Gå til innhold

Hjelpestønad og anke

Anbefalte innlegg

I samråd med min fastlege søkte jeg om høyere sats på hjelpestønaden for min sønn som har ADHD. Dette fordi jeg er sliten, er alene med to ADHD-barn og sliter med å klare å jobbe 100%. Samtidig har jeg ikke økonomi til å redusere. Med høyere sats på hjelpestønad var planen å redusere arbeidstiden med ca. 20%. Sykepengerettigheter er brukt opp.

Jeg søkte forhøyelse av satsen på hjelpestønad og fikk avslag før vi hadde vært hos fastlegen til den oppsatte timen. Ble jo veldig forundret over at de kunne avslå uten legens uttalelse, og når jeg da skal klage på vedtaket viser det seg at en vikarlege som har vært på vårt legesenter i noen uker i sommer har fylt ut legeerklæringen - UTEN å ha snakket med meg i det hele tatt, og UTEN å vite noe av bakgrunnen for søknaden. Det svaret han hadde gitt var bare på noen linjer, og henviste til min søknad!

Nå har jeg klaget på avgjørelsen og fått beskjed om at den er oversendt til fylkestrygdekontoret nok en gang.

Men - kan jeg kreve at vår fastlege skal få uttale seg før anken blir behandlet, eller vil fylkestrygdekontoret nok en gang bruke den samme erklæringen fra vikarlegen?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/35407-hjelpest%C3%B8nad-og-anke/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...