Gå til innhold

Jeg føler meg som en skikkelig dårlig mor når...

Anbefalte innlegg

Men hva gjør man når barna NEKTER å gå med "ikke feminime" vintersøvletter da? Leter og leter og leter. Ho kan jo ikke gå med joggesko hele vinteren heller.

Da må man nesten lete litt, ja - men jeg sikter mest til de foreldrene som leter og leter etter de beste skoene uten å blande inn ungene noe særlig ;)

Fortsetter under...

• Svar 106
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• trollemor;o)

11

• Katt-ja

8

• Rhea Silvia

5

• Angustia

5

Det kan jo faktisk handle om at man koser seg med forberedelsene, og finner glede i ting også da. Det BEHØVER faktisk ikke handle om at man er perfeksjonist!

Jeg kjøper julegaver hele året, og VIL senest være ferdig før 1 november, hvert år. Sikkert folk som synes det er sprøtt,tror jeg har "hang ups" osv, men for meg handler det delvis om å kjøpe fine ting når jeg finner dem, i stedet for å MÅTTE finne noe midt i julestria, men fremfor alt handler det om å frigjøre tid mot jul til å være med på alle avslutninger for ungene, julebord, vennefester osv som finner sted på den tiden. Jeg elsker jul og orker ikke desember-stress.

Har ei venninne som godt kunne lage bordkort av skjell osv, men det er jo fordi det er sånne ting hun koser seg med. Ikke fordi det MÅ være sånn og sånn.

Og noen koser seg helt sikkert med å shoppe til ungene.

Joda, ser den...

Har en venninne som allikevel stresser som en gal med alt sånt. Hun lager så mye styr av det at hun kommer til å få hjerteinfarkt før hun er femti ;-P

Det er liksom alt som står i hodet på henne, og det virker som hun synes det er grusomt forferdelig også ;-P

Dette har vel også litt å gjøre med det at barna blir eldre?

Nå har jeg aldri styra mye med å finne den aller beste av noe slag, men det føles litt viktigere å sjekke grundig hvis man skal kjøpe til en 3-åring som går i barnehagen og i liten grad kan vurdere om vinterstøvlene passer, verken til foten eller klimaet. En 10-åring som har litt meninger om hva h*n har på beina, vil helst gå med favorittstøvlene selv om det egentlig hadde vært like greit å ta noe annet den dagen, ut fra temperaturen.

Utedresser kan jeg forstå er et tema i et land der vintrene varierer fra regn / slaps til sprengkulde. Der vi bor, kan det være store variasjoner, og det ville være dumt å kjøpe bare klær som tåler ekstremkulde - da må man i tilfelle ha flere dresser / jakker enn bare én. Jeg har nok stort sett gjort innkjøp ut fra en gjennomsnittsvinter, ungene hadde ofte avtagbart for i dressen mens de brukte vinterdress.

Jeg har ikke inntrykk av at det er noen entydig sammenheng mellom pris og kvalitet, kanskje bortsett fra at de dyreste dressene holder til mer enn ett barn. Regnestykket blir annerledes om man har noen som skal arve plagget, det har ikke jeg trengt å tenke på.

Jeg har alltid handlet mye i "feil sesong", ikke bare fordi man kan gjøre kjempekupp økonomisk, men også fordi det er stressende å måtte kjøpe vinterklær første uka det er vinter. Butikkene har også merkelige vaner med f.eks. å legge ut høst- og vintertøy mens det ennå er sommer, slik at det er utplukket når klærne trengs. Da er det greit å vite at det ligger noe i skapet fra før, spesielt for meg som egentlig ikke er så glad i å handle...

Det er høreimplantat - den ene delen er operert inn rett under beine t over det ene øret (usynlig) og den andre delen er selve apparatet som ser ut som en vanlig ørehenger men uten propp inni øret. Ørehengeren er også svart, samme farge som håret mitt, så ikke alltid like lett å se den... På selve hengeren er det festa ei tynn ledning som går til en spole (sirkelforma flat dings, ca 2 cm i diameter) som festes (magnet) utenpå huden der implantatet ligger. Fordi jeg har kort hår, så synes spolen dersom man ser etter - så du får sjekke nøye alle høyreører du ser på Moa ;-P (men vi er mange med CI etterhvert, så du ka altså ta feil person ;-)).Jeg har svart, kort hår - slank og 172 høy ;)

Blir nok ikke Moa imorgen, men mulig fredag eller lørdag ;-)

Ok, da sees vi kanskje fredag eller lørdag:o) Jeg har barn som er asiatiske :-) omtrent like høy som du, brunt hår.

Ok, da sees vi kanskje fredag eller lørdag:o) Jeg har barn som er asiatiske :-) omtrent like høy som du, brunt hår.

Nå kommer jeg til å se etter alle barn med asiatisk utseende ;-P

Skal jeg da spørre deg: "er du trollemor?"....Hmm.. håper jeg tar rett person ;-PP

Annonse

Sett av en ettermiddag, og ta ungen med på shopping. Det løser seg sikkert når dere begynner å gå lei av alle skobutikkene ;-)

Det har vi gjort to ganger allerede. Uten resultat. Så jeg heller til at vi tar problemet når det kommer. Da forstår ho sikkert at ho trenger annet skotøy *sukk*

I tillegg ser ho sikkert hva andre bruker. (Selv om jeg ser at flere på hennes alder har det jeg vil kalle upraktiske vintersko) Muligens jeg som er litt streng her også som vil ha noe skikkelig vanntett....

Men hva gjør man når barna NEKTER å gå med "ikke feminime" vintersøvletter da? Leter og leter og leter. Ho kan jo ikke gå med joggesko hele vinteren heller.

''Ho kan jo ikke gå med joggesko hele vinteren heller.''

Joda, det kan de - i alle fall gutter ;-) Det vet jeg alt om.Jeg kjøpte dyre Goretex-støvler (som jeg gjorde når han var mindre) - men de ble bare ikke brukt. Mulig jeg snakker om litt større unger enn du gjør. Dette var fra 14-års-alder...

Gjest krekling

Joda, det kan de - i alle fall gutter ;-) Det vet jeg alt om.Jeg kjøpte dyre Goretex-støvler (som jeg gjorde når han var mindre) - men de ble bare ikke brukt. Mulig jeg snakker om litt større unger enn du gjør. Dette var fra 14-års-alder...

Min gutt gikk også tre vintre i bare vanlige sko, han nektet plent å være med å kjøpe vintersko/støvler og ville ikke at vi skulle kjøpe heller.

Ikke heller brukte han varmt undertøy eller ullsokker, han gikk i bare olabukser i kuldegrader ned til - 15. Jeg hadde kjøpt varmt undertøy og sokker til ham, men han ville ikke bruke det.

Snuppa er bare 11. Så enn så lenge kan jeg si at ho må. Men jeg vet jo da at dersom jeg finner noe ho liker, så blir ikke dette et problem. Så jeg må jo jobbe mer med saken...

Da må man nesten lete litt, ja - men jeg sikter mest til de foreldrene som leter og leter etter de beste skoene uten å blande inn ungene noe særlig ;)

Det forbinder jeg med foreldre til ganske små barn, f.eks. de som går sin første barnehagevinter i møte.

Men det er mulig jeg har en - eh - ordinær omgangskrets.

Husker en på Luksusfellen som bodde i et helt normalt miljø (så det var ikke gærne nabofruer som hadde satt henne på feil spor) som hadde handlet vinterutstyr til en bitteliten datter uten å tenke på verken pris / hva de hadde råd til eller hvor lenge det ville bli brukt. "Ja, men den er ikke så varm!" påsto hun da programlederen antydet at det fantes vinterjakker til 10% av prisen på H&M. Sånt skjønner jeg ikke. Vi har en "fin" barnetøybutikk på nærmeste senter, men der har jeg aldri kjøpt noe på ordinærpris...

Snuppa er bare 11. Så enn så lenge kan jeg si at ho må. Men jeg vet jo da at dersom jeg finner noe ho liker, så blir ikke dette et problem. Så jeg må jo jobbe mer med saken...

Ah, ja du burde du ha en mulighet til å bestemme noen år til ;-)

Jeg tror det er en nisje for fornuftige klær/skotøy forkledd som noe kult. Det ville tenåringsmødre betale det hvite ut av øyet for...

''Joda, det kan de - i alle fall gutter ;-) Det vet jeg alt om.Jeg kjøpte dyre Goretex-støvler (som jeg gjorde når han var mindre) - men de ble bare ikke brukt. Mulig jeg snakker om litt større unger enn du gjør. Dette var fra 14-års-alder...''

Hehe, en trøst å se at det ikke er bare her i heimen :-) Sønnen på 18 år har stort sett gått i kuuuule joggesko vinteren igjennom siden han var 14, uansett vær og temperatur. Gode Goretex vintersko er behørig kjøpt inn, men de lever et bedagelig liv i skohylla...

Annonse

''Joda, det kan de - i alle fall gutter ;-) Det vet jeg alt om.Jeg kjøpte dyre Goretex-støvler (som jeg gjorde når han var mindre) - men de ble bare ikke brukt. Mulig jeg snakker om litt større unger enn du gjør. Dette var fra 14-års-alder...''

Hehe, en trøst å se at det ikke er bare her i heimen :-) Sønnen på 18 år har stort sett gått i kuuuule joggesko vinteren igjennom siden han var 14, uansett vær og temperatur. Gode Goretex vintersko er behørig kjøpt inn, men de lever et bedagelig liv i skohylla...

Jeg droppet faktisk å kjøpe vinterstøvler et år,- det var for drøyt å se dem stå der ;-)

Men, nå vokser han ikke mer i føttene, så nå har han noen som han _kan_ bruke. Det er mulig jeg får ham til å bruke dem hvis det blir minus 20 f.eks.

Og så tror jeg det bedrer seg når de blir....19? 20?

Gjest krekling

Jeg droppet faktisk å kjøpe vinterstøvler et år,- det var for drøyt å se dem stå der ;-)

Men, nå vokser han ikke mer i føttene, så nå har han noen som han _kan_ bruke. Det er mulig jeg får ham til å bruke dem hvis det blir minus 20 f.eks.

Og så tror jeg det bedrer seg når de blir....19? 20?

Da min gutt var 17, kjøpte han seg både vinterstøvler og sko, da de var i New York. Støvlene er helt OK enda, men skoene er mer enn modne for utskifting etter to års kontinuerlig bruk, men han vil ikke være med å kjøpe nye og kjøper jeg uten at han er med ender det med at han ikke vil bruke de.

Nå kommer jeg til å se etter alle barn med asiatisk utseende ;-P

Skal jeg da spørre deg: "er du trollemor?"....Hmm.. håper jeg tar rett person ;-PP

Ja, spør om det:-) så spør jeg deg om du er togli :-) Sees i morgen eller lørdag

Velkjent, i fjor kjøpte jeg goretex sko med litt fòr til minstemann og de ble i hvert fall brukt.

Det har vi gjort to ganger allerede. Uten resultat. Så jeg heller til at vi tar problemet når det kommer. Da forstår ho sikkert at ho trenger annet skotøy *sukk*

I tillegg ser ho sikkert hva andre bruker. (Selv om jeg ser at flere på hennes alder har det jeg vil kalle upraktiske vintersko) Muligens jeg som er litt streng her også som vil ha noe skikkelig vanntett....

Du er ikke så streng men jenta begynner å bli stor og kuul. Da hjelper det ikke hva mor synes eller sier, det er gruppementaliteten som teller. Har selv en 12-åring som begynner å få litt av de tendensene, H&M klær og fornuftige vintersko er ikke tøft nok lenger.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...