Gå til innhold

Apropos helhvit sofa, hva med helhvite vegger?

Anbefalte innlegg

Gjest Farger er vanskelig
Skrevet

Har en farge som heter Chi som ser veldig bra ut, helhvit med et lite brekk bare. Men den fargen går vel til alt, en ser tydelig forskjell mot hvit bakgrunn i Jotuns fargekart da, så kritthvit er den ikke. ALT må jo gå til den fargen, og den ser pen ut. Vi har klassisk stil, ikke minimalistisk, så hva tror dere om å satse på den. Trenger mye lys i rommet.

Videoannonse
Annonse
Gjest Frk Rosenkranz
Skrevet

Må være forsiktig når man er på besøk hos deg, ikke søle kaffe/vin/sjokolade i sofaen ;-)

Skrevet

Chi er min favoritt! Har den i nesten alle rom i huset mitt :)

Skrevet

Må være forsiktig når man er på besøk hos deg, ikke søle kaffe/vin/sjokolade i sofaen ;-)

'' ikke søle kaffe/vin/sjokolade i sofaen''

Her var det snakk om vegger! ;)

Gjest Frk Rosenkranz
Skrevet

'' ikke søle kaffe/vin/sjokolade i sofaen''

Her var det snakk om vegger! ;)

Ja, men i overskriften - helhvit sofa, så regnet med hun skulle ha hvit sofa og hvite vegger?

Skrevet

Ja, men i overskriften - helhvit sofa, så regnet med hun skulle ha hvit sofa og hvite vegger?

Tror hun viste til en tråd fra i går. Ikke lett å følge med, jeg vet! ;)

Skrevet

Hvit sofa til chi blir ikke pent. Da kan fort en av fargene virke "skitne".

Gjest Frk Rosenkranz
Skrevet

Tror hun viste til en tråd fra i går. Ikke lett å følge med, jeg vet! ;)

Ah, den tråden så ikke jeg da :D

Skrevet

Svigerinna mi har malt alle vegger hvite og det er det "kaldeste" huset jeg vet om. Du må i tilfelle ha mye farger på puter, møbler, pynt osv for å veie om kulden. Jeg mistrives faktisk hos min bror.

Skrevet

Svigerinna mi har malt alle vegger hvite og det er det "kaldeste" huset jeg vet om. Du må i tilfelle ha mye farger på puter, møbler, pynt osv for å veie om kulden. Jeg mistrives faktisk hos min bror.

Belysning har mye å si; har man kritthvite vegger bør man velge en varm belysning.

Skrevet

Jeg har eggehvite (nesten helt hvite) vegger overalt, og alle bemerker hvor lyst og trivelig det er her. Jeg har to andre farger på sofae/puter/gardiner da.

Skrevet

Jeg kjenner ikke til fargen Chi, men jeg synes det er fint med hvite vegger, så lenge de ikke er sinkhvite :-)

Lyst og pent og safe.

Skrevet

Neida, masse farger ellers i stua, men jeg ble inspirert av personens om skrev om hvit sofa. hehe... Bilder har også mye farger i seg hos meg. Det jeg lurte mest på er vel om Chi passer bedre til minimalistisk stil enn til min klassiske. Jaja, ingen kan jo velge for meg, men kjekt å høre andres erfaringer.

Skrevet

Chi er min favoritt! Har den i nesten alle rom i huset mitt :)

Men hvilken stil har di på møbler og sånt da? Redd at denne chi passer best til morderne stil. Men liker fargen veldig godt da, på prøven jeg har malt. Men den er jo ganske liten, tross alt.

Skrevet

Vi holder på å male stue og kjøkken i CHI nå :-)

Blir knallfint! Maler på 13 år gammel vinyltapet (den var varm gul før) - og det blir kjempeflott!

Skal bruke helt hvitt halvblank 40 på listene. Veggmalingen er matt, Lady Pure Color.

Kjøkkenet er mørkeblått, og jeg gleder meg vanvittig til i morgen når vi skal begynne å male CHI der :-) DET blir forandring fryder, det!!!!!

Gjest Hulderen
Skrevet

Ja, hvite vegger er tingen hvis du vil ha en leilighet prikk lik "alle andre". Selv syns jeg det blir veldig kjedelig og sterilt.

Skrevet

Vi holder på å male stue og kjøkken i CHI nå :-)

Blir knallfint! Maler på 13 år gammel vinyltapet (den var varm gul før) - og det blir kjempeflott!

Skal bruke helt hvitt halvblank 40 på listene. Veggmalingen er matt, Lady Pure Color.

Kjøkkenet er mørkeblått, og jeg gleder meg vanvittig til i morgen når vi skal begynne å male CHI der :-) DET blir forandring fryder, det!!!!!

Pst. Et lite råd: Har du allerede kjøpt malingen til lister? Om ikke anbefaler jeg å brekke til eggehvit, som oppleves som helt hvit men ikke så hvit at den er selvlysende. Alt som leveres av ferdigmalede dører, vinduer og lister er malt i eggehvit, og dermed er det lett å supplere også. :)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...