Gå til innhold

Hva må jeg ca betale for vinterdekk?

Anbefalte innlegg

Gjest dame i nord........

Må ha fire nye vinterdekk. Har litt lyst på piggfritt, men mange har invendinger om det. Er det slik at noen typer dekk passe bedre til ett bilmerke enn andre? Jeg har volvo S40, -05 modell. Har noen tips? jeg tenker kjøpe det som er best til akkurat min bil, skal ikke ha billigdekk som er dårlige.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/354181-hva-m%C3%A5-jeg-ca-betale-for-vinterdekk/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest luftslott

Piggfritt eller pigg: alt til sitt bruk. Pigg er overlegent på glattis og skikkelig hardpakka snø, ellers er piggfritt et vel så godt alternativ. Så det kommer an på klima der du bor, hvor mye snø og hvor kaldt det bruker være. Det har også litt å si om du har forhjulstrekk eller bakhjulstrekk, har du sistnevnte er piggdekk å foretrekke. Å komme med noen pris blir vanskelig uten å vite dimensjon. Vi kjøpte gode piggdekk i fjor til 4000, hadde vi kjøpt piggfritt ville det kosta ca 5000(dim. 195/65-r 15). Vi kjøper heller ikke billige dårlige dekk.

Jeg kjøpte nettopp vinterdekk på min bil. Fant ut at det lønner seg å undersøke priser. Varierte fra 1300 kr til 2000 kr ferdig omlagt på felg.

Har kjørt piggfritt i noen år. Ikke noe problem det. De er like bra på snøføre, men på is er de dårligere. I tillegg trenger du lengre tid på å stoppe. Dette kommer veldig an på hvilke dekk du velger også. Bor du på en plass med mye bakker ville jeg valgt piggdekk.

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...