Gå til innhold

Pedofile som ikke forgriper seg

Anbefalte innlegg

Skrevet

Leser en artikkel i A-magasinet om en person som forteller om sine pedofile følelser. Han har aldri forgrepet seg på noen og vil heller aldri gjøre det.

Om en person har pedofile tanker, men ikke lever dem ut, er det noen stort problem for andre enn personen selv? Er ikke forbudte tanker ganske vanlig og tabubelagt hos folk? Hvis en person får seksuelle fantasier om å ha sex med lik, er personen da nekrofil?

Det er vel et stort steg fra å ha pedofile følelser eller et tvangsmessig oppheng på det, til å faktiske forgripe seg? Jeg får ofte tvangstanker om å slå til folk, men å gjøre det blir jo noe helt annet.

Hva tenker NHD?

Nils Håvard Dahl, psykiater
Skrevet

Jeg har skrevet om dette mange ganger, og jeg deler ditt syn. En velger ikke seksuell legning, en velger kun adferd. Det er kun der en har et valg at en har ansvar.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...