Gå til innhold

Knausgård igjen

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Annonse

ShitDiddelyDo

Knausgård er bare et eksempel på medias makt. Det er de som har gjort ham til noe man skulle tro var en av vår tids største forfattere. De hang seg opp i hans rykter i 6 bind, og gjorde ham til superstjerne og mangemillionær.

Kan det være korupsjon? Kanskje journalistene som skriver om ham 24 timer i døgnet får provisjoner?

For øvrig selger jo bøkene hans som hakka møkk, så fyren ga åpenbart bare folket det de ville ha.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/354102-knausg%C3%A5rd-igjen/#findComment-3036566
Del på andre sider

Han må være psykopat. Jeg hørte radioprogrammet og han sier at berømmelse og penger er viktigere enn det han utsetter x-familien for.

Skal forsøke ikke å kjøpe bøkende, bare så irriterende at jeg blir så fryktelig nysgjerrig.

Jeg ble for nysgjerrig og har kjøpt bøkene - og når jeg lar være å være bevisst at det er virkelige personer han skirver om, så må jeg si at han skriver bra!

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/354102-knausg%C3%A5rd-igjen/#findComment-3036809
Del på andre sider

Det er greit å synes Knausgård er slik og slik - men man kan samtidig ikke avfeie skrivingen hans som dårlig og at det er umulig å forstå hvorfor folk synes han er god - UTEN å ha lest noe av han.

Jeg deler stort sett det synet folk her har på at han skriver om navngitte folk - på den måten han gjør det. Men jeg sier ikke at han ikke er utrolig god. Det går an å ha to tanker i hue på en gang. Det irriterer meg utrolig når folk (særlig sånne steder som her) ikke kan skille snørr fra bart. Og ikke har lest bøkene de omtaler så nedlatende.

Som sagt, jeg liker han ikke, jeg heller! Men jeg har lest det meste av han, også før denne laaange Min kamp, og han er bare veldig god. Til å skrive, sanse, se, beskrive, han har et svært intellekt og er diger litterært sett.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/354102-knausg%C3%A5rd-igjen/#findComment-3037162
Del på andre sider

Gjest verinoca

Det er greit å synes Knausgård er slik og slik - men man kan samtidig ikke avfeie skrivingen hans som dårlig og at det er umulig å forstå hvorfor folk synes han er god - UTEN å ha lest noe av han.

Jeg deler stort sett det synet folk her har på at han skriver om navngitte folk - på den måten han gjør det. Men jeg sier ikke at han ikke er utrolig god. Det går an å ha to tanker i hue på en gang. Det irriterer meg utrolig når folk (særlig sånne steder som her) ikke kan skille snørr fra bart. Og ikke har lest bøkene de omtaler så nedlatende.

Som sagt, jeg liker han ikke, jeg heller! Men jeg har lest det meste av han, også før denne laaange Min kamp, og han er bare veldig god. Til å skrive, sanse, se, beskrive, han har et svært intellekt og er diger litterært sett.

''han er bare veldig god. Til å skrive, sanse, se, beskrive, han har et svært intellekt og er diger litterært sett.''

Enig. Ekstremt gode observasjons- og formuleringsevner.

Har lest begge de tidligere romanene og skal i gang med nr 3 av Min Kamp. Har blandede følelser om denne serien, men jeg har tenkt å fortsette så lenge det fenger meg. Og skrivingen hans gjør det.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/354102-knausg%C3%A5rd-igjen/#findComment-3037168
Del på andre sider

Jeg må si meg enig. Han er rett og slett irriterende god, og jeg har mot min vilje blitt veldig fascinert av MK. Men samtidig er det ikke uten tanker om de etiske sidene ved det han gjør.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/354102-knausg%C3%A5rd-igjen/#findComment-3037176
Del på andre sider

Annonse

Gjest AtHomeMom

Jeg syens virkelig ikke han skriver godt heller jeg da, og et jeg uttaler meg på bakgrunn av å ha lest 5 av Min Kamp-bøkene...

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/354102-knausg%C3%A5rd-igjen/#findComment-3037260
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...