Gå til innhold

Hvis man planlegger selvmord i nær fremtid

Anbefalte innlegg

Gjest Annethomas
Skrevet

Har man krav på hjelp, og en evt. innleggelse da?

Gjest Annethomas
Skrevet

Det spørs om du er syk eller ikke.

Jeg har en lang historie med innleggelser og selvmordsforsøk.

Skrevet

Jeg har en lang historie med innleggelser og selvmordsforsøk.

Og du ønsker hjelp?

Skrevet

Egentlig...

Det er bra. Forhåpentligvis har du noen i nærheten som kan bidra. Behandlerpersoner. De må du nesten snakke med hvis du ønsker innleggelse.

Gjest Annethomas
Skrevet

Det er bra. Forhåpentligvis har du noen i nærheten som kan bidra. Behandlerpersoner. De må du nesten snakke med hvis du ønsker innleggelse.

Har dessverre ikke time før den 8. oktober.

hvorfor skjer dette??
Skrevet

Da ringer du, forklarer situasjonen - og ber om å få timen kraftig fremskyndet.

Skrevet

Jepp. Fint hvis du ringer dem i morgen.

Gjest Annethomas
Skrevet

Da ringer du, forklarer situasjonen - og ber om å få timen kraftig fremskyndet.

Takk, det skal jeg gjøre.

Gjest Annethomas
Skrevet

Jepp. Fint hvis du ringer dem i morgen.

Det skal jeg gjøre.

Gjest smil til livet :o)
Skrevet

Kontakt fastlege eller behandler imorgen. Hvis tankene er så sterke at du ikke føler at du ikke har kontroll så kontakt legevakt. Eller du kan ringe hjelpetelefoner hvis du trenger noen å snakke med. Kirkens SOS:815 33 300, Mental Helse:116 123

Har sterke selvmordstanker er det veldig bra at du klarer å si ifra. Livet er ofte så altfor, altfor vanskelig. Man vil ofte ikke egentlig dø, men holder ikke ut livet slik det er nå. Å leve kan virke uutholdelig. Livet er ikke lett. Å klare å si ifra i stedet for å gjøre noe er veldig bra!

Du skriver du har en lang historie med innleggelser og selvmordsforsøk. Hvis du bruker selvmordsforsøk som en kommunikasjonsform for å fortelle at du ikke har det bra råder jeg deg til å prøve å bruke ord i stedet. Jeg vet selvfølgelig ikke mer enn det du skriver her. Det er ikke meningen å bagatellisere eller mistro deg, så misforstå meg rett. Om man har mange forsøk bak seg og sier at man har sterke selvmordstanker kan det av noen leger tolkes som trussel om selvmord, og av den grunn nekte innleggelse.

Innleggelse kan være nødvendig, men poliklinisk behandling kan også være hensiktsmessig. Det jeg tenker er veldig viktig å huske på er at det er utenfor sykehuset det virkelige livet er, og det er der man må klare seg. Når man er innlagt er det livet på avdelingen man innretter seg etter, og etter utskrivelse kommer man tilbake til virkeligheten. Det er ønskelig med en gradvis utskrivelse, men akuttavdelinger har sjelden kapasitet til det.

Jeg håper du har et godt behandlingsapparat rundt deg. Livet kan bli lysere. Og det tror jeg du vet/håper selv siden du skriver dette innlegget. Håper du får den hjelpen som er riktig for deg. Ønsker deg alt godt.

Skrevet

Hvorfor planlegger du selvmord hvis du vil ha hjelp? Er det ikke mere konstruktivt å planlegge måter å få det bedre på, fremfor selvmord, siden du egentlig ikke vil dø?

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...