Gå til innhold

Vanner ihjel kaktusene mine

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg vanner ihjel kaktusene mine =(

Hvor ofte skal de egentlig vannes?

Videoannonse
Annonse
Gjest høstløv
Skrevet

Vi hadde en liten kaktusplante, som sønnen i huset ville teste ut om hvor lenge den kunne leve uten vann, jeg tror det gikk 4-5 år, før vi forbarmet oss over den og ga den vann og da vokste den ti cm med en gang.

Gjest Frk Rosenkranz
Skrevet

De kan stå leeeeeeeeeeenge uten vann!

Jeg har noen i kjelleren som jeg glemmer,

vanner sikkert annenhver mnd eller sånn, men de er fortsatt grønne :D

Skrevet

nesten aldri. sånn ca en gangi uka, men det gjør ingenting om det blir sjeldnere. (dette gjelder for alle mine planter;o)

Skrevet

Så sjelden at de blir helt tørre i jorda først. De skal ha nesten ingenting om høsten og vinteren, da er det vanligvis for lite lys til at de kan vokse skikkelig.

brilleslangen
Skrevet

Vi hadde en liten kaktusplante, som sønnen i huset ville teste ut om hvor lenge den kunne leve uten vann, jeg tror det gikk 4-5 år, før vi forbarmet oss over den og ga den vann og da vokste den ti cm med en gang.

da tipper jeg den sto et sted med ganske høy luftfuktighet.

Gjest høstløv
Skrevet

da tipper jeg den sto et sted med ganske høy luftfuktighet.

Nei, den sto i vinduskarmen et rom som ikke ble brukt, og der i vinduet bak rullegardinet, kunne temperaturen til tider bli veldig høy sommerstid.

Skrevet

Hadde en kaktus på 1,50 m. Den fikk vann sånn hver gang jeg husket på det, sånn ca en gang hver tredje mnd. Til slutt sa den takk for seg fordi sønnen overtok den, og han druknet den ved å gi den vann hver uke.

Skrevet

Mine kaktuser får litt vann hver uke om sommeren, og ingenting fra september til mai/juni. Og de ser ut til å trives.

Skrevet

Jeg har vent mine av med vann og de lever i beste velgående...... ;)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...