Gjest lov??????hmmm Skrevet 6. oktober 2010 Skrevet 6. oktober 2010 Hva er egentlig reglene her? JEg trodde det var slik at en ikke hadde lov verken til å jobbe eller studere så lenge en mottok slike penger, men ser på facebook nå noen kolleger av meg som tydeligvis har startet business på si i sin permisjon, et par av dem syr og har startet nettbutikk for d de lager (tviler på de skatter eller har registrert seg i brønnøysundregisteret)og et par andre tar videreutdanning! Så jeg lurer på - er det lov? Kunne selvsagt selv tenkt meg å benyttet anledningen til å realisere meg osv, men har ikke turt pga jeg har trodd dette ikke var lov. Er kanskje ikke så lett for NAV å snapp opp men??? 0 Siter
Morning Glory Skrevet 6. oktober 2010 Skrevet 6. oktober 2010 Det er som utgangspunkt et vilkår for uttak av foreldrepenger at mottakeren ikke er i arbeid. Ved delvis arbeid ytes det graderte foreldrepenger. Det må i tilfelle foreligge skriftlig avtale med arbeidsgiver. For selvstendig næringsdrivende må det foreligge skriftlig avtale med arbeids- og velferdsetaten. 0 Siter
Gjest trådstarter Skrevet 7. oktober 2010 Skrevet 7. oktober 2010 Det er som utgangspunkt et vilkår for uttak av foreldrepenger at mottakeren ikke er i arbeid. Ved delvis arbeid ytes det graderte foreldrepenger. Det må i tilfelle foreligge skriftlig avtale med arbeidsgiver. For selvstendig næringsdrivende må det foreligge skriftlig avtale med arbeids- og velferdsetaten. men hva er reglene hvis dette er en person som til vanlig jobber 50 % så kan hun si at bijobben under permisjonen er resterende 50 %? Eller er det uten unntak? 0 Siter
Morning Glory Skrevet 7. oktober 2010 Skrevet 7. oktober 2010 men hva er reglene hvis dette er en person som til vanlig jobber 50 % så kan hun si at bijobben under permisjonen er resterende 50 %? Eller er det uten unntak? slik lovens ordlyd er formulert, skulle det avgjørende være stillingsbrøken under foreldrepermisjonen. altså: jobber du 50 %, blir utbetalingen redusert med 50 %. Dette er riktig nok ikke mitt spesialfelt, så jeg skal ikke si at dette er riktig. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.