hadde banka gutten, men det gjorde de ikke.

Nei de banket ham ikke, men dene ene mannen gikk faktisk til fysisk angrep på junior ved å vri den ene armen hans bak på ryggen og ta den andre om halsen hans som om han skulle ta kvelertak på gutten.

Annonse

Tilbake til bjørkeriset?

nah

Holdningene hjemmefra har også mye å si. Jeg skreiv lenger oppe om sønnen min som hadde vært med på noe. En av de andre mødrene klarte ikke å se at sønnen hennes hadde gjort noe galt. Hun var mest opptatt av at dama som ble plaget var en drittkjerring, og at hun fortjente det. Jeg sa at hun får gjøre hva hun vil, men at jeg må ta utgangspunkt i hva min sønn har gjort/innrømmet.

Det er jo klart at sønnen hennes aldri lærer å oppføre seg/ta ansvar når han møter slike holdninger fra sin egen mor. Det var nesten så han fikk et klapp på skulderen.

Nei de banket ham ikke, men dene ene mannen gikk faktisk til fysisk angrep på junior ved å vri den ene armen hans bak på ryggen og ta den andre om halsen hans som om han skulle ta kvelertak på gutten.

Det ser jeg ingen problemer med - forutsatt at han ikke tok annet skade av det enn å bli skremt, og at han har gjort det de påstår at han har gjort.

Hvis han faktisk er uskyldig er det en annen sak.

Og hvis de ikke lar det være med dette bør dere naturligvis kontakte politiet.

Sønnen min var med mannen og meg bort til de naboene som var blitt plaget for å prøve å forklare seg og si at han ikke hadde vært med på dette. Men det var ike mulig å få sagt noe som helst, gamlefar var hellig overbevist om det var min ønn som sto bak bråket for det hadde disse nabomennene sagt.

Vi ringte også på de de som hadde truet junior for å spørre hva som hadde skjedd. Vi fikk slengt etter oss masse kjeft og trusler om at vi forsvarte en drittunge, dessuten kunne jeg bare holde kjeft for jeg kunne hverken føde eller oppdra barn (sønnen min er adoptert) Disse mennene "visste" at min sønn var synderen.

Såpass.. Ja, da virker det jo ganske håpløst. Rykter pleier å gå ganske kjapt når noe har skjedd, så håper dere får svar på hvem som har plaget ekteparet.

En veldig ubehagelig opplevelse for gutten, men har han vært med på dette synes jeg i grunnen han fikk som fortjent.

Sønnen min var med på noe sånt en gang, og han måtte gjøre opp for seg. Vi tok han med til damen med et gavekort. Pga gavekortet var han uten penger på mobilen en måned. Han gruet seg svært til å gå til henne, men var letta over å ha gjort opp for seg etterpå.

Håper virkelig dere finner ut hvem som har gjort hva, og at ekteparet heretter får fred.

''En veldig ubehagelig opplevelse for gutten, men har han vært med på dette synes jeg i grunnen han fikk som fortjent. ''

Som fortjent? Sende fire voksne mannfolk etter en liten gutt for å "ta" ham? Langt ifra fortjent syns jeg. Det hadde vært helt greit om gamlefar selv kom på døren for å gjøre opp, men å sende fire, sikkert for gutten, skumle menn, syns jeg er langt fra som fortjent. Jeg hadde ikke turt å gå utendørs etter dette, hadde jeg vært den lille gutten.

Du har vært 12 du også.

Det tror ikke jeg på.

Det er som en bildegreie en eller annen la ut her for en tid siden. Det ene viste et foreldrepar på konferanse med lærerne for 20 år siden. Sønnen fikk dårlige karakterer, og foreldrene kjeftet på sønnen.

Så viste den konferansen i dag. Sønnen fikk dårlige karakterer, og foreldrene kjeftet på læreren fordi sønnen fikk dårlige karakterer.

Men i dagens skole hadde bildet vært slik:

Læreren kjeftet på foreldrene fordi ungen fikk dårlige karakterer...

Du har vært 12 du også.

Det tror ikke jeg på.

Tror du gutten hadde turt å bli med å oppsøke disse voksne mannfolka igjen dersom han var skyldig? Det tror IKKE jeg.

Fått som fortjent har han uansett ikke, at voksne rotter saeg sammen for fysisk å ta en gutt, synes jeg kvalifiserer til politianmeldelse for trusler.

Guttestreker kan vøre plagsomme, men vi borgere har ingen rett til selv å straffe dem vi mener er syndere!

Annonse

Stakkars gutt.. :-( Jeg tror som deg, han er ikke skyldig når han tør å være med og oppsøke dem igjen.

At voksne rotter seg sammen for fysisk å ta en unggutt, synes jeg kvalifiserer til politianmeldelse for trusler.

Guttestreker kan selvsagt være plagsomme, men vi borgere har ingen rett til å ta loven i egne hender og straffe dem vi mener er syndere!

Det ser jeg ingen problemer med - forutsatt at han ikke tok annet skade av det enn å bli skremt, og at han har gjort det de påstår at han har gjort.

Hvis han faktisk er uskyldig er det en annen sak.

Og hvis de ikke lar det være med dette bør dere naturligvis kontakte politiet.

''Det ser jeg ingen problemer med''

Urovekkende. Trodde du hadde mer vett. Maktforholdet her står ikke i proporsjon, gutten er 12 år!

Strekene disse guttene har funnet på kan heller ikke sammenlignes med å skremme vettet av en gutt på denne måten.

Tilbake til bjørkeriset?

nah

Hvis respekt = redsel, så. Mange synes å misforstå hva respekt består av.

Tror du gutten hadde turt å bli med å oppsøke disse voksne mannfolka igjen dersom han var skyldig? Det tror IKKE jeg.

Fått som fortjent har han uansett ikke, at voksne rotter saeg sammen for fysisk å ta en gutt, synes jeg kvalifiserer til politianmeldelse for trusler.

Guttestreker kan vøre plagsomme, men vi borgere har ingen rett til selv å straffe dem vi mener er syndere!

Jeg er ikke uenig i at vi ikke har rett til fysisk avstraffelse, men det å skremme en unge - forutsatt at han har plaga gamle folk - bør være helt greit.

Dersom han ikke har gjort dette er det en annen sak, men det virker jo litt rart når de synes såpass overbeviste.

Det er også et spørsmål om hva det betyr "å plage eldre". Hvis unga kun har ringt på døra et par ganger og løpt, er jeg enig i at dette er en overreaksjon. Dersom gamlinga er utpekt som barnas mobbeofre, og det er vel strengt tatt ikke uvanlig at unger velger ut spesifikke mennesker det er ekstra artig å erte, det gjorde vi også, er det en annen sak, og sannsynligvis langt mer plagsomt for gamlinga enn 12-åringer er i stand til å forstå.

Når det er sagt leser jeg over her at mora og faren fikk gjennomgå uten sidestykke da de oppsøkte mennene, og det som kommer fram der er selvfølgelig langt over streken.

Det å skremme ungen, her en 12-åring, så vi snakker ikke om barnehagebarn her, synes jeg dog er helt greit - forutsatt at han ikke er uskyldig og får tyn for noe andre har gjort.

Alle menn her inne vet hvor jævlige 12 år gamle gutter kan være med sine guttestreker. Vi har selv holdt på sånn, og vi visste at det var galt. Gutten er 12. Ikke 6.

''Det ser jeg ingen problemer med''

Urovekkende. Trodde du hadde mer vett. Maktforholdet her står ikke i proporsjon, gutten er 12 år!

Strekene disse guttene har funnet på kan heller ikke sammenlignes med å skremme vettet av en gutt på denne måten.

''Strekene disse guttene har funnet på kan heller ikke sammenlignes med å skremme vettet av en gutt på denne måten.''

Med mindre trådstarter har skrevet noe i løpet av de siste timene, står det vel ingen steder hva guttene faktisk har gjort?

Jeg synes en del av dere undervurderer 12 år gamle gutter. Gutter på den alderen vet faktisk forskjell på rett og galt. 3 år senere og guttestrekene er ikke lenger guttestreker, men kriminelle handlinger de kan bures inn for.

De aller fleste mannfolk har selv vært 12 år gamle og bedrevet faen i nabolaget. Vi visste at det var galt. Vi visste at reaksjonene kunne komme. Det var derfor det var spennende.

Det nytter ikke å syte når du blir tatt.

Men igjen: Nå forutsetter jeg at fyren faktisk har gjort noe galt. Hvis ikke er det mannfolka som burde hatt en omgang juling.

Tilbake til bjørkeriset?

nah

''Stadig flere uoppdragne drittunger som totalt mangler respekt for voksne!'' Tja. Innimellom vet vi ikke om de ville respektert folk, for d efår rett og slett ingen grenser. I dag var jeg i en klesbutikk, og stod og så en oppgitt og veldig ung (sikkert rundt 18) ekspeditør prøve å hinte overfor en godt voksen mamma (rundt 35-40) at hun burde stoppe sin lille toåring fra å plukke smykker ned fra stativet. Mammaen tok ingen signaler og tilslutt smilte jeg og sa "du, nå tror jeg jenta di trenger en beskjed om at hun ikke bør plukke ned alle smykkene bak der" hvorpå jeg fikk et skikkelig surt "det er vel ikke så farlig om hun titter litt, de henger jo der og frister!". Jeg gadd rett og slett ikke starte en diskusjon, men vekslet synlig blikk med ekspeditøren og vi hevet begge øyebrynene over reaksjonen så mammaen så det. Jeg fatter ikke at hun ikke skjønner at hun gjør barnet sitt en bjørnetjeneste!

''Strekene disse guttene har funnet på kan heller ikke sammenlignes med å skremme vettet av en gutt på denne måten.''

Med mindre trådstarter har skrevet noe i løpet av de siste timene, står det vel ingen steder hva guttene faktisk har gjort?

Jeg synes en del av dere undervurderer 12 år gamle gutter. Gutter på den alderen vet faktisk forskjell på rett og galt. 3 år senere og guttestrekene er ikke lenger guttestreker, men kriminelle handlinger de kan bures inn for.

De aller fleste mannfolk har selv vært 12 år gamle og bedrevet faen i nabolaget. Vi visste at det var galt. Vi visste at reaksjonene kunne komme. Det var derfor det var spennende.

Det nytter ikke å syte når du blir tatt.

Men igjen: Nå forutsetter jeg at fyren faktisk har gjort noe galt. Hvis ikke er det mannfolka som burde hatt en omgang juling.

Vi har snakket grundig med sønnen vår og spurt ham flere ganger om han har vært med på disse tingne jeg skrev om i går.

Han blir lei seg og begynner nesten å gråte fordi jeg spør ham flere ganger og sier at jeg ikke tror på ham. Jeg kjenner min egen sønn og merker når han snakker sant og det gjør han i dette tilfellet. Du tro hva du vil, men jeg stoler på at gutten min.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...