Gå til innhold

MS og støtte fra Trydekontoret

Anbefalte innlegg

Hei!

Min mor på 55 år har sykdommen Multippel Sklerose (MS). Hun kan fortsatt gå ved bruk av krykker, men har i den siste tiden hadde flere små uhell som tilsier at hun blir dårligere (bl.a. knuste hun albuen i et fall i sommer).

Har hun som MS-pasient rett til støtte fra det offentlige til å gjøre tilpasninger på huset?

Konkret tenker jeg da på endringer/utvidelse av badet, slik at dørstokker fjernes, handikap-vennlig dusj og toalett, og at det blir plass til vaskemaskin. I dag er badet lite og ikke tilpasset bevegelseshemmede, og vaskemaskinen er plassert i kjelleren.

Jeg har søkt litt på sidene til Trydeetaten, men finner ingen informasjon om dette.

Vil være takknemlig for svar, slik at vi kjenner til våre rettigheter når vi kontakter Trygdekontoret.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/35410-ms-og-st%C3%B8tte-fra-trydekontoret/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...