Gå til innhold

Forventer de driks?

Gjest lenge til neste gang

Anbefalte innlegg

For meg er driks noe jeg gir i takknemlighet for god service. Har jeg ikke fått god service får de heller ingen driks.

Jeg kan også finne på å gi litt i driks, eller mye, avhengig av hvordan jeg føler meg behandlet.

At kelner ble sur av lite driks er en bekreftelse på at de ikke fortjente mer :)

Fortsetter under...

• Svar 65
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• ShitDiddelyDo

15

• Dorthe

9

• Holmes

5

• cathlin

3

Populære dager

Mest aktive i denne tråden

''

Jeg syns det er noe tull når man står i en bar for å bestille drikke og betaler med kort, først må taste inn totalbeløpet.''

Dette er jo rett og slett lureri. Jo fullere man blir jo mer tull blir det med betalinga. Kjenner mange som har blitt trukket en god slump penger fordi de tastet koden sin inn på beløpet.

Da har de drukket endel. ;-) Mitt kort har kode som begynner med 3, og når jeg gjør det samme som dine kompiser får jeg beskjed om at "beløpet er for stort"...

Caloni Makaroni

Jaja, da får en god tanke holde ;-)

Vi har vel lov til å motta helt symbolske gaver, men det blir ofte en litt vanskelig situasjon om man er den eneste som får, og man blir litt i tvil om man kan motta. Men det hender vi har brukere/pasienter/pårørende som ønsker å gi hele personalgruppen en oppmerksomhet, for eksempel en konfekteske eller noe annet, og -det- er jo veldig hyggelig :)

ShitDiddelyDo

''

Jeg syns det er noe tull når man står i en bar for å bestille drikke og betaler med kort, først må taste inn totalbeløpet.''

Dette er jo rett og slett lureri. Jo fullere man blir jo mer tull blir det med betalinga. Kjenner mange som har blitt trukket en god slump penger fordi de tastet koden sin inn på beløpet.

''Kjenner mange som har blitt trukket en god slump penger fordi de tastet koden sin inn på beløpet.''

Det har jeg også gjort, men da kom de løpende etter meg ut på gata. Hvis ikke hadde jeg endt opp med å betale mer enn 4000 kroner for mye.

I dag er de fleste vant til det der, men i starten for noen år siden var dette forvirrende.

Gjest verinoca

Vi har vel lov til å motta helt symbolske gaver, men det blir ofte en litt vanskelig situasjon om man er den eneste som får, og man blir litt i tvil om man kan motta. Men det hender vi har brukere/pasienter/pårørende som ønsker å gi hele personalgruppen en oppmerksomhet, for eksempel en konfekteske eller noe annet, og -det- er jo veldig hyggelig :)

Takknemlighet er alltid hyggelig :-)

''

Min kode begynner med 8. Det måtte da blitt reagert om jeg hadde tastet koden som beløp!

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...