Gå til innhold

Male "trådtapet".

Anbefalte innlegg

candyqueen_83

Vi har nettopp satt opp panelplater på ett soverom og i spisestua. Og du har helt rett, man må være to. Men det er rimelig kjapt gjort. Mannen og svigerfar brukte kun en dag på soverommet til frøkna, og det er 14 m2. Frøkna forlangte lilla (!) rom, så vi valgt umalte plater, og de var halvparten av prisen på de malte. I spisestua har vi forhåndsmalte plater, caffelatte-fargede, Og de tok bare en halv dag siden det bare var to og en halv vegg. Vi har valgt snekker til å ta listene, men det var fordi vi ville ha nye lister, og da er det greit med fagfolk.

Ja, jeg kommer ikke til å begynne med det selv. Men jeg kan kanskje be bestefaren min hjelpe meg. Vet ikke om han har så mye erfaring med akkurat disse platene, men han klarer det nok bedre enn meg :o)

Hvordan ble de umalte platene? Blir det som vanlig panel som suger maling som bare det? Dårlig erfaring med det egentlig. Syns malingen sprekker opp i skjøtene.

Fortsetter under...

Ja, jeg kommer ikke til å begynne med det selv. Men jeg kan kanskje be bestefaren min hjelpe meg. Vet ikke om han har så mye erfaring med akkurat disse platene, men han klarer det nok bedre enn meg :o)

Hvordan ble de umalte platene? Blir det som vanlig panel som suger maling som bare det? Dårlig erfaring med det egentlig. Syns malingen sprekker opp i skjøtene.

Nei, det ble veldig fint. ikke noe sprekk i skjøtene. Ikke suger de noe særlig maling heller. De ubehandlede har en litt hard og lettmalt overflate. Vi tok to strøk, men det var mest fordi mannen slurvet litt med første strøket så det skinte litt igjennom enkelte steder. Vi hadde ikke grunning heller på platene, ble anbefalt å droppe det. Men vi er iallefall kjempefornøyd med platene, og når vi skal ta resten av stua skal vi ha plater der også.

candyqueen_83

Nei, det ble veldig fint. ikke noe sprekk i skjøtene. Ikke suger de noe særlig maling heller. De ubehandlede har en litt hard og lettmalt overflate. Vi tok to strøk, men det var mest fordi mannen slurvet litt med første strøket så det skinte litt igjennom enkelte steder. Vi hadde ikke grunning heller på platene, ble anbefalt å droppe det. Men vi er iallefall kjempefornøyd med platene, og når vi skal ta resten av stua skal vi ha plater der også.

Jeg bare tenkte om vi kanskje burde ha samme farge i gangen som i stua siden de er ved siden av hverandre. Men det blir jo mer jobb å male selv egentlig.

Platene ser veldig billige ut på nett, men tilsammen koster det vel litt. Blir jo 5 vegger vi må dekke. Ikke helt sikker på hvor mange meter det er.

Jeg bare tenkte om vi kanskje burde ha samme farge i gangen som i stua siden de er ved siden av hverandre. Men det blir jo mer jobb å male selv egentlig.

Platene ser veldig billige ut på nett, men tilsammen koster det vel litt. Blir jo 5 vegger vi må dekke. Ikke helt sikker på hvor mange meter det er.

Mener å huske at vi betalte 199 for en malt plate og kun 99 for umalt. Patene er 2,45 m (?) høye og 60 cm brede. De malte er veldig fine slik at da er jo jobben allerede gjort og fargen er veldig dus og fin og passer til det meste. Maler man selv er man jo mere fri mht farger. Tok en liten titt inn på rommet til frøkna nå, og jeg kan faktisk ikke finne skjøtene, men det kan jeg på de ferdigmalte. Men man må gå helt innpå da.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...