Gå til innhold

Rense sår/arr etter keisersnitt...

Anbefalte innlegg

Gjest nyopppppppppppp

Har tatt av bandasjen. Selvoppløsende suturer.

En del størknet blod i såret, går dette vekk av seg selv eller bør jeg vaske det vekk med noe? Kan jeg bruke Klorhexidin eller vil dette svi?

Såret ser ellers fint ut :-) Har noen strips igjen her og der, men de på sykehuset sa de kunne bare sitte til de løsnet av seg selv.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/353966-rense-s%C3%A5rarr-etter-keisersnitt/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei, jeg ville ikke brukt klorhexidin direkte i sår, hvis det ikke er grodd enda da?

Kjøp deg Nacl 0,9% på apoteket, eller kanskje de har noe annet å anbefale deg. Hvis dette ikke er grodd, ville jeg vært svært nøye med hygienen, sterilt utstyr.

Gjest trådstarter

Hei, jeg ville ikke brukt klorhexidin direkte i sår, hvis det ikke er grodd enda da?

Kjøp deg Nacl 0,9% på apoteket, eller kanskje de har noe annet å anbefale deg. Hvis dette ikke er grodd, ville jeg vært svært nøye med hygienen, sterilt utstyr.

Det har grodd fint, er bare rester av koagulert blod som sitter litt under stripsene.

Men jeg har en del lim under arret pga plasteret som var der, er det noe annet enn plasterfjerner jeg kan bruke for å få vekk limrester?

Det har grodd fint, er bare rester av koagulert blod som sitter litt under stripsene.

Men jeg har en del lim under arret pga plasteret som var der, er det noe annet enn plasterfjerner jeg kan bruke for å få vekk limrester?

Så lenge det ser helt fint ut, lar du det bare være i fred.

Du kan gjerne bruke plasterfjerner på limrestene, men unngå å få det i såret. Alternativt lar du bare limrestene gå av av seg selv.

Når du dusjer, pass på å tørk forsiktig på såret. La det gjerne lufttørke før du kler på deg.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...