Gå til innhold

Kan kroppen venne seg til depresjon?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Dersom jeg er lettere deprimert over tid, vil min egen toleranse for depresjon øke og således føre til at jeg føler det lettere, men fortsatt er depressiv, og utad ikke fungerer 100%?

At jeg føler det går bedre, men at jeg i realiteten bare har tilpasset meg depresjonen?

Eller;

Er det slik at en depresjon av en viss grad vil gjøre at du føler deg like dårlig uavhengig av hvor lenge den varer?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg tror kroppen kan venne seg til det, en blir vant til å ha det jævlig. En klarer hverdagen på et vis, men det er tungt og mørkt. Når det lysner, ser man hvor uendelig godt det er å ikke være deprimert. Da ser man hvor godt man har det, når det først er godt..

Skrevet

Jeg har mange ganger trodd at jeg er tilnærmet frisk. Så har jeg fått et skjema for depresjon hos behandler og skåret ganske høyt på dette. Jeg tror at man blir så vant til symptomene at man lærer seg å leve med dem. Kommer ikke ut i jobb, fungerer dårlig i hverdagen, men tror det er sånn livet skal være...for meg.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...