Gå til innhold

Hei N.H.D.

Gjest apelsin

Anbefalte innlegg

Gjest apelsin
Skrevet

Han mener at du aldri skal skrive mer om diabetes, cøliaki og kosthold. Andre ting kan du skrive om :-)

Hei hvorfor skjer dette.

Du mener at jeg kan skrive om hvordan jeg holder blodsukkeret mitt i sjakk og jeg må ikke skrive hvordan andre skal holde blodsukkeret sitt i sjakk?

Jeg har jo diabetes vet du?

Det er en grunn til at jeg tar insulin og det jeg skriver om diabetes og mat det lærte jeg når jeg fikk diabetes.

Har jeg lært noe som er helt feil da?

At jeg kan ta ekstra insulin og spise mat med sukker i som foreksempel skive med sjokoadepålegg eller kronis eller drikke melk med oboy i?

• Svar 50
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• morsan

6

• Nils Håvard Dahl, psykiater

4

• PieLill

2

• zellica

1

Mest aktive i denne tråden

Gjest Elextra
Skrevet

Hæ at jeg aldri mer skriver her?

''Hæ at jeg aldri mer skriver her?

''

Leser du overhodet det NHD skriver til deg?

Han sier jo flere ganger at du ikke skal skrive om disse emnene (cøliaki, diabetes etc.), om andre ting kan du skrive det du vil.

Gjest Nickløsheletiden
Skrevet

Hei hvorfor skjer dette.

Du mener at jeg kan skrive om hvordan jeg holder blodsukkeret mitt i sjakk og jeg må ikke skrive hvordan andre skal holde blodsukkeret sitt i sjakk?

Det er en grunn til at jeg tar insulin og det jeg skriver om diabetes og mat det lærte jeg når jeg fikk diabetes.

At jeg kan ta ekstra insulin og spise mat med sukker i som foreksempel skive med sjokoadepålegg eller kronis eller drikke melk med oboy i?

Det er fordi du ikke er doktor eller sykepleier.

Skrevet

Hei hvorfor skjer dette.

NHD skriver til deg.

''Dine svar her på dol viser at du ikke har nok kunnskap om dette til å gi råd til andre. En ting er å ha kunnskap nok til å behandle sin egen diabetes, noe annet er å gi råd til andre.''

Du skal altså slutte helt å skrive om diabetes, cøliaki og kosthold. Hverken hva du gjør selv eller hva du mener andre skal gjøre. Dropp absolutt _all_ skriving som har med disse temaene å gjøre.

Dette er an avgjørelse fra DOL som du kan like eller misslike, være enig eller uenig i. Men du bør likevel rette deg etter den.

mvh

Gjest apelsin
Skrevet

''Hæ at jeg aldri mer skriver her?

''

Leser du overhodet det NHD skriver til deg?

Han sier jo flere ganger at du ikke skal skrive om disse emnene (cøliaki, diabetes etc.), om andre ting kan du skrive det du vil.

Alvorlig talt.

Dette finner jeg meg ikke i.

Vet ikke jeg selv at jeg har diabetes da?

Hvorfor må jeg ta insulin om å få til i spørre og hvorfor sa doktoren til meg år jeg måtte få insulin at jeg ikke kan spise noe med sukker i?

Jeg mener at hvis jeg har diabetes, da har jeg like mye rett jeg til å skrive på diabetes siden som alle andre med diabetes har.

Jeg lærer ikke til andre det jeg har lært eller gir råd til andre.

Det er jo livsfarlig for meg å ta insulin hvis dere mener at jeg ikke har diabetes.

Hvis vi ikke får skrive om det vi har lært med blodsukker, insulin osv, da forstår jeg ikke hvorfor de ikke legger ned diabetes siden.

Gjest apelsin
Skrevet

Det er fordi du ikke er doktor eller sykepleier.

Hei nickløsheletiden.

Jeg har jo diabetes og jeg mener at selv om noe av det jeg skriver om det jeg har lært når jeg fikk diabetes, så har jeg like mye rett jeg til å skrive på diabetes siden jeg som alle andre har.

Hvis ikke noen her tåler at jeg skriver det jeg har lært, da kan de like godt bytte ut diabetes siden med skoleside for elever, studenter og foreldre som har elever.

Skrevet

Hei nickløsheletiden.

Jeg har jo diabetes og jeg mener at selv om noe av det jeg skriver om det jeg har lært når jeg fikk diabetes, så har jeg like mye rett jeg til å skrive på diabetes siden jeg som alle andre har.

Hvis ikke noen her tåler at jeg skriver det jeg har lært, da kan de like godt bytte ut diabetes siden med skoleside for elever, studenter og foreldre som har elever.

DU SKAL LOGGE AV FRAM TIL MANDAG.

Skrevet

Hei nickløsheletiden.

Siterer NHD igjen.

''Dine svar her på dol viser at du ikke har nok kunnskap om dette til å gi råd til andre. En ting er å ha kunnskap nok til å behandle sin egen diabetes, noe annet er å gi råd til andre.''

DoktorOnline er i sin fulle rett til å bestemme hva som skal slippe gjennom på nettsidene de eier. Om de har besluttet at det du skriver om disse temaene ikke holder mål og derfor ikke får bli stående, er det slikt det blir.

Du vil bruke både din egen og andres tid bedre om du aksepterer dette.

mvh

Gjest Nickløsheletiden
Skrevet

Hei nickløsheletiden.

Det er ikke slik det fungerer apelsin. Du har rett til å bruke diabetessiden for å spørre eksperter om råd, men du har ikke lov til å bruke siden på den måten du nå har gjort.

Du bruker siden for å opplyse andre, men for å kunne gjøre det må man være en ekspert og ingen blir det etter å ha vært på kurs i 2-3 dager.

Jeg har også vært på kurs i noen dager og lært mye om sykdommen til sønnen min, men jeg kan ikke gå inn på innfeksjonsforum og leke doktor.

Du skal ikke ta det ille opp apelsin. Du er flink som gjør det du kan for å lære om egen sykdom, men du kan ikke bruke disse sidene til å opplyse andre.

Gjest apelsin
Skrevet

Det er ikke slik det fungerer apelsin. Du har rett til å bruke diabetessiden for å spørre eksperter om råd, men du har ikke lov til å bruke siden på den måten du nå har gjort.

Du bruker siden for å opplyse andre, men for å kunne gjøre det må man være en ekspert og ingen blir det etter å ha vært på kurs i 2-3 dager.

Jeg har også vært på kurs i noen dager og lært mye om sykdommen til sønnen min, men jeg kan ikke gå inn på innfeksjonsforum og leke doktor.

Du skal ikke ta det ille opp apelsin. Du er flink som gjør det du kan for å lære om egen sykdom, men du kan ikke bruke disse sidene til å opplyse andre.

Nå forstår jeg.

Gjest Nickløsheletiden
Skrevet

Nå forstår jeg.

Det er bra :-)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...