Gå til innhold

Hei N.H.D.

Gjest apelsin

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det av og til vi kan bytte nick?

Kan du morsan spørre webmaster om webmaster kan være så snill og forklare til apelsin hvordan det er og hvor ofte apelsin kan gjøre det?

''Kan du morsan spørre ''

Bud nummer én hvis du vil henvende deg konkret til en bestemt person her inne, er at du legger innlegget ditt under et innlegg av den du vil svare/spørre.

Det gjør du på denne måten (hvis det er meg du vil ha tak i): Åpne opp et innlegg fra meg, trykk på "svar på innlegg" og så kommer innlegget ditt direkte til meg slik at jeg ser det. Ellers er det bare tilfeldigheter som avvgjør om jeg ser det.

• Svar 50
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• morsan

6

• Nils Håvard Dahl, psykiater

4

• PieLill

2

• zellica

1

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

Webmaster har bedt om at du ikke skriver om diabetes, cøliaki, kosthold og lignende tema. Dette fordi mye av det du skriver er direkte feil.

Når du likevel skriver, fører det til at du blir slettet.

Kan du N.H.D skrive tre ting som er feil?

Hvorfor kan jeg logge meg inn når jeg er slettet da?

Er det innlegget som er feil som blir slettet?

Jeg har diabetes og fas hvis du vet hva fas er og på grunn av at jeg har fas, så er det litt vanskelig å fortelle på riktig måte.

Er det bedre at jeg finner på internett det jeg har lært om diabetes og limer inn og prøver å ikke skrive så mye?

Siden du er psykiater, så kan du svare ja det er bedre eller nei det er ikke bedre for jeg ser at det er det en del andre her som gjør i steden for å skrive så mye om det de har lært når de fikk diagnosen sin.

Skrevet

Hei MayLynn.

Til opplysning i fra det jeg har lest om cøliaki på internett, så er det mange som går rundt med det uten at de vet det for at det viser ikke på blodprøver.

De fleste har de symptomene som ungen din som det ikke viste utslag hos.

Alle de som burde blitt kalt inn ved hjevne mellomrom til biopsi, det er de med noen i familien med forskjellige tarmsykdomer, de med diabetes og de som har noen i familien med cøliaki.

Hos de fleste viser blodprøve på cøliaki negativt.

Hadde ungen din fått tatt biopsi, da kan det godt hende at det hadde vist seg at hun også har cøliaki.

For jeg tror ikke at adhd osv har noe med mat å gjøre.

Jeg tror mer med sukker.

Jeg vet alt det der om at prøvene ofte er negative og at man kan ha cøliaki for det. Enig i at hun burde fått biopsi - men vi har spurt og fått nei... Så i stedet for å se på at ungen ikke har det bra så prøver vi glutenfritt selv om det er det motsatte av det vi "har lært" i cøliakiforeningen...

Skrevet

Jeg har diabetes og fas hvis du vet hva fas er og på grunn av at jeg har fas, så er det litt vanskelig å fortelle på riktig måte.

Er det bedre at jeg finner på internett det jeg har lært om diabetes og limer inn og prøver å ikke skrive så mye?

Siden du er psykiater, så kan du svare ja det er bedre eller nei det er ikke bedre for jeg ser at det er det en del andre her som gjør i steden for å skrive så mye om det de har lært når de fikk diagnosen sin.

''Hvorfor kan jeg logge meg inn når jeg er slettet da?''

Fordi din brukerprofil er ikke slettet - det er kun enkelte innlegg som er slettet. Det at noe blir slettet hindrer deg ikke fra å skrive nye innlegg. Men det faktum at du har blitt slettet er noe som du bør ta inn over deg og tenke deg om slik at du unngår å bli slettet i framtida.

Skrevet

Hei MayLynn.

Til opplysning i fra det jeg har lest om cøliaki på internett, så er det mange som går rundt med det uten at de vet det for at det viser ikke på blodprøver.

De fleste har de symptomene som ungen din som det ikke viste utslag hos.

Alle de som burde blitt kalt inn ved hjevne mellomrom til biopsi, det er de med noen i familien med forskjellige tarmsykdomer, de med diabetes og de som har noen i familien med cøliaki.

Hos de fleste viser blodprøve på cøliaki negativt.

Hadde ungen din fått tatt biopsi, da kan det godt hende at det hadde vist seg at hun også har cøliaki.

For jeg tror ikke at adhd osv har noe med mat å gjøre.

Jeg tror mer med sukker.

Vi prøver forresten også å begrense sukker.... de reagerer begge to både på sukker og for mye e-stoffer... Men vi klarer ikke å være helt konsekvente her. Det er liksom nok for dem med den dietten...

Skrevet

Jeg vet alt det der om at prøvene ofte er negative og at man kan ha cøliaki for det. Enig i at hun burde fått biopsi - men vi har spurt og fått nei... Så i stedet for å se på at ungen ikke har det bra så prøver vi glutenfritt selv om det er det motsatte av det vi "har lært" i cøliakiforeningen...

Hei MayLynn.

Der er jeg helt enig i deg.

Det er bedre å prøve ut i en periode for å se om hun blir bedre og blir hun det, da har du funnet ut at hun har cøliaki for det kan være arvelig.

Skrevet

''Hvorfor kan jeg logge meg inn når jeg er slettet da?''

Fordi din brukerprofil er ikke slettet - det er kun enkelte innlegg som er slettet. Det at noe blir slettet hindrer deg ikke fra å skrive nye innlegg. Men det faktum at du har blitt slettet er noe som du bør ta inn over deg og tenke deg om slik at du unngår å bli slettet i framtida.

Du mener altså at jeg må prøve å forklare på en annen måte?

Nils Håvard Dahl, psykiater
Skrevet

Det beste er at du ikke skriver noe som helst om diabetes, cøliaki, kosthold og lignende. Du har ikke det kunnskapsnivå som er nødvendig for at du kan gi råd til andre.

Skrevet

Vi prøver forresten også å begrense sukker.... de reagerer begge to både på sukker og for mye e-stoffer... Men vi klarer ikke å være helt konsekvente her. Det er liksom nok for dem med den dietten...

Da har jeg et lurt tips.

Hvis de har sprøyteskrekk, da kan du si til de at hvis de spiser mat med sukker i ofte at de da får diabetes og må ta sprøyter hver dag.

Skrevet

Det beste er at du ikke skriver noe som helst om diabetes, cøliaki, kosthold og lignende. Du har ikke det kunnskapsnivå som er nødvendig for at du kan gi råd til andre.

Hvordan klarer jeg da å hvite hva som virker inn på blodsukkeret og hva som ikke virker inn på blodsukkeret?

Jeg har jo like mye kunskapp om diabetes jeg som det andre med diabetes har for jeg har diabetes type1 og når jeg fikk det da var jeg på sykehus og lærte om diabetes og om mat og blodsukker og føling i ca 6 uker.

Skrevet

Hei MayLynn.

Der er jeg helt enig i deg.

Det er bedre å prøve ut i en periode for å se om hun blir bedre og blir hun det, da har du funnet ut at hun har cøliaki for det kan være arvelig.

Ja jeg vet selvfølgelig at det kan være arvelig...

Nei - det er ikke sikkert at hun har cøliaki selv om hun blir bedre på glutenfritt. Det kan være at hun har glutenintoleranse uten cøliaki eller det kan være det var kun proteinintoleranse mot melk og gluten hun hadde.

Skrevet

Hvordan klarer jeg da å hvite hva som virker inn på blodsukkeret og hva som ikke virker inn på blodsukkeret?

Jeg har jo like mye kunskapp om diabetes jeg som det andre med diabetes har for jeg har diabetes type1 og når jeg fikk det da var jeg på sykehus og lærte om diabetes og om mat og blodsukker og føling i ca 6 uker.

Dine svar her på dol viser at du ikke har nok kunnskap om dette til å gi råd til andre. En ting er å ha kunnskap nok til å behandle sin egen diabetes, noe annet er å gi råd til andre.

Når vi så klart ber det slutte med dette, har du to valg: 1) Du kan rette deg etter det vi sier, eller 2) Du kan fortsette å skrive med den konsekvens at vi utestenger deg.

Nå foreslår jeg at du tar en lang pause fra DOL og ikke skriver nye innlegg før på mandag.

Skrevet

Ja jeg vet selvfølgelig at det kan være arvelig...

Nei - det er ikke sikkert at hun har cøliaki selv om hun blir bedre på glutenfritt. Det kan være at hun har glutenintoleranse uten cøliaki eller det kan være det var kun proteinintoleranse mot melk og gluten hun hadde.

Om hun ikke blir bedre, så skader det ikke om hun er på glutenfri diett.

Det kan bare være sunt.

Skrevet

Da har jeg et lurt tips.

Hvis de har sprøyteskrekk, da kan du si til de at hvis de spiser mat med sukker i ofte at de da får diabetes og må ta sprøyter hver dag.

Nei - jeg kommer ikke til å true dem med det. De har ingen ekstra risiko for å få diabetes. Det er mange barn som "blir høye" av sukker og e-stoffer.

Skrevet

Dine svar her på dol viser at du ikke har nok kunnskap om dette til å gi råd til andre. En ting er å ha kunnskap nok til å behandle sin egen diabetes, noe annet er å gi råd til andre.

Når vi så klart ber det slutte med dette, har du to valg: 1) Du kan rette deg etter det vi sier, eller 2) Du kan fortsette å skrive med den konsekvens at vi utestenger deg.

Nå foreslår jeg at du tar en lang pause fra DOL og ikke skriver nye innlegg før på mandag.

Hvis det er at overskriften med at jeg skriver til andre med diabetes, så mener jeg ikke med det å gi råd til andre.

Jeg tror jeg skal prøve å forandre på overskriften slik at dere forstår hva jeg mener.

Skrevet

Hvis det er at overskriften med at jeg skriver til andre med diabetes, så mener jeg ikke med det å gi råd til andre.

Jeg tror jeg skal prøve å forandre på overskriften slik at dere forstår hva jeg mener.

Du skal ikke forandre overskrift. Du skal slutte å skrive!

Skrevet

Du skal ikke forandre overskrift. Du skal slutte å skrive!

Hæ at jeg aldri mer skriver her?

hvorfor skjer dette??
Skrevet

Hæ at jeg aldri mer skriver her?

Han mener at du aldri skal skrive mer om diabetes, cøliaki og kosthold. Andre ting kan du skrive om :-)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...