celtic Skrevet 19. september 2001 Skrevet 19. september 2001 Hei! Min mor på 55 år har sykdommen Multippel Sklerose (MS). Hun kan fortsatt gå ved bruk av krykker, men har i den siste tiden hadde flere små uhell som tilsier at hun blir dårligere (bl.a. knuste hun albuen i et fall i sommer). Har hun som MS-pasient rett til støtte fra det offentlige til å gjøre tilpasninger på huset? Konkret tenker jeg da på endringer/utvidelse av badet, slik at dørstokker fjernes, handikap-vennlig dusj og toalett, og at det blir plass til vaskemaskin. I dag er badet lite og ikke tilpasset bevegelseshemmede, og vaskemaskinen er plassert i kjelleren. Jeg har søkt litt på sidene til Trydeetaten, men finner ingen informasjon om dette. Vil være takknemlig for svar, slik at vi kjenner til våre rettigheter når vi kontakter Trygdekontoret. 0 Siter
Irene Grøneng Skrevet 21. september 2001 Skrevet 21. september 2001 Se www.husbanken.no (ombygging), og ta dessuten en prat med hjemlpemiddelsentralen i fylket ditt (tekniske innretninger) 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.