Gå til innhold

Skremmende opplevelse

Anbefalte innlegg

Vi har snakket grundig med sønnen vår og spurt ham flere ganger om han har vært med på disse tingne jeg skrev om i går.

Han blir lei seg og begynner nesten å gråte fordi jeg spør ham flere ganger og sier at jeg ikke tror på ham. Jeg kjenner min egen sønn og merker når han snakker sant og det gjør han i dette tilfellet. Du tro hva du vil, men jeg stoler på at gutten min.

Jeg tror ingenting som helst om hans skyldsspørsmål, og tar utgangspunkt i at han har gjort det.

Hvis disse fortsetter å plage ham må dere uansett ringe politiet. De høres jo uansett ikke helt stabile ut som begynte å skjelle dere ut med vekt på at han er adoptert.

Fortsetter under...

• Svar 56
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• ShitDiddelyDo

14

• avidi

9

• AneM1365380603

7

• Sør

4

Mest aktive i denne tråden

Gjest Nickløsheletiden

Jeg er enig med de som mener dette er en politisak.

Om gutten din har vært med på dette, er det i så fall helt uskyldig. Hvem driver ikke med sånt som barn? Jeg har ihvertfall gjort det. Ringe på og stikke av var en helt vanlig lek da jeg var barn. Det har unger gjort her hos oss også og sånt smiler jeg av. Jeg synes det er bra at ungene er ute og har det morsomt isteden for at de sitter inne med pc.

Selvsagt skal vi som foreldre snakke ungene til rette, men det at 4 voksne menn omringer et lite barn og holder hendene hans fast på ryggen, ser jeg på som en alvorlig sak. Guttens reaksjon sier alt om hvor alvorlig dette er.

Om gutten snakker sant eller ikke er ikke det viktigste her. Unger begynner gjerne å gråte på en frustrert måte hvis de føler de ikke blir trodd av foreldrene, så sånn sett tror jeg mest på at gutten din prater sant. Men det kan selvfølgelig også være at han har blitt så redd, at han er redd for flere angrep hvis sannheten kommer frem. Vanskelig og si.

Det er tydelig at dette er en type mannfolk som ikke er mottagelig for en samtale og det er tydelig at de er fulle av aggresjon. Jeg synes det er skremmende at voksne reagerer slik mot et barn som bedriver uskyldige rampestreker. Og det er skremmende at de ikke er mottagelig for samtale. Som mor ville jeg blitt bekymret og jeg ville politianmeldt det.

Gjest Nickløsheletiden

Det ser jeg ingen problemer med - forutsatt at han ikke tok annet skade av det enn å bli skremt, og at han har gjort det de påstår at han har gjort.

Hvis han faktisk er uskyldig er det en annen sak.

Og hvis de ikke lar det være med dette bør dere naturligvis kontakte politiet.

Jeg fatter ikke at du kan mene dette.

Gjest Nickløsheletiden

''Strekene disse guttene har funnet på kan heller ikke sammenlignes med å skremme vettet av en gutt på denne måten.''

Med mindre trådstarter har skrevet noe i løpet av de siste timene, står det vel ingen steder hva guttene faktisk har gjort?

Jeg synes en del av dere undervurderer 12 år gamle gutter. Gutter på den alderen vet faktisk forskjell på rett og galt. 3 år senere og guttestrekene er ikke lenger guttestreker, men kriminelle handlinger de kan bures inn for.

De aller fleste mannfolk har selv vært 12 år gamle og bedrevet faen i nabolaget. Vi visste at det var galt. Vi visste at reaksjonene kunne komme. Det var derfor det var spennende.

Det nytter ikke å syte når du blir tatt.

Men igjen: Nå forutsetter jeg at fyren faktisk har gjort noe galt. Hvis ikke er det mannfolka som burde hatt en omgang juling.

''3 år senere og guttestrekene er ikke lenger guttestreker, men kriminelle handlinger de kan bures inn for''

*LOL* Nei, nå må du slutte å overdramatisere. Guttestreker er guttestreker. Eller dette er jo like mye jentestreker forresten. Slik drev vi jenter med også. Det er langt derifra til kriminelle handlinger.

Annonse

Jeg fatter ikke at du kan mene dette.

At det å skremme en unge som plager eldre mennesker er greit?

Nå forutsetter jeg igjen at han faktisk har gjort det.

Da jeg var barn kom bonden løpende ut med hagle.

Den gang var det også noe som het: "Den som er med på leken får tåle steken".

Men hvis gutten er så uskyldig som moren sier, stiller saken seg helt annerledes.

Jeg er enig med de som mener dette er en politisak.

Om gutten din har vært med på dette, er det i så fall helt uskyldig. Hvem driver ikke med sånt som barn? Jeg har ihvertfall gjort det. Ringe på og stikke av var en helt vanlig lek da jeg var barn. Det har unger gjort her hos oss også og sånt smiler jeg av. Jeg synes det er bra at ungene er ute og har det morsomt isteden for at de sitter inne med pc.

Selvsagt skal vi som foreldre snakke ungene til rette, men det at 4 voksne menn omringer et lite barn og holder hendene hans fast på ryggen, ser jeg på som en alvorlig sak. Guttens reaksjon sier alt om hvor alvorlig dette er.

Om gutten snakker sant eller ikke er ikke det viktigste her. Unger begynner gjerne å gråte på en frustrert måte hvis de føler de ikke blir trodd av foreldrene, så sånn sett tror jeg mest på at gutten din prater sant. Men det kan selvfølgelig også være at han har blitt så redd, at han er redd for flere angrep hvis sannheten kommer frem. Vanskelig og si.

Det er tydelig at dette er en type mannfolk som ikke er mottagelig for en samtale og det er tydelig at de er fulle av aggresjon. Jeg synes det er skremmende at voksne reagerer slik mot et barn som bedriver uskyldige rampestreker. Og det er skremmende at de ikke er mottagelig for samtale. Som mor ville jeg blitt bekymret og jeg ville politianmeldt det.

Enig.

''3 år senere og guttestrekene er ikke lenger guttestreker, men kriminelle handlinger de kan bures inn for''

*LOL* Nei, nå må du slutte å overdramatisere. Guttestreker er guttestreker. Eller dette er jo like mye jentestreker forresten. Slik drev vi jenter med også. Det er langt derifra til kriminelle handlinger.

Det kommer helt an på hva ungene har gjort, og hvor omattende trakasseringen av disse gamle menneskene er.

Hvis de kun har ringt på døra og løpt et par ganger er det naturligvis harmløst, men 12 år gamle gutter kan være langt mer fandenivolske enn som så - og med mindre noe har skjedd de siste 20 årene, overgår gutter dere jentene noe til gangs i pøbeloppførsel.

Her er det også formidlende omstendigheter i at de som plages er eldre mennesker, som ikke løper spesielt fort. Det er feigt. De burde naturligvis erta han fyren med HA-merke på jakka hvis det var noe tak i dem. :)

Guttestreker kan oppleves som terror og mobbing. Jeg vet om et par tilfeller der guttene har ødelagt livskvaliteten til enkelte. Ringing på døra til alle tider, skraping på vinduene med isopor, ødeleggelser i hagen, skjelllsord når personen sitter på terassen. Aldri fred å få.... Jeg synes det er greit da at noen snakker til dem, selv om jeg absolutt ikke støtter at de går til fysisk angrep.

Gjest Nickløsheletiden

At det å skremme en unge som plager eldre mennesker er greit?

Nå forutsetter jeg igjen at han faktisk har gjort det.

Da jeg var barn kom bonden løpende ut med hagle.

Den gang var det også noe som het: "Den som er med på leken får tåle steken".

Men hvis gutten er så uskyldig som moren sier, stiller saken seg helt annerledes.

Jada, vi har også hatt en bonde med høygaffel etter også.

Det og være 4 voksne mot et barn er en helt annen sak. Når gutten kommer hjem og er så redd at han ikke greier å prate, må di forstå hvor alvorlig dette er.

Hvordan tror du denne gutten vil ha det nå fremover på vei til skolen og til og fra treninga?

Gjest Nickløsheletiden

Guttestreker kan oppleves som terror og mobbing. Jeg vet om et par tilfeller der guttene har ødelagt livskvaliteten til enkelte. Ringing på døra til alle tider, skraping på vinduene med isopor, ødeleggelser i hagen, skjelllsord når personen sitter på terassen. Aldri fred å få.... Jeg synes det er greit da at noen snakker til dem, selv om jeg absolutt ikke støtter at de går til fysisk angrep.

Ja, men ikke på denne måten det her ble gjort.

Jada, vi har også hatt en bonde med høygaffel etter også.

Det og være 4 voksne mot et barn er en helt annen sak. Når gutten kommer hjem og er så redd at han ikke greier å prate, må di forstå hvor alvorlig dette er.

Hvordan tror du denne gutten vil ha det nå fremover på vei til skolen og til og fra treninga?

''Det og være 4 voksne mot et barn er en helt annen sak. Når gutten kommer hjem og er så redd at han ikke greier å prate, må di forstå hvor alvorlig dette er.

Hvordan tror du denne gutten vil ha det nå fremover på vei til skolen og til og fra treninga?''

Hvis han har gjort det:

Han fortjente å bli skremt. Hvis reaksjonen var for tøff for ham burde han ikke blitt med på moroa i utgangspunktet

Vi snakker om en tolvåring her. Ikke en seksåring.

Hvis mennene ikke lar det være med denne ene gangen:

Da går de for langt. Ring politiet.

Dersom han ikke har gjort det:

Da burde mannfolka hatt en omgang juling, og unnskylde seg. Det burde de for øvrig gjøre uansett. Ikke for hva de gjorde med gutten (forutsatt at han har gjort det de sa), men mot foreldrene - for den mottakelsen de fikk da de snakket med dem. Denne er milevis over streken.

Annonse

Ja, men ikke på denne måten det her ble gjort.

Her er gutten uskyldig, og da blir det helt feil, men om han hadde trakassert et ektepar i flere måneder synes jeg ikke synd på han om han fikk kraftig kjeft uten vold.

Jeg har en gutt på 12 år selv, og jeg vet at han forstår hva som er rett og galt. Han har selv deltatt i plagingen av en eldre dame to ganger. Hun har ikke fått fred på sine eldre dager, av barnslige gutter som har moret seg på hennes bekostning. Jeg synes ikke det er uskyldig når noen blir mobbet og plaget gjennom lang tid.

Jeg er glad vi fikk ordnet opp i dette på skikkelig vis, men ville ikke reagert om noen voksne tok han kraftig verbalt. Det ville han fortjent!

Her er gutten uskyldig, og da blir det helt feil, men om han hadde trakassert et ektepar i flere måneder synes jeg ikke synd på han om han fikk kraftig kjeft uten vold.

Jeg har en gutt på 12 år selv, og jeg vet at han forstår hva som er rett og galt. Han har selv deltatt i plagingen av en eldre dame to ganger. Hun har ikke fått fred på sine eldre dager, av barnslige gutter som har moret seg på hennes bekostning. Jeg synes ikke det er uskyldig når noen blir mobbet og plaget gjennom lang tid.

Jeg er glad vi fikk ordnet opp i dette på skikkelig vis, men ville ikke reagert om noen voksne tok han kraftig verbalt. Det ville han fortjent!

En gammel dame med en svær eplehage like ved barneskolen min forsøkte å komme pøblene i forkjøpet ved alltid å stille eplene sine til disposisjon. Det var bare å ringe på - og vi fikk epler. De fleste sa seg fornøyd med dette.

Andre igjen tok det som en utfordring, og jeg husker det ble ramaskrik på skolen da mange av epletrærne hennes var ødelagt av noen. Det var jo klatring i trærne hun fryktet, og som var årsaken til at hun med glede delte ut epler.

Men hjalp hennes gode vilje? Nope.

Hadde de som klatra i trærne hennes sent om kvelden og ødela flere av dem fortjent å få noen broilere som kunne skremme livsskiten ut av dem etter seg? Jepp.

Vel, det mener i hvert fall jeg.

En gammel dame med en svær eplehage like ved barneskolen min forsøkte å komme pøblene i forkjøpet ved alltid å stille eplene sine til disposisjon. Det var bare å ringe på - og vi fikk epler. De fleste sa seg fornøyd med dette.

Andre igjen tok det som en utfordring, og jeg husker det ble ramaskrik på skolen da mange av epletrærne hennes var ødelagt av noen. Det var jo klatring i trærne hun fryktet, og som var årsaken til at hun med glede delte ut epler.

Men hjalp hennes gode vilje? Nope.

Hadde de som klatra i trærne hennes sent om kvelden og ødela flere av dem fortjent å få noen broilere som kunne skremme livsskiten ut av dem etter seg? Jepp.

Vel, det mener i hvert fall jeg.

Jeg er helt enig! Såkalte uskyldige streker er ikke uskyldig så lenge personen opplever det samme om og om igjen. Det oppleves som krenkelse. I sitt eget hjem og på sin egen eiendom skal en føle seg trygg. For noen blir hjemmet utrygt pga disse strekene.

Jeg vet om en dame som koblet ut ringeklokka pga at det kimet hele tiden uten at noen var der. Hun endte opp med å bli nervøs av ringeklokka. Unger som kikker inn vinduet, banker på ruta og ler kan virkelig ødelegge livskvaliteten. En gang tåler de fleste, men når det skjer mange ganger hver dag blir det mobbing.

Jeg er helt enig! Såkalte uskyldige streker er ikke uskyldig så lenge personen opplever det samme om og om igjen. Det oppleves som krenkelse. I sitt eget hjem og på sin egen eiendom skal en føle seg trygg. For noen blir hjemmet utrygt pga disse strekene.

Jeg vet om en dame som koblet ut ringeklokka pga at det kimet hele tiden uten at noen var der. Hun endte opp med å bli nervøs av ringeklokka. Unger som kikker inn vinduet, banker på ruta og ler kan virkelig ødelegge livskvaliteten. En gang tåler de fleste, men når det skjer mange ganger hver dag blir det mobbing.

Jeg vet også om et eldre par som nærmest ble ødelagt av noen jeg kjenner. De ble trakassert helt til kompisen min flytta. Men det var en konfliktgreie der mora hans var den verste. Hun kjøpte kinaputter for at ungene skulle putte de i postkassa deres. Hehe, hun var gal.

For noen er sparking i døra og denne ringeleken harmløs moro, og i verste fall irriterende, mens andre blir livredde, noen muligens med god grunn, andre fordi de er redde for alt mulig rart, noe enkelte eldre er.

Og da er det ikke bare skøyerstreker, selv om alle unger driver med sånt når høsten kommer og det blir passe mørkt ute.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...