Gå til innhold

Mosing av kakerlakker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Caloni Makaroni

En guide på Rodos sa at hvis du tåkket på og drepte en kakkerlakk, kom hele kakkerlakkfamilien til begravelsen. Så jeg tror nok det er sant

Det er det jeg også har hørt, at det kommer flere. Men i dag var det en som påsto at dét bare var en myte, så jeg ble sånn i tvil.

ShitDiddelyDo

Det er i hvert fall noe ordentlig griseri å mose dem. Jeg satt i en bar i Thailand da jeg kjente noe kravle rundt i hodet mitt, og fikk helt fnatt. Vet jo at det kan ramle ned flere meter lange slanger både her og der, og dette føltes som svære greier. Jeg fikk ristet faenskapet av med noen viltre vræl og kroppsbeherskeler som nok kunne lurt noen til å tro jeg gjennomførte audition for Skal Vi Danse, og så den omsider kravle bortover bardisken i et voldsomt tempo. En svær jævel var det! Det var for øvrig mitt første møte med en kakkerlakk.

Vel - en rask hjerne av en thai løftet ølflaska tilsynelatende uten å frykte at faenskapet var en forlengst avdødd bestefar eller så, og knuste dette lugubre monsteret av en bille. Om det luktet skal jeg ikke uttale meg om. Jeg var for skrekkslagen til å sjekke utsondringer, men jeg fikk med meg konsistensen - og det var grisete greier.

Etter dette har jeg aldri vurdert å spise kakkerlakk.

ShitDiddelyDo

Det er i hvert fall noe ordentlig griseri å mose dem. Jeg satt i en bar i Thailand da jeg kjente noe kravle rundt i hodet mitt, og fikk helt fnatt. Vet jo at det kan ramle ned flere meter lange slanger både her og der, og dette føltes som svære greier. Jeg fikk ristet faenskapet av med noen viltre vræl og kroppsbeherskeler som nok kunne lurt noen til å tro jeg gjennomførte audition for Skal Vi Danse, og så den omsider kravle bortover bardisken i et voldsomt tempo. En svær jævel var det! Det var for øvrig mitt første møte med en kakkerlakk.

Vel - en rask hjerne av en thai løftet ølflaska tilsynelatende uten å frykte at faenskapet var en forlengst avdødd bestefar eller så, og knuste dette lugubre monsteret av en bille. Om det luktet skal jeg ikke uttale meg om. Jeg var for skrekkslagen til å sjekke utsondringer, men jeg fikk med meg konsistensen - og det var grisete greier.

Jeg glemte forresten å skrive at de etterpå desinfiserte bardisken og håret mitt med noe sprutegreier (som sikkert kan gi senskader), og det kan kanskje bety at det er noe skit inne i dem. Dvs - skiten så jeg jo.

Annonse

''Etter dette har jeg aldri vurdert å spise kakkerlakk.''

Mens i forkant, derimot...?

*humre*

ShitDiddelyDo

''Etter dette har jeg aldri vurdert å spise kakkerlakk.''

Mens i forkant, derimot...?

*humre*

Jada. I Thailand blir man jo tilbudt alt som kan puste. :)

Jeg har firt meg på ymse biller og gresshopper (som faktisk er godt), men kakkerlakkene ser ut til å innerholde for mye grums. Det syntes jeg også før jeg så den spredt utover bardisken. I motsetning til tilfellet med små biller og gresshopper, er det nok grenser for hvor sprøstekt det inne i en kakkerlakk kan bli.

Denne er ganske harmløs.

http://i673.photobucket.com/albums/vv98/Keyzer666/SprstektSnacks1.jpg

Jeg lurer på om den svære dingsten helt til høyre i godteutvalget under er en kakkerlakk, og som du ser er det litt mindre innbydende. ;)

http://i673.photobucket.com/albums/vv98/Keyzer666/DSCF1078.jpg

Jada. I Thailand blir man jo tilbudt alt som kan puste. :)

Jeg har firt meg på ymse biller og gresshopper (som faktisk er godt), men kakkerlakkene ser ut til å innerholde for mye grums. Det syntes jeg også før jeg så den spredt utover bardisken. I motsetning til tilfellet med små biller og gresshopper, er det nok grenser for hvor sprøstekt det inne i en kakkerlakk kan bli.

Denne er ganske harmløs.

http://i673.photobucket.com/albums/vv98/Keyzer666/SprstektSnacks1.jpg

Jeg lurer på om den svære dingsten helt til høyre i godteutvalget under er en kakkerlakk, og som du ser er det litt mindre innbydende. ;)

http://i673.photobucket.com/albums/vv98/Keyzer666/DSCF1078.jpg

Den så ganske fet ut ja :o(

Gjest Shira :o)

Lillesøsteren min kjente det kravlet på foten, hun var ute å gikk. Hun hadde tråkket i en liten haug med bugsene, så de kravlet på leggen og foten (åpen sandal). Ett øyeblikk der så erklærte hun at det var siste Thailandstur, men har ombestemt seg. ;o)

Jeg har bare sett en stor jævel (det var vel på mallorca tror jeg) og det sitter i enda *urk*

Caloni Makaroni

*grøsse* Det er vel helst en sånn lukt som bare andre kakerlakker kjenner i så fall, og som de blir tiltrukket av. Men kan tenke meg at det blir noen grisete greier, ja. Den som var her om dagen var så stor at en avlivning heller vil gå som "slakting" enn som "skvising" ;)

Annonse

Caloni Makaroni

Jeg glemte forresten å skrive at de etterpå desinfiserte bardisken og håret mitt med noe sprutegreier (som sikkert kan gi senskader), og det kan kanskje bety at det er noe skit inne i dem. Dvs - skiten så jeg jo.

eller kanskje det var et middel de sprayer på for at ikke det skal tilrekkes flere? hm..håper jeg ikke ser flere, jeg :P

Gjest høstløv

Sprøyting mot kakerlakker er tingen.

Vi har most slike dyr i hagen og sittet og sett på at maurene deler de opp i biter og frakter de vekk, noen flere kakerlakker har vi ikke observert av den grunn, men dette her har alltid vært om dagen. Om artsfrendene kommer til begravelsen om natten, det vet jeg ikke, men da er det ikke mye kakerlakk igjen for liket har maurene tatt seg av.

ShitDiddelyDo

*grøsse* Det er vel helst en sånn lukt som bare andre kakerlakker kjenner i så fall, og som de blir tiltrukket av. Men kan tenke meg at det blir noen grisete greier, ja. Den som var her om dagen var så stor at en avlivning heller vil gå som "slakting" enn som "skvising" ;)

Men hvilket land bor du i siden du er plaget med kakerlakker?

ShitDiddelyDo

[quote name=Shira :o)' timestamp='1286345436' post='4447675]

Lillesøsteren min kjente det kravlet på foten, hun var ute å gikk. Hun hadde tråkket i en liten haug med bugsene, så de kravlet på leggen og foten (åpen sandal). Ett øyeblikk der så erklærte hun at det var siste Thailandstur, men har ombestemt seg. ;o)

Jeg har bare sett en stor jævel (det var vel på mallorca tror jeg) og det sitter i enda *urk*

Jeg har i løpet av mine drøye 100 dager i landet kun sett 2 stykker, så jeg tror det er litt som med andre vesner: De er der - men du ser dem ikke. Tror jeg. :)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...