Gå til innhold

Kvalm av hodepine

Anbefalte innlegg

Gjest dundrehode
Skrevet

Er ofte stiv i nakken når jeg våkner om morgenen, og kan ha kraftig hodepine i dager og uker i strekk. Får nakke- og skuldermassasje av samboer og knasker ibux, men det sitter fremdeles hardt i. Nå har jeg så vondt i hode at jeg er fysisk kvalm og uvel.

Har prøvd å skifte pute uten at det hjalp mer enn noen få uker. Stresser en del på jobb, og det ligger sikkert en del der. Hva kan det ellers skyldes? Og hva kan jeg gjøre med det?

Videoannonse
Annonse
Gjest Elextra
Skrevet

Det er ikke uvanlig å få bli svimmel og/eller kvalm av hode- og nakkesmerter.

Men du kan jo ikke gå over tid med slike symptomer uten noen behandling. Jeg har veldig god erfaring med naprapat, men en god fysioterapeut ville sikkert også kunne hjelpe.

Skrevet

Var plaget på samme måten før - og fysioterapi hjalp godt. Sykt vond massasje, men det hjalp etterpå... Pluss å prøve å senke skuldrene - rent bokstavelig talt. Hver gang jeg tenkte etter, la jeg merke til at skuldrene var heist godt opp :(

Gjest Frk Rosenkranz
Skrevet

Du har nok noen låsinger i nakken,

få legen til å henvise deg til fysioterapi for nakken og se om det hjelper.

Gjest årsaken
Skrevet

Fjern årsaken? Du sier selv at du stresser mye på jobb, og stress gir nakke, skuldre og hodesmerter. Ergo så hjelper det bare på kort sikt med rådene du har fått under her. Du må gjøre noe med jobben din..ikke sant?

Gjest dundrehode
Skrevet

Fjern årsaken? Du sier selv at du stresser mye på jobb, og stress gir nakke, skuldre og hodesmerter. Ergo så hjelper det bare på kort sikt med rådene du har fått under her. Du må gjøre noe med jobben din..ikke sant?

Gjør ikke noe med jobben min, for den elsker jeg :) Men må lære meg å slappe av, der har du helt rett. Men jeg er en person som lett lar meg stresse, så inntil jeg klarer å unngå det må jeg nok få gode råd som her. Det blir osteopat på meg. :)

Skrevet

Har slitt med det samme, men har nytte av å gå til kiropraktor. Jeg tar meg noen behandlinger ved behov, og ellers går jeg en gang hver 3. mnd for å vedlikeholde.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...