100%ull Skrevet 6. oktober 2010 Skrevet 6. oktober 2010 Jeg vanner ihjel kaktusene mine =( Hvor ofte skal de egentlig vannes? 0 Siter
Gjest høstløv Skrevet 6. oktober 2010 Skrevet 6. oktober 2010 Vi hadde en liten kaktusplante, som sønnen i huset ville teste ut om hvor lenge den kunne leve uten vann, jeg tror det gikk 4-5 år, før vi forbarmet oss over den og ga den vann og da vokste den ti cm med en gang. 0 Siter
Gjest Frk Rosenkranz Skrevet 6. oktober 2010 Skrevet 6. oktober 2010 De kan stå leeeeeeeeeeenge uten vann! Jeg har noen i kjelleren som jeg glemmer, vanner sikkert annenhver mnd eller sånn, men de er fortsatt grønne 0 Siter
trollemor;o) Skrevet 6. oktober 2010 Skrevet 6. oktober 2010 nesten aldri. sånn ca en gangi uka, men det gjør ingenting om det blir sjeldnere. (dette gjelder for alle mine planter;o) 0 Siter
siameser Skrevet 6. oktober 2010 Skrevet 6. oktober 2010 Så sjelden at de blir helt tørre i jorda først. De skal ha nesten ingenting om høsten og vinteren, da er det vanligvis for lite lys til at de kan vokse skikkelig. 0 Siter
brilleslangen Skrevet 6. oktober 2010 Skrevet 6. oktober 2010 Vi hadde en liten kaktusplante, som sønnen i huset ville teste ut om hvor lenge den kunne leve uten vann, jeg tror det gikk 4-5 år, før vi forbarmet oss over den og ga den vann og da vokste den ti cm med en gang. da tipper jeg den sto et sted med ganske høy luftfuktighet. 0 Siter
Gjest høstløv Skrevet 6. oktober 2010 Skrevet 6. oktober 2010 da tipper jeg den sto et sted med ganske høy luftfuktighet. Nei, den sto i vinduskarmen et rom som ikke ble brukt, og der i vinduet bak rullegardinet, kunne temperaturen til tider bli veldig høy sommerstid. 0 Siter
Gjest FruH Skrevet 6. oktober 2010 Skrevet 6. oktober 2010 Hadde en kaktus på 1,50 m. Den fikk vann sånn hver gang jeg husket på det, sånn ca en gang hver tredje mnd. Til slutt sa den takk for seg fordi sønnen overtok den, og han druknet den ved å gi den vann hver uke. 0 Siter
-ssi Skrevet 6. oktober 2010 Skrevet 6. oktober 2010 Mine kaktuser får litt vann hver uke om sommeren, og ingenting fra september til mai/juni. Og de ser ut til å trives. 0 Siter
Gjest togli Skrevet 6. oktober 2010 Skrevet 6. oktober 2010 Jeg har vent mine av med vann og de lever i beste velgående...... 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.