Gå til innhold

Hei N.H.D.

Gjest apelsin

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei nils håvard dahl.

er jeg blitt slettet fra forumet her siden det jeg har skrevet om diabetes er blirr slettet?

Jeg har jo bare skrevet det jeg lærte når jeg fikk diabetes.

Jeg ønsker ikke å bli slettet fra doktoronline.

• Svar 50
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• morsan

6

• Nils Håvard Dahl, psykiater

4

• PieLill

2

• zellica

1

Mest aktive i denne tråden

Gjest Annethomas
Skrevet

Hehe Apelsin, jeg tror du har fått fram poenget nå. :)

Skrevet

Hehe Apelsin, jeg tror du har fått fram poenget nå. :)

Har du annethomas blitt slettet fra forumet her noen gang?

Hvorfor får jeg til å logge meg inn hvis jeg er blitt slettet?

Kan jeg få byttet apelsin til ett annet nik?

Skrevet

Har du annethomas blitt slettet fra forumet her noen gang?

Hvorfor får jeg til å logge meg inn hvis jeg er blitt slettet?

Kan jeg få byttet apelsin til ett annet nik?

''Kan jeg få byttet apelsin til ett annet nik?''

Ja, det kan du. Gå inn på "min side og bytt nick der.

Skrevet

''Kan jeg få byttet apelsin til ett annet nik?''

Ja, det kan du. Gå inn på "min side og bytt nick der.

Hei morsan.

Går det å bytte hvis innlegget vårt blir slettet hele tiden?

Gjest morsan-test-med-nytt-nick
Skrevet

Hei morsan.

Går det å bytte hvis innlegget vårt blir slettet hele tiden?

Du kan bytte nick så ofte du vil. Går du inn på "mine sider" kan du endre det faste nciket ditt. Men hvis du endrer til f eks "eple", så betyr det at du har frigjort "apelsin" slik at noen andre kan ta det i mellomtiden.

Et annet alternativ kan være å endre direkte i signarurfeltet hver gang du legger ut innlegg, slik som jeg nå har gjort i signaturen under. Da beholder jeg "morsan" som mitt nick, men har bare endret på det i dette innlegget.

Uansett om du velger den ene eller de andre metoden, kan du naturligvis ikke velge et nick som er registrert fra før.

Skrevet

Hei morsan.

Tror du at det kan hjelpe å bytte nick av og til for å unngå å bli slettet her på doktoronline?

Skrevet

Hei morsan.

Tror du at det kan hjelpe å bytte nick av og til for å unngå å bli slettet her på doktoronline?

Tror nok ikke det apelsin. Man kjenner deg liksom igjen på måten du skriver på...

Skrevet

Hei morsan.

Neppe.

Man blir ofte gjenkjent på stilen og innholdet. Og så tror jeg kanskje at Webmaster kan se at det er f eks "morsan" som har sendt et innlegg, selv om jeg endrer nicket til "anonym akkurat i denne tråden".

Og hvis du benytter mer enn ett nick i en og samme tråd, kan man få refs fra Webmaster. Man skal ikke bytte nick og svare seg selv eller forsvare seg selv.

Skrevet

Tror nok ikke det apelsin. Man kjenner deg liksom igjen på måten du skriver på...

Hvordan gjør alle det da?

Hjelper det kun slik at jeg unngår å bli slettet ofte?

Har du MayLynn byttet nick?

Med ungen din som har peptide har ungen din adhd eller autisme?

Kan helt friske folk også ha peptide?

Hvis friske folk også kan ha det, da forstår jeg ikke helt hvorfor det står bare om adhd osv med peptide.

Skrevet

Hei morsan.

Hei Apelsin

Det hjelper lite at du nå legger inn nye innlegg under annet nick. Webmaster ser uansett hvem som står bak nicket.

At WM faktisk går så langt som å slette dine tråder, betyr at du bør tenke deg godt gjennom før du poster mer om disse emnene her inne på DOL.

Skrevet

Er det av og til vi kan bytte nick?

Kan du morsan spørre webmaster om webmaster kan være så snill og forklare til apelsin hvordan det er og hvor ofte apelsin kan gjøre det?

Skrevet

Hei Apelsin

Det hjelper lite at du nå legger inn nye innlegg under annet nick. Webmaster ser uansett hvem som står bak nicket.

At WM faktisk går så langt som å slette dine tråder, betyr at du bør tenke deg godt gjennom før du poster mer om disse emnene her inne på DOL.

Hei zellica.

Hva mener du med at jeg må tenke meg gått om?

Mener du at jeg må prøve å ikke skrive mer enn et til to innlegg hver dag eller anhver dag eller foreksempel en gang i uken?

Du forklarte meg på en slik måte at jeg kan oppfatte at du kansje har en unge med adhd eller liggnende som ikke altid tenker.

Er det riktig?

Hvem er webmaster engentlig?

Er det pc som styrer innlegg her eller er det en data mann?

Gjest nicketenk
Skrevet

Hei zellica.

Hva mener du med at jeg må tenke meg gått om?

Mener du at jeg må prøve å ikke skrive mer enn et til to innlegg hver dag eller anhver dag eller foreksempel en gang i uken?

Du forklarte meg på en slik måte at jeg kan oppfatte at du kansje har en unge med adhd eller liggnende som ikke altid tenker.

Er det riktig?

Hvem er webmaster engentlig?

Er det pc som styrer innlegg her eller er det en data mann?

er det mulig.....

Skrevet

Hvordan gjør alle det da?

Hjelper det kun slik at jeg unngår å bli slettet ofte?

Har du MayLynn byttet nick?

Med ungen din som har peptide har ungen din adhd eller autisme?

Kan helt friske folk også ha peptide?

Hvis friske folk også kan ha det, da forstår jeg ikke helt hvorfor det står bare om adhd osv med peptide.

''Hvordan gjør alle det da? Hjelper det kun slik at jeg unngår å bli slettet ofte? Har du MayLynn byttet nick?''

Man har lov til å skifte nick så ofte man vil men man kan ikke bruke forskjellige nick i samme tråd. Og jeg tror som sagt ikke det hjelper deg da man kjenner deg igjen på måten du skriver på. Jeg bruker som regel mitt eget nick hvis det ikke er et veldig flaut tema da.... eller det handler om noe hvor jeg lett kan bli gjenkjent.

''Med ungen din som har peptide har ungen din adhd eller autisme? Kan helt friske folk også ha peptide? Hvis friske folk også kan ha det, da forstår jeg ikke helt hvorfor det står bare om adhd osv med peptide.''

Nei - hun har ingen diagnose men hun hadde veldige humørsvingninger, var blå under øynene, hadde ofte jernmangel og lav blodprosent. Veldig misfornøyd med livet og trett, orket lite. Lite interressert i å leke med andre, var for støy, var for endringer. Så ja vi har mistenkt adhd/asperger men "ingen" er enige. Hun viser nok mest hjemme. Siden søsteren har cøliaki så mistenkte vi selvfølgelig det først da hun jo har mange symptomer på det. Men så lenge blodprøvene ikke slår ut så får man ingen biopsi. Det var tilfeldig at jeg hørte om urintester mot peptider og jeg tenkte at vi jo kunne prøve. Storesøsteren hadde også litt problemer og ble aldri helt god bare på glutenfritt. Begge to testet positivt på melk og lillesøster testet positivt på gluten. Så vi begynte med diett på begge to og merker nå bra forandring på lillesøster. Storebroren har aldri hatt noen problemer med maten.

Jeg vet ikke om friske kan ha utslag på peptider, tror de har testet en del friske også men jeg vet ikke hvordan det gikk. Det er jo ingen vits i å gå på diett hvis man ikke får utslag. Samtidig er det jo mange måter å reagere på mat da. Man har jo IgE allergi (straksallergi) som man kan påvise ved vanlig blodprøve/strektest. Så har man IgA som man måler ved cøliakiutredning. Og så er det noen som mener at man kan måle IgG antistoffer mot forskjellige matvarer for å se om man ikke tåler dem. Og så har man den urintesten. Du kan lese om dette på www.npif.no.

Men dette har jo ikke noe med FAS/FAE å gjøre da - jeg svarer fordi du spør...

Skrevet

er det mulig.....

Hei nicketenk.

Hva mener du med er det mullig?

Det forstår jeg ikke helt.

Har dere noe imot jeg som er apelsin eller?

Nils Håvard Dahl, psykiater
Skrevet

Webmaster har bedt om at du ikke skriver om diabetes, cøliaki, kosthold og lignende tema. Dette fordi mye av det du skriver er direkte feil.

Når du likevel skriver, fører det til at du blir slettet.

Skrevet

''Hvordan gjør alle det da? Hjelper det kun slik at jeg unngår å bli slettet ofte? Har du MayLynn byttet nick?''

Man har lov til å skifte nick så ofte man vil men man kan ikke bruke forskjellige nick i samme tråd. Og jeg tror som sagt ikke det hjelper deg da man kjenner deg igjen på måten du skriver på. Jeg bruker som regel mitt eget nick hvis det ikke er et veldig flaut tema da.... eller det handler om noe hvor jeg lett kan bli gjenkjent.

''Med ungen din som har peptide har ungen din adhd eller autisme? Kan helt friske folk også ha peptide? Hvis friske folk også kan ha det, da forstår jeg ikke helt hvorfor det står bare om adhd osv med peptide.''

Nei - hun har ingen diagnose men hun hadde veldige humørsvingninger, var blå under øynene, hadde ofte jernmangel og lav blodprosent. Veldig misfornøyd med livet og trett, orket lite. Lite interressert i å leke med andre, var for støy, var for endringer. Så ja vi har mistenkt adhd/asperger men "ingen" er enige. Hun viser nok mest hjemme. Siden søsteren har cøliaki så mistenkte vi selvfølgelig det først da hun jo har mange symptomer på det. Men så lenge blodprøvene ikke slår ut så får man ingen biopsi. Det var tilfeldig at jeg hørte om urintester mot peptider og jeg tenkte at vi jo kunne prøve. Storesøsteren hadde også litt problemer og ble aldri helt god bare på glutenfritt. Begge to testet positivt på melk og lillesøster testet positivt på gluten. Så vi begynte med diett på begge to og merker nå bra forandring på lillesøster. Storebroren har aldri hatt noen problemer med maten.

Jeg vet ikke om friske kan ha utslag på peptider, tror de har testet en del friske også men jeg vet ikke hvordan det gikk. Det er jo ingen vits i å gå på diett hvis man ikke får utslag. Samtidig er det jo mange måter å reagere på mat da. Man har jo IgE allergi (straksallergi) som man kan påvise ved vanlig blodprøve/strektest. Så har man IgA som man måler ved cøliakiutredning. Og så er det noen som mener at man kan måle IgG antistoffer mot forskjellige matvarer for å se om man ikke tåler dem. Og så har man den urintesten. Du kan lese om dette på www.npif.no.

Men dette har jo ikke noe med FAS/FAE å gjøre da - jeg svarer fordi du spør...

Hei MayLynn.

Til opplysning i fra det jeg har lest om cøliaki på internett, så er det mange som går rundt med det uten at de vet det for at det viser ikke på blodprøver.

De fleste har de symptomene som ungen din som det ikke viste utslag hos.

Alle de som burde blitt kalt inn ved hjevne mellomrom til biopsi, det er de med noen i familien med forskjellige tarmsykdomer, de med diabetes og de som har noen i familien med cøliaki.

Hos de fleste viser blodprøve på cøliaki negativt.

Hadde ungen din fått tatt biopsi, da kan det godt hende at det hadde vist seg at hun også har cøliaki.

For jeg tror ikke at adhd osv har noe med mat å gjøre.

Jeg tror mer med sukker.

Skrevet

Kan du morsan spørre webmaster om webmaster kan være så snill og forklare til apelsin hvordan det er og hvor ofte apelsin kan gjøre det?

''Kan du morsan spørre ''

Bud nummer én hvis du vil henvende deg konkret til en bestemt person her inne, er at du legger innlegget ditt under et innlegg av den du vil svare/spørre.

Det gjør du på denne måten (hvis det er meg du vil ha tak i): Åpne opp et innlegg fra meg, trykk på "svar på innlegg" og så kommer innlegget ditt direkte til meg slik at jeg ser det. Ellers er det bare tilfeldigheter som avvgjør om jeg ser det.

Skrevet

''Kan du morsan spørre ''

Bud nummer én hvis du vil henvende deg konkret til en bestemt person her inne, er at du legger innlegget ditt under et innlegg av den du vil svare/spørre.

Det gjør du på denne måten (hvis det er meg du vil ha tak i): Åpne opp et innlegg fra meg, trykk på "svar på innlegg" og så kommer innlegget ditt direkte til meg slik at jeg ser det. Ellers er det bare tilfeldigheter som avvgjør om jeg ser det.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...