Gå til innhold

NHD bruk av tramadol

Anbefalte innlegg

Gjest mia birgitta
Skrevet

Jeg har hatt en depresjon i det siste. Jeg har tatt litt tramadol mot smerter de siste par ukene, og i tillegg til smertelindring er det påfallende at depresjonen letter. Hva er det som gjør det? Det er ikke innbilning, og det er ikke bare fordi jeg får smertelindring.

Den psykiske helsen min er skjør. Kan jeg bli enda mer deprimert når jeg slutter å bruke tramadol?

Skrevet

Jeg tror ikke det om du slutter etter vanlig bruk. Om du misbrukte tramadol for å føle deg bedre, ville du sannsynligvis bli mer deprimert når du slutta.

Du føler deg nok bedre fordi tramadol virker som et opioid, det kan gi en følelse av eufori. I følge Felleskatalogen økes også frigjøring av serotonin - som er "lykkehormonet" antidepressiver øker nivået av.

Gjest mia birgitta
Skrevet

Jeg tror ikke det om du slutter etter vanlig bruk. Om du misbrukte tramadol for å føle deg bedre, ville du sannsynligvis bli mer deprimert når du slutta.

Du føler deg nok bedre fordi tramadol virker som et opioid, det kan gi en følelse av eufori. I følge Felleskatalogen økes også frigjøring av serotonin - som er "lykkehormonet" antidepressiver øker nivået av.

Men jeg føler ikke det samme av paralgin forte for eksempel. Det har jeg også brukt i perioder. Så da må det ha med den effekten du nevner på serotoninet.

Jeg misbruker det slett ikke, men er redd for å bli ytterligere deprimert når jeg slutter. Har ikke noe å gå på for tiden.

Skrevet

Men jeg føler ikke det samme av paralgin forte for eksempel. Det har jeg også brukt i perioder. Så da må det ha med den effekten du nevner på serotoninet.

Jeg misbruker det slett ikke, men er redd for å bli ytterligere deprimert når jeg slutter. Har ikke noe å gå på for tiden.

Leit å høre at du har det vondt!

Mente ikike a du misbrukte tramadol, det trodde jeg ikke. Tenkte det kanskje bare var en om ikke annet liten oppmuntring at du neppe vil fø økte problemer når du slutter etter nettopp vanlig bruk :). Jeg kan ikke si at jeg merker noe av Paralgin F jeg heller. Blir ikke glad av det. Nå har jeg epilepsi, så jeg bør ikke bruke tramadol. Imidlertid brukte jeg det før jeg fikk epilepsi, og ja - jeg ble ganske euforisk av det. Ikke godt å si, men jeg heller litt til den serotoningreia. Noen er jo også mer sensitiv på sånt enn andre igjen.

Men får du noe hjelp da? Det er unødvendig å gå der å streve når hjelpen finnes.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...