Gå til innhold

Bruke sminke?

Anbefalte innlegg

Gjest sminkeløs
Skrevet

Jeg pleier ikke å bruke sminke. Den viktigste grunnen er at min mann alltid sier at jeg er mye penere uten sminke. Han synes sminke og hårfarge er falskt.

Hvis jeg sminker meg til en fest får jeg høre fra veninner at jeg er så pen med sminke. For noen få år siden farget jeg også håret mitt. Veninnen mine syns jeg passet den hårfargen så fint og de har spurt om jeg ikke vil farge det slik igjen-

Jeg vet ikke helt hva jeg vil.

Er det slik at jenter syns sminke er pent mens gutta syns det er falskt og kanskje stygt?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Synes vel det er uhyre sjelden - om noen gang - at jeg har hørt om menn som er helt i mot sminke. De fleste jeg har hørt uttale seg om det sier at de ikke liker skarpe farger (blå øyenskygge f.eks.) men at de synes det går helt greit med litt sminke

Jenter klarer nok mer å idenfisere seg med sminke, hårfarge etc for at vi gjerne er de som bruker det mest/oftest

Synes det er rart hvis din mann reagerer på at du farger håret - så lenge det er pent - og at du sminker deg - så lenge du er moderat og vurderer farger og mengde

Uansett, jeg nekter å tro at din mann synes at du er stygg hvis du har en ok farge i håret og litt sminke

Jeg synes du skal fortsette å sminke deg jeg, og å farge håret...hvis du trives med det. Det er viktig for de aller fleste å føle seg litt ekstra fine i blant og vi kvinner har godt av å kunne føle oss litt ekstra stellet og pene i ny og nè

Jeg tror heller din mann er litt sjalu jeg....og at han meget godt ser at den pene konen hans blir ennå bitte litt penere ved å stæsje seg opp litt ;)

candyqueen_83
Skrevet

Jeg syns sminke er pent derfor sminker jeg meg. Samboeren min syns også sminke er pent. Men ikke om man ser ut som man har drukna seg i maleskrinet da.

Gjest krekling
Skrevet

''Er det slik at jenter syns sminke er pent mens gutta syns det er falskt og kanskje stygt?''

Nei, det tror jeg ikke. Faren min har alltid vært imot at jenter bruker sminke, men han er 83 år og ut av den gamle skole, men han har 4 jenter og vi har da brukt sminke etter at vi ble voksne.

Mannen min synes at det er pent når jenter er diskret sminket.

Gjest sikkert derfor
Skrevet

Mannen din vil sikkert ikke at andre skal syns du er pen, da vet du.

Gjest har man tid??
Skrevet

Jeg tror enkelte har den oppfatning av at sminke er jålete og falskt pga de har sett oversminkete bimboer. Men sminke trenger ikke være det!

Jeg bruker sminke daglig for å se litt freshere ut. Jeg passer på å ikke overdrive og jeg ser egentlig usminket ut, bare litt freshere :)

Med sminke kan du trylle bort små trøtthetstegn og evnt skavanker som kvisesår osv.

En concealer f.eks. - et must å ha i veska.

Lysest mulig under øynene, det gir et mer våkent blikk og skjuler mørke ringer.

Litt under nesevingene er også bra, det gir en yngre look.

Har du kviser/sår er concealer ypperlig å dekke, bruk samme nyanse som huden.

Er huden ujevn, f.eks. hvis du er plaget med synlige blodårer og rødhet er foundation bra, men bruk en som ikke dekker for mye, det ser unaturlig ut.

Er du plaget med blank hud kan du godt puffe på litt løst pudder, men pass på det er så nært din egen hudfarge som mulig, det er ikke meningen at du skal bli brun av pudderet.

Ser du gusten og blek ut kan litt rouge i kinnene gi en freshere og mer opplagt look samt det blir med på å forme ansiktet.

Har du trøtte øyne kan rett øyesminke være tingen, men dette krever øvelse.

Selv må jeg tegne litt opp langs vippekanten for å markere de mer og få øyenvippene til å se tykkere ut, har også på litt mascara, men passer på at det ikke er av den klumpete varianten, det er ikke pent. Mascara skal se naturlig ut til hverdags!

Jeg har lyse bryn og kler det lite, så jeg tegner forsiktig opp øyenbrynene mine i en naturlig brungrålig nyanse som ligner min naturlige, bare litt mørkere, og jeg får det til å se naturlig ut. Av og til farger jeg dem med permanent øyenbrynsfarge så slipper jeg å bruke tid på å sminke dem. Men føler meg ærlig talt naken uten å ha farge på brynene, de er så lyse at jeg kunne like gjerne barbert de bort :D

FØler bryn med riktig fasong er med på å definere ansiktet.

Så er leppene mine litt gustne og kjedelige, så her er leppestift eller lipgloss tingen, men i en naturlig farge så de ikke ser utspjåkede ut.

Så ja, jeg bruker egentlig mye sminke til hverdags, men pga jeg kan triksene så ser det ikke ut som jeg bruker særlig sminke, jeg ser bare litt freshere ut.

Gjest sjaluuuuuuu
Skrevet

han mannen din minte meg litt om min eks.

Han likte ikke at jeg dollet meg med å sminke meg eller farge håret,

men kunne godt sikle på andre som hadde dollet seg opp,

f.eks. platinablonde bleikede bimboer med selbruningskrem og masse sminke og dollete klær! Snakk om dobbeltmoral. Men tror han fryktet at andre menn skulle se på meg slik han så på slike damer.

Gjest krekling
Skrevet

Jeg tror enkelte har den oppfatning av at sminke er jålete og falskt pga de har sett oversminkete bimboer. Men sminke trenger ikke være det!

Jeg bruker sminke daglig for å se litt freshere ut. Jeg passer på å ikke overdrive og jeg ser egentlig usminket ut, bare litt freshere :)

Med sminke kan du trylle bort små trøtthetstegn og evnt skavanker som kvisesår osv.

En concealer f.eks. - et must å ha i veska.

Lysest mulig under øynene, det gir et mer våkent blikk og skjuler mørke ringer.

Litt under nesevingene er også bra, det gir en yngre look.

Har du kviser/sår er concealer ypperlig å dekke, bruk samme nyanse som huden.

Er huden ujevn, f.eks. hvis du er plaget med synlige blodårer og rødhet er foundation bra, men bruk en som ikke dekker for mye, det ser unaturlig ut.

Er du plaget med blank hud kan du godt puffe på litt løst pudder, men pass på det er så nært din egen hudfarge som mulig, det er ikke meningen at du skal bli brun av pudderet.

Ser du gusten og blek ut kan litt rouge i kinnene gi en freshere og mer opplagt look samt det blir med på å forme ansiktet.

Har du trøtte øyne kan rett øyesminke være tingen, men dette krever øvelse.

Selv må jeg tegne litt opp langs vippekanten for å markere de mer og få øyenvippene til å se tykkere ut, har også på litt mascara, men passer på at det ikke er av den klumpete varianten, det er ikke pent. Mascara skal se naturlig ut til hverdags!

Jeg har lyse bryn og kler det lite, så jeg tegner forsiktig opp øyenbrynene mine i en naturlig brungrålig nyanse som ligner min naturlige, bare litt mørkere, og jeg får det til å se naturlig ut. Av og til farger jeg dem med permanent øyenbrynsfarge så slipper jeg å bruke tid på å sminke dem. Men føler meg ærlig talt naken uten å ha farge på brynene, de er så lyse at jeg kunne like gjerne barbert de bort :D

FØler bryn med riktig fasong er med på å definere ansiktet.

Så er leppene mine litt gustne og kjedelige, så her er leppestift eller lipgloss tingen, men i en naturlig farge så de ikke ser utspjåkede ut.

Så ja, jeg bruker egentlig mye sminke til hverdags, men pga jeg kan triksene så ser det ikke ut som jeg bruker særlig sminke, jeg ser bare litt freshere ut.

Slik gjør datteren min også, hun bruker ca 15 min hver dag.

Skrevet

Jeg bruker aldri sminke til hverdags,- og kun bittelitt til fest. Nå skal det sies at jeg har mørke vipper i utgangspunktet, ellers hadde jeg nok vært mer på mascara f.eks..

Gjest har man tid?
Skrevet

Slik gjør datteren min også, hun bruker ca 15 min hver dag.

Jeg kan faktisk rekke å gjøre alt dette på 5 min jeg :)

Øvelse gjør mester.

Men jeg må være nøye med ansiktspleien før og etter sminken.

Sliter med blandingshud som blir både fet og tørr...

så ansiktsskrubb et par ganger i uken,

vaske ansiktet med ansiktsvask morgen og kveld,

en god fuktighetskrem til ansiktet og øyekrem til øynene for å få litt mer våkne øyne og forebygge rynker.

Så kjapt på med litt foundation der jeg trenger det,

evnt litt concealer om jeg ser trøtt ut under øynene og på evnt sår (har litt kviser av og til), så tegner jeg opp bryna forsiktig og fort, så kjapt med kajal rundt øynene, ikke hele øynene, kun forsiktig langs ytterkanten, litt mer katteøyefasong :D

Så bittelitt øyenskygge, gjerne to nyanser, en lys innerst og en mørkere ytterst og i globalaen, toner forsiktig ut med finger så det ser naturlig ut,

bittelitt leppestift, og bittelitt mascara, to strøk - passer på at det ser naturlig og ikke klumpete ut. Evnt bittelitt pudder på nesa og panna,

vips ferdig. Rouge baler jeg sjeldent med.

Tror jeg rekker dette på under 5 min når jeg har dårlig tid om morgenen.

Gjør meg litt mer flid når jeg skal på fest.

Gjest krekling
Skrevet

Kanskje hun beregner føning av håret med i den tid.

Jeg har aldri stått med stoppeklokke, men fin blir hun, når hun er ferdig, det synes både pappaen og jeg.

Gjest krekling
Skrevet

Øvelse gjør mester.

en god fuktighetskrem til ansiktet og øyekrem til øynene for å få litt mer våkne øyne og forebygge rynker.

evnt litt concealer om jeg ser trøtt ut under øynene og på evnt sår (har litt kviser av og til), så tegner jeg opp bryna forsiktig og fort, så kjapt med kajal rundt øynene, ikke hele øynene, kun forsiktig langs ytterkanten, litt mer katteøyefasong :D

Så bittelitt øyenskygge, gjerne to nyanser, en lys innerst og en mørkere ytterst og i globalaen, toner forsiktig ut med finger så det ser naturlig ut,

bittelitt leppestift, og bittelitt mascara, to strøk - passer på at det ser naturlig og ikke klumpete ut. Evnt bittelitt pudder på nesa og panna,

Jeg har aldri stått med stoppeklokke, men fin blir hun, når hun er ferdig, det synes både pappaen og jeg.

Gjest krekling
Skrevet

Dette innlegget kom inn på feil plass!

Gjest Frk Rosenkranz
Skrevet

Dette innlegget kom inn på feil plass!

Haha her gjelder det å ha tunga i rett munn osv.......

Skrevet

Det er nok på tide å finne ut hva du vil og hva du selv liker. La mannen og venninnene bestemme over seg selv.

Gjest Ulvinnen
Skrevet

Det er nok på tide å finne ut hva du vil og hva du selv liker. La mannen og venninnene bestemme over seg selv.

Enig! Man skal sminke og kle seg ut i fra hva man selv trives med.

Skrevet

Sminke skal se naturlig ut og skal kun fremheve trekkene dine, så hvis du sminker deg pent, så er det jo naturlig at du ser freshere ut med sminke enn uten.....

Hvis du har lyst til å sminke deg, så gjør du det :)

Skrevet

Mulig jeg støter noen nå, men synes de fleste med nordisk utseende (lyse i hud og kanskje også hår) ser bleike og ustelte ut uten sminke.. Noen ser ut som grå mus.

Har en kollega som ikke er norsk opprinnelig, og hun har mørke vipper og hår, og er aldeles nydelig helt uten sminke. Det samme gjelder en annen venninna av meg, men hun er vakker i seg selv, og har mørke vipper, markerte bryn og mørkt blondt hår og er gyllen i huden - så huden har naturlig glød.

Jeg sminker meg daglig, siden jeg er så lys. Ser mye freshere ut med sminke. bruker ikke mye, og ikke brunkrem eller mørke farger. Om sommeren da jeg har fått litt sol i fjeset bruker jeg mindre sminke og ser selvsagt freshere ut i huden uten rush i kinna. :)

Gjest Elextra
Skrevet

Øvelse gjør mester.

Høres ut som du har peiling på å sminke deg, i hvertfall :-)

Skrevet

Øvelse gjør mester.

Jeg trenger et sminkekurs.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...