Gå til innhold

Så var det psykologen som....

Anbefalte innlegg

Skrevet

plutselig har begynnt å bruke bannskapsord i timene...som helvete...og faen..

Det er jo ord jeg som regel bruker... samtidig som han driver og speiler bevegelsene mine i ny og ne...

Lurer på om dette er et slags bevisst trix fra hans side ?

Leser psykologi for harde livet her...man kan jo ikke risikere at fixeren tar innersvingen på en ;-)

Skrevet

Takk gud det ikke bare er meg som har det sånn. Det er som oftest triks og psykologi hele veien skal jeg si deg. Jeg svarer bare med å finne på enda mer tull, flytte mer på meg eller gjøre andre merkelige ting. Behandling er en evigvarende sport jeg ikke har tenkt å tape, derfor er det bare å bli kreativ! Ikke la han ta innersvingen på deg ;)

Skrevet

Takk gud det ikke bare er meg som har det sånn. Det er som oftest triks og psykologi hele veien skal jeg si deg. Jeg svarer bare med å finne på enda mer tull, flytte mer på meg eller gjøre andre merkelige ting. Behandling er en evigvarende sport jeg ikke har tenkt å tape, derfor er det bare å bli kreativ! Ikke la han ta innersvingen på deg ;)

oki..godt å høre....

hadde en mistanke om det ja...så er det om å gjøre å bare stivholde på hemmelighetene... Det forrige trixet hans var å lure meg bort i en stol midt på gulvet... laaangt vekk fra den trygge sofaen jeg har vært plassert i den siste tiden... Så da er det vel om å gjøre å ha bein i nesen :-) Og ikke la dem vinne...

Skrevet

oki..godt å høre....

hadde en mistanke om det ja...så er det om å gjøre å bare stivholde på hemmelighetene... Det forrige trixet hans var å lure meg bort i en stol midt på gulvet... laaangt vekk fra den trygge sofaen jeg har vært plassert i den siste tiden... Så da er det vel om å gjøre å ha bein i nesen :-) Og ikke la dem vinne...

Det er vel ikke snakk om å la psykolgen vinne, men heller å la seg utfordre og bli kjent med utryggheten man føler når man må sitte et annet sted eller når h*n forandrer væremåte.

Skrevet

oki..godt å høre....

Det å gå hos psykolog med den tanken at han ikke skal vinne eller det å tviholde på hemmeligheten er vel bortkastet tid både for deg og psykologen. Du går vel der for å få det bedre.

Skrevet

Det er vel ikke snakk om å la psykolgen vinne, men heller å la seg utfordre og bli kjent med utryggheten man føler når man må sitte et annet sted eller når h*n forandrer væremåte.

Men det må hele veien være en balanse og det er viktig å kjempe for. Etter min mening bør det ikke være noe enerett på makt i en behandlings relasjon. Om psykologen utfordrer og prøver å vippe deg av pinnen, må du vippe litt tilbake. Det handler ikke om å vinne, men om å skape en konstant dynamikk i forhold til dette med sårbarhet, trygghet og grenser. Synes vi som mennesker burde våge å analysere litt tilbake og snu relasjonen på hodet. Vi er ikke dukker og det er ikke et spill, det er virkeligheten og den er tøff.

Skrevet

Men det må hele veien være en balanse og det er viktig å kjempe for. Etter min mening bør det ikke være noe enerett på makt i en behandlings relasjon. Om psykologen utfordrer og prøver å vippe deg av pinnen, må du vippe litt tilbake. Det handler ikke om å vinne, men om å skape en konstant dynamikk i forhold til dette med sårbarhet, trygghet og grenser. Synes vi som mennesker burde våge å analysere litt tilbake og snu relasjonen på hodet. Vi er ikke dukker og det er ikke et spill, det er virkeligheten og den er tøff.

Du kan jo heller spørre og gi uttrykk for dine meninger fremfor å spille spill med h*n som skal hjelpe deg.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...