Gå til innhold

Er jeg dum eller?

Anbefalte innlegg

Gjest apelsin
Skrevet

Jeg trodde jeg kunne om mat som virker inn på blodsukkeret og hva mat som ikke virker inn på blodsukkeret og hva folk med diabetes har lov å spise og ikke lov å spise og hva lavt blodsukker er og hva høyt blodsukker er for jeg fikk diabetes for ti år siden og da var jeg på sykehuset i 6 uker for å lære om diabetes og Nils Håvard Dahl og Webmaster sier at jeg ikke kan noe om diabetes og mat.

Så jeg trenger svar på om det er jeg som er dum eller om doktoren min har lært meg helt feil.

Når jeg fikk diabetes, da lærte jeg at jeg ikke skal spise noe med sukker i for det gir raskt blodsukkerstigning og at mat uten sukker gir langsom blodsukkerstigning.

Er det riktig at jeg som har diabetes helst skal ha mat med sukker i kun når jeg får lavt blodsukker eller er det feil?

At jeg tryggt kan ta fire klikk med insulin slik jeg gjør med mat uten sukker og spise også mat med sukker?

Gjest apelsin
Skrevet

Er det noen som vet hva jeg skal gjøre?

Altså om jeg skal gjøre det N.H.D sier er riktig med diabetes å spise mye sukker eller om jeg skal gjøre det doktoren sier er riktig som N.H.D sier er feil å ikke spise noe med sukker i?

Jeg har diabetes type1.

Gjest Moderator
Skrevet

Hei apelsin :-)

Du skal gjøre akkurat som legen din har sagt til deg. Legen din vet hva som er riktig for deg å gjøre.

Gjest apelsin
Skrevet

Hei apelsin :-)

Du skal gjøre akkurat som legen din har sagt til deg. Legen din vet hva som er riktig for deg å gjøre.

Ja det var det jeg trodde jeg skulle gjøre.

Nils Håvard Dahl, psykiater
Skrevet

Er det noen som vet hva jeg skal gjøre?

Altså om jeg skal gjøre det N.H.D sier er riktig med diabetes å spise mye sukker eller om jeg skal gjøre det doktoren sier er riktig som N.H.D sier er feil å ikke spise noe med sukker i?

Jeg har diabetes type1.

Jeg har aldri sagt noe om hva du skal gjøre med din diabetes.

Jeg har bedt deg om å slutte å skrive om diabetes her på Dr. Online.

Gjest apelsin
Skrevet

Jeg har aldri sagt noe om hva du skal gjøre med din diabetes.

Jeg har bedt deg om å slutte å skrive om diabetes her på Dr. Online.

å.

Da er det jeg som missforstår.

Takk for svar.

Jeg skal aldri mer nevne noe her om min diabetes, blodsukkeret mitt eller maten som diabeteslegen har sakt at jeg kan spise og ikke kan spise.

Hvis jeg skal svare noen på diabetes siden, da svarer jeg at jeg kan ikke om diabetes selv om jeg kan mye om diabetes for da slepper jeg å svare noe som er feil.

Jeg har tenkt litt på to ting.

Dere har vel helt sikkert alderen til alle her som er medlem her på doktoronline.

Hadde det ikke vært best om dere hadde hatt aldersgrense på forumet her?

Jeg tenker slik at alderen burde vært 20 år for de som ikke har adhd, autisme, fas, fae osv og for de som har slike diagnoser at alderen hadde vært 23 år for de som har slike diagnoser?

Utviklingen min er med noe på 11, 12, 13 eller 14 års stadiet og med noe på den alderen jeg er.

Skrevet

å.

Da er det jeg som missforstår.

Takk for svar.

Jeg skal aldri mer nevne noe her om min diabetes, blodsukkeret mitt eller maten som diabeteslegen har sakt at jeg kan spise og ikke kan spise.

Hvis jeg skal svare noen på diabetes siden, da svarer jeg at jeg kan ikke om diabetes selv om jeg kan mye om diabetes for da slepper jeg å svare noe som er feil.

Jeg har tenkt litt på to ting.

Dere har vel helt sikkert alderen til alle her som er medlem her på doktoronline.

Hadde det ikke vært best om dere hadde hatt aldersgrense på forumet her?

Jeg tenker slik at alderen burde vært 20 år for de som ikke har adhd, autisme, fas, fae osv og for de som har slike diagnoser at alderen hadde vært 23 år for de som har slike diagnoser?

Utviklingen min er med noe på 11, 12, 13 eller 14 års stadiet og med noe på den alderen jeg er.

Jeg har dessverre mine tvil om at den aldersforskjellen du skisserer vil gjøre noe forskjell på hva som postet her. Dessuten er det jo ikke noe ålreit å ekskludere folk med f.eks. ADHD fodi de kanskje kan skrive feil, oppføre seg uhensiktsmessig, gjøre noe dumt. Det kan vi alle her inne. 18 som 30.

Når det kommer til diabetes er vi svært individuelle. Personlig er jeg ikke gitt sukkerforbud, men beskjed om alt med måte.

Gjest apelsin
Skrevet

Jeg har dessverre mine tvil om at den aldersforskjellen du skisserer vil gjøre noe forskjell på hva som postet her. Dessuten er det jo ikke noe ålreit å ekskludere folk med f.eks. ADHD fodi de kanskje kan skrive feil, oppføre seg uhensiktsmessig, gjøre noe dumt. Det kan vi alle her inne. 18 som 30.

Når det kommer til diabetes er vi svært individuelle. Personlig er jeg ikke gitt sukkerforbud, men beskjed om alt med måte.

Hei Nerda.

Takk for svar.

Da er det tegn på at vi lærer forskjellig.

Jeg har jo andre ting i tilegg så det kan være de andre tingene jeg har doktoren har tenkt på.

For jeg vet at det er mange med diabetes som tar litt ekstra insulin og spiser vanlig sjokolade og annen mat med sukker i av og til,

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...