Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Devoldulltøyet mitt har fått masse huller, og jeg regner med det har vært møll på ferde. Har hørt om møllkuler, finnes det andre ting man kan bruke? Evt noe som er ufarlig for barn.

Gjest høstløv
Skrevet

Da jeg var barn for omtrent femti år siden, pakket moren min inn all ulltøyet i avispapir, det holdt møllen unna.

Skrevet

Da jeg var barn for omtrent femti år siden, pakket moren min inn all ulltøyet i avispapir, det holdt møllen unna.

Ja problemet er at jeg tror det meste skjer når jeg tørker dem på tørkestativet.

Skrevet

Lavendel og såpestykker?

Liker de ikke lavendel? Tror det skjer når dem tørkes på tørkestativet, holder det å legge såpestykker under stativet tro?

Skrevet

Ja jeg kom over en link fra en annen side i går, og det er nok larver i klesskapet. Det har det tydeligvis vært i flere år. Og jeg som har byttet igjen ulltøy med masse huller i fordi jeg har trodd det har vært noe feil med plagget! ;) Det var først når Devoldtøyet ble hullete jeg skjønte at det ikke hadde med kvaliteten på ullet å gjøre.

Men de ser ut til å være vanskelig å bekjempe syns jeg. :(

Gjest høstløv
Skrevet

Ja jeg kom over en link fra en annen side i går, og det er nok larver i klesskapet. Det har det tydeligvis vært i flere år. Og jeg som har byttet igjen ulltøy med masse huller i fordi jeg har trodd det har vært noe feil med plagget! ;) Det var først når Devoldtøyet ble hullete jeg skjønte at det ikke hadde med kvaliteten på ullet å gjøre.

Men de ser ut til å være vanskelig å bekjempe syns jeg. :(

Ja, det blir litt av en sjau, hvis klesskapet ditt er infisert av klesmøll, da må du vaske, rense eller ha alle klærne i fryseren og støvsuge godt i klesskapet, og husk å vaske bak på skapet og vegger og tak også..

http://www.bayergarden.no/no/Hus_og_Hageguiden/Skadedyr_i_huset/Txy-_og_pelsmxll.html

Et år, hadde vi mange møll som fløy rundt i stua, gulvteppet er av 100% ull og vi ble redde for at møllene ville legge egg og sprøytet teppet og dermed avverget vi et møllangrep.

Jeg trodde faktisk at moderne ullklær var behandlet mot møllangrep.

Skrevet

Ja, det blir litt av en sjau, hvis klesskapet ditt er infisert av klesmøll, da må du vaske, rense eller ha alle klærne i fryseren og støvsuge godt i klesskapet, og husk å vaske bak på skapet og vegger og tak også..

http://www.bayergarden.no/no/Hus_og_Hageguiden/Skadedyr_i_huset/Txy-_og_pelsmxll.html

Et år, hadde vi mange møll som fløy rundt i stua, gulvteppet er av 100% ull og vi ble redde for at møllene ville legge egg og sprøytet teppet og dermed avverget vi et møllangrep.

Jeg trodde faktisk at moderne ullklær var behandlet mot møllangrep.

Vet ikke om det er noen vits å gå så drastisk til verks, for klesskapet er falleferdig, om det skrus fra hverandre en gang til er det nok ingen vits å skru det opp igjen. Det er åpen vegg på et område bak det, så de kan snike seg inn overalt der. Dessuten er det to gedigne klesskap, og herlighet for en jobb!

Jeg satser på at det hjelper å fryse ullklærne og legge de i poser. Jeg har kverka to møll som oppholder seg nær tørkestativet de siste dagene. Før har jeg trodd de er harmløse ;)

Enda godt dere fikk reddet det teppet, det er kjedelig om slike ting blir ødelagt.

Jeg får være glad de holder seg unna møbler osv. men syns det er kjedelig når dyre ullklær blir ødelagt.

Gjest høstløv
Skrevet

Vet ikke om det er noen vits å gå så drastisk til verks, for klesskapet er falleferdig, om det skrus fra hverandre en gang til er det nok ingen vits å skru det opp igjen. Det er åpen vegg på et område bak det, så de kan snike seg inn overalt der. Dessuten er det to gedigne klesskap, og herlighet for en jobb!

Jeg satser på at det hjelper å fryse ullklærne og legge de i poser. Jeg har kverka to møll som oppholder seg nær tørkestativet de siste dagene. Før har jeg trodd de er harmløse ;)

Enda godt dere fikk reddet det teppet, det er kjedelig om slike ting blir ødelagt.

Jeg får være glad de holder seg unna møbler osv. men syns det er kjedelig når dyre ullklær blir ødelagt.

Ja, du må få fjernet alle møll, larver og pupper fra klesskapet og områdene rundt.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...