Gå til innhold

Angst problemer

Anbefalte innlegg

Gjest Domrot85
Skrevet

Mann 25. Har helt siden jeg var liten slitt med angstproblemer, da spesielt i sosiale situasjoner. Har aldri fått noen behandling mot det og har klart meg greit opp gjennom årene med en god utdannelse og en god jobb. De fleste dager går greit på jobb, men det er mye stress og vanskelige situasjoner (møter, presentasjoner) som jeg kvir meg lenge til i forveien. I sommer skulle jeg endelig på ferie og skulle til syden i 2 uker. Fikk meg en skikkelig knekk rett før jeg skulle reise. Kom ned til syden men jeg var et totalt nervevrak. Enorm følelse av angst og jeg ville bare hjem.Var redd for å fly hjem og trodde jeg skulle bli gal av all angsten. Gråt hver kveld og synst alt var fælt. Fikk Xanor av en lege der nede for å hjelpe meg som jeg sluttet med da jeg kom hjem. Kom meg endelig hjem og alt blei bedre, men så kom knekken igjen etter noen dager hjemme. Volsom angst og mange tanker oppe i hode der jeg tror jeg skal bli fullstendig gal og skade noen. Legen har gitt meg noen sykemeldinger og jeg har nå gått på Cipralex i en uke. Hva tror du har skjedd med meg? Jeg er livredd for at dette skal bli en konstant tilstand som jeg ikke skal komme meg ut av. Er veldig trist og frustrert over situasjonen og redd for at jeg skal bli enda verre. Har du noen råd til hva jeg kan gjøre? Hva tror du har utløst denne reaksjonen og kommer jeg meg tilbake til normale tilstander igjen?

Nils Håvard Dahl, psykiater
Skrevet

Du har tydeligvis hatt sosial angst lange. Muligens har du utviklet en panikklidelse.

Uansett skal du henvises til en spesialist for diagnostisering. Diagnosen vil legge grunnlaget for behandling.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...