Gå til innhold

Ønsker å klage på psykiatrisk behandling.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg ønsker å legge inn en klage i forhold til psykiatrisk behandling jeg har mottatt. Regner ikke med at den fører frem, men jeg vil gjerne gjøre det likevel.

Hvordan går man fram?

Nils Håvard Dahl, psykiater
Skrevet

Klage på behandling sendes til Helsetilsynet v/Fylkeslegen i det fylket hvor helsehjelpen ble gitt.

Gjest smil til livet :o)
Skrevet

Skriv formelt, saklig og konkret. Presiser hva du klager på.

Ofte kan det være greit å ha journalen. Da kan du se hva som er journalført, evt hva som ikke er journalført. Se sykehusets tankegang og begrunnelser for behandling. Når du vet sykehusets utgangspunkt er det lettere å argumentere imot.

Lang behandlingstid, men du kan få medhold. Et medhold fører som regel ikke til så mye. Aktuelt behandligssted/behandler får en oppfordring om å følge Helsetilsynets retningslinjer, uten at det følges opp av Helsetilsynet. Men det spørs jo selvfølgelig hvor alvorlig saken er.

Lykke til!

Nils Håvard Dahl, psykiater
Skrevet

http://www.helsetilsynet.no/no/Toppmeny/Kontakt-oss/Fylkesmennene-Helsetilsynet-fylkene/

Skal til Oslo. Er det til Petter Schou? Jeg ser ikke hva adressen er. Blir de behandlet konfidensielt/hvor personlig skal man være?

Du stiler søknaden til Helsetilsynet v/Fylkeslegen i Oslo, Postboks 8111 Dep, 0032 OSLO.

Søknader blir behandlet konfidensielt. Du kan være så personlig du vil. Hovedsaken er at du få tydelig frem hva det er du klager på. Jfr gode råd du har fått av en annen bruker.

Skrevet

Kan være lurt å ta kontakt med pasientombudet. Der kan du får verdifull hjelp med dette.

mvh

Skrevet

Du stiler søknaden til Helsetilsynet v/Fylkeslegen i Oslo, Postboks 8111 Dep, 0032 OSLO.

Søknader blir behandlet konfidensielt. Du kan være så personlig du vil. Hovedsaken er at du få tydelig frem hva det er du klager på. Jfr gode råd du har fått av en annen bruker.

Har det noe for seg å klage på at du ble utsatt for seksuelle overgrep i den forstand at en pleier ble forelsket i deg og pasienten det samme? Tror ikke det....

Skrevet

Har det noe for seg å klage på at du ble utsatt for seksuelle overgrep i den forstand at en pleier ble forelsket i deg og pasienten det samme? Tror ikke det....

En pleier skal ikke innlede et forhold til en pasient. Uansett om det er frivillig eller ikke.

Det praktiseres litt ulikt på ulike psykiatriske avdelinger i landet. Møtes pleier og pasienten etter et visst tidsrom etter utskrivelse (lengden varier) og de fortsatt har følelser kan det på noen sykehus være lovlig å inngå et forhold. Andre sykehus har konsekvent regel om at man dikke kan innlede et forhold til en tidligere pasient.

Skrevet

[quote name=smil til livet :o)' timestamp='1285970503' post='4445798]

En pleier skal ikke innlede et forhold til en pasient. Uansett om det er frivillig eller ikke.

Det praktiseres litt ulikt på ulike psykiatriske avdelinger i landet. Møtes pleier og pasienten etter et visst tidsrom etter utskrivelse (lengden varier) og de fortsatt har følelser kan det på noen sykehus være lovlig å inngå et forhold. Andre sykehus har konsekvent regel om at man dikke kan innlede et forhold til en tidligere pasient.

Det skjedde mens jeg var innlagt og når han var på arbeid. Fikk en del "oppfølging" av han hjemme også...

Skrevet

Det skjedde mens jeg var innlagt og når han var på arbeid. Fikk en del "oppfølging" av han hjemme også...

''Det skjedde mens jeg var innlagt og når han var på arbeid. Fikk en del "oppfølging" av han hjemme også..''

Tolker dette dithen at dette dreier seg om å overskride grenser for seksuell omgang. Hvis så er tilfelle har han gjort noe ulovlig og du kan anmelde han til politiet i tillegg til fylkeslegen.

En side jeg fant med flere artikler om pasient-pleier relasjoner.

http://smutthullet.no/n/465196/Sykepleier%20hadde%20sex%20med%20pasient

Artiklene dreier seg om helsefag. Noen om forhold mellom pasient og pleier, andre om helt andre temaer innen helse. Scroll nedover.

Skrevet

[quote name=smil til livet :o)' timestamp='1286042253' post='4446079]

''Det skjedde mens jeg var innlagt og når han var på arbeid. Fikk en del "oppfølging" av han hjemme også..''

Tolker dette dithen at dette dreier seg om å overskride grenser for seksuell omgang. Hvis så er tilfelle har han gjort noe ulovlig og du kan anmelde han til politiet i tillegg til fylkeslegen.

En side jeg fant med flere artikler om pasient-pleier relasjoner.

http://smutthullet.no/n/465196/Sykepleier%20hadde%20sex%20med%20pasient

Artiklene dreier seg om helsefag. Noen om forhold mellom pasient og pleier, andre om helt andre temaer innen helse. Scroll nedover.

Takker :-)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...