Gå til innhold

Bruke sminke?

Anbefalte innlegg

Gjest Elextra
Skrevet

''Han synes sminke og hårfarge er falskt.''

Ikke hvis det er gjort diskret, vel? En bør jo være nennsom ved valg av farger etc., så det ikke ser falskt ut.

Videoannonse
Annonse
Gjest Elextra
Skrevet

han mannen din minte meg litt om min eks.

Han likte ikke at jeg dollet meg med å sminke meg eller farge håret,

men kunne godt sikle på andre som hadde dollet seg opp,

f.eks. platinablonde bleikede bimboer med selbruningskrem og masse sminke og dollete klær! Snakk om dobbeltmoral. Men tror han fryktet at andre menn skulle se på meg slik han så på slike damer.

'' Snakk om dobbeltmoral. Men tror han fryktet at andre menn skulle se på meg slik han så på slike damer.''

Ja, tror det ligger en del her hos mange menn :/

Gjest har man tid??
Skrevet

Mulig jeg støter noen nå, men synes de fleste med nordisk utseende (lyse i hud og kanskje også hår) ser bleike og ustelte ut uten sminke.. Noen ser ut som grå mus.

Har en kollega som ikke er norsk opprinnelig, og hun har mørke vipper og hår, og er aldeles nydelig helt uten sminke. Det samme gjelder en annen venninna av meg, men hun er vakker i seg selv, og har mørke vipper, markerte bryn og mørkt blondt hår og er gyllen i huden - så huden har naturlig glød.

Jeg sminker meg daglig, siden jeg er så lys. Ser mye freshere ut med sminke. bruker ikke mye, og ikke brunkrem eller mørke farger. Om sommeren da jeg har fått litt sol i fjeset bruker jeg mindre sminke og ser selvsagt freshere ut i huden uten rush i kinna. :)

Jeg er helt enig, det er nettopp derfor jeg og må ha sminke hver dag.

I dag har jeg ingen sminke og føler meg så dvask!

Skal jeg ut blant folk liker jeg å se velstelt og kvikk ut.

Det er det at vi mangler litt farger i ansiktet, ansiktstrekkene kommer bedre frem med farger. Ujevnheter og skavanker vises dessuten bedre i et blekt ansikt enn et solbrunt ansikt, nettopp derfor trenger ikke de som er litt mørkere så mye sminke for å se fresh ut.

Jeg kjenner etniske nordmenn som har gode farger, de er gjerne brunetter da,

med mørke vipper og bryn og gyllent skjær i huda (kan jo hende de har spanske gener langt tilbake :D )

Nå har datteren min arvet min manns lange mørke øyevipper, så hun slipper trolig å bale med mascara hver dag når hun blir stor, men blond er hun som meg...

Men jeg har korte lyse vipper, øynene mine ser trøtte ut uten sminke, jeg er mørk under øynene, blek, uren hud... brynene er lyse og kjedelige.

Jeg ser bare så freshere ut med litt sminke - uten å se oversminket ut.

Gjest Aimabel
Skrevet

Mange gutter sier at de ikke liker sminke, men jeg tror de liker sminke som "ikke synes" Sminker du deg dempet og naturlig synes de at du ser bra ut. Noen jenter synes det er kult med masse sminke som synes.

Skrevet

Mulig jeg støter noen nå, men synes de fleste med nordisk utseende (lyse i hud og kanskje også hår) ser bleike og ustelte ut uten sminke.. Noen ser ut som grå mus.

Har en kollega som ikke er norsk opprinnelig, og hun har mørke vipper og hår, og er aldeles nydelig helt uten sminke. Det samme gjelder en annen venninna av meg, men hun er vakker i seg selv, og har mørke vipper, markerte bryn og mørkt blondt hår og er gyllen i huden - så huden har naturlig glød.

Jeg sminker meg daglig, siden jeg er så lys. Ser mye freshere ut med sminke. bruker ikke mye, og ikke brunkrem eller mørke farger. Om sommeren da jeg har fått litt sol i fjeset bruker jeg mindre sminke og ser selvsagt freshere ut i huden uten rush i kinna. :)

Helt enig.

Gjest Wolverina
Skrevet

Det er ikke "stygt" så lenge det ser noenlunde naturlig ut.

Selv sminker jeg meg hver dag. Litt GloMinerals pudder og mascara er faktisk nok. Og kanskje litt sort øyenskygge akkurat over vippene. Og rouge om man vil slå på stortromma. Jeg _sverger_ til dette pudderet. Har alltid vært misfornøgd med foundations på pumpeflaske og ellers, men dette er virkelig bra greier som dekker fint alle ujevnheter uten å se ut som en maske.

Nå endte jeg opp med å høres ut som en reklame. Ja ja...

Skrevet

''Er det slik at jenter syns sminke er pent mens gutta syns det er falskt og kanskje stygt?''

Det finnes ikke noe generell oppfatning av dette. Noen menn synes naturlig sminke eller ingen sminke er finest, og noen synes det er penest med kvinner som har litt mer farge i ansiktet.

Selv liker jeg å bruke sminke, og jeg bruker det for egen del. Det øker selvtilliten, som gjør en mye mer attraktiv enn preferanse om sminke/ikke sminke.

Skrevet

Hva synes DU? Det er jo faktisk det som er det viktigste!

Skrevet

Du skal gjøre som du selv har lyst til!!!

Jeg bruker sjelden sminke. Grunnene er flere; jeg gidder ikke å styre med det hver morgen, jeg synes jeg ser grei nok ut uten, og jeg tror huden min har bedre av det.

Når jeg sminker meg, får jeg ofte høre at jeg ser fin ut - og koselig er jo det :)

Mannen min foretrekker meg også uten sminke - og takk for det - men det betyr ikke at jeg ikke sminker meg fordi han liker meg "bar".

Om du har lyst til å sminke deg og/eller farge håret, så gjør du det :)

Gjest Auroria
Skrevet

Jeg bruker aldri sminke til hverdags,- og kun bittelitt til fest. Nå skal det sies at jeg har mørke vipper i utgangspunktet, ellers hadde jeg nok vært mer på mascara f.eks..

Nettopp. Du har mørke øyevipper fordi du ikke bruker mye mascara. Kan lett bli en ond sirkel dette, siden mascara gjør øyevippene lysere!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...