Gå til innhold

velge pest eller kolera?

Anbefalte innlegg

Gjest jøogjø
Skrevet

Litium eller ikke litium?

Uten litium: Store psykiske smerter, svingninger, så ille at jeg tenker på selvmord hver time i døgnet.

Med litium: En diare med magekramper så ille at jeg ikke tørr gå tur, løping er uaktuellt, må ha med dopapir overalt hvor jeg går. Så ille at jeg nesten tørker meg før jeg driter. Dette har medført et meget begrenset liv.

Sitter nå å tenker: Hvilket liv er best?

Gjest noe annet
Skrevet

Finnes det absolutt ikke noen andre medisiner som kunne hjulpet deg da? Prøvd alt?

Gjest jøogjø
Skrevet

Finnes det absolutt ikke noen andre medisiner som kunne hjulpet deg da? Prøvd alt?

Ja, har visst prøvd alt. Så jeg har kun dette valget igjen. Drite resten av livet, eller leve uten litium, noe som er farlig i min situasjon.

Har jo ikke et sex-liv heller. Tar liksom ikke sjansen, kan du si.

Gjest noe annet
Skrevet

Ja, har visst prøvd alt. Så jeg har kun dette valget igjen. Drite resten av livet, eller leve uten litium, noe som er farlig i min situasjon.

Har jo ikke et sex-liv heller. Tar liksom ikke sjansen, kan du si.

Det var et vanskelig valg. Er du helt bombesikker på at du har prøvd ut til det fulle alle slags mulige kombinasjoner i rette doseringer? Man kan ha prøvd alle medisinene, men ikke nødvendigvis uttømt deres muligheter. Jeg tror jeg ville kommet meg til en psykiater som kunne hjulpet meg og fulgt meg opp over en lengre periode. Men kanskje har du fått den hjelpen.

Vær i hvertfall sikker på at du ikke går rundt og tror feilaktig at litium er det eneste du kan prøve.

Skrevet

Du har prøvd begge typer litium ja? Den som importeres fra utlandet og kan gi mindre diare? Den er like ille?

Jeg ville valgt litium, selv om den ga magesmerter og diare. Det er nesten ingenting mot den psykiske smerten man har uten litium.

Men fins det ikke noe medisiner du kan bruke som kan hjelpe regulere magen? Imodium etc.

Skrevet

Jeg ville utvilsomt ha gått for litium og kanskje sett etter noe som kunne få magen i bedre funksjon.

Selv oppdaget jeg lectinect og fikk en helt ny hverdag. Trenger ikke lenger sjekke ut nærmeste toalett før rømningsveiene.

Men det er meg. For alt jeg vet kan jeg være et offer for svindel og at disse pillene slett ikke virker. Men så lenge de i tilfelle fungerer som placebo, er det helt greit for meg. Jeg lar meg gjerne bli lurt så lenge hverdagen er bedre.

Skrevet

Jeg ville utvilsomt ha gått for litium og kanskje sett etter noe som kunne få magen i bedre funksjon.

Selv oppdaget jeg lectinect og fikk en helt ny hverdag. Trenger ikke lenger sjekke ut nærmeste toalett før rømningsveiene.

Men det er meg. For alt jeg vet kan jeg være et offer for svindel og at disse pillene slett ikke virker. Men så lenge de i tilfelle fungerer som placebo, er det helt greit for meg. Jeg lar meg gjerne bli lurt så lenge hverdagen er bedre.

placeboeffekten varer bare 2-3 uker, så om de fremdeles funker etter den tid, så virker de nok for deg :) så fremt ikke noe annet har gjort deg bedre:)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...