Gå til innhold

Drive business og ha fødselspermisjon

Anbefalte innlegg

Gjest lov??????hmmm

Hva er egentlig reglene her? JEg trodde det var slik at en ikke hadde lov verken til å jobbe eller studere så lenge en mottok slike penger, men ser på facebook nå noen kolleger av meg som tydeligvis har startet business på si i sin permisjon,

et par av dem syr og har startet nettbutikk for d de lager (tviler på de skatter eller har registrert seg i brønnøysundregisteret)og et par andre tar videreutdanning!

Så jeg lurer på - er det lov?

Kunne selvsagt selv tenkt meg å benyttet anledningen til å realisere meg osv,

men har ikke turt pga jeg har trodd dette ikke var lov. Er kanskje ikke så lett for NAV å snapp opp men???

Fortsetter under...

Morning Glory

Det er som utgangspunkt et vilkår for uttak av foreldrepenger at mottakeren ikke er i arbeid. Ved delvis arbeid ytes det graderte foreldrepenger. Det må i tilfelle foreligge skriftlig avtale med arbeidsgiver. For selvstendig næringsdrivende må det foreligge skriftlig avtale med arbeids- og velferdsetaten.

Gjest trådstarter

Det er som utgangspunkt et vilkår for uttak av foreldrepenger at mottakeren ikke er i arbeid. Ved delvis arbeid ytes det graderte foreldrepenger. Det må i tilfelle foreligge skriftlig avtale med arbeidsgiver. For selvstendig næringsdrivende må det foreligge skriftlig avtale med arbeids- og velferdsetaten.

men hva er reglene hvis dette er en person som til vanlig jobber 50 %

så kan hun si at bijobben under permisjonen er resterende 50 %? Eller er det uten unntak?

Morning Glory

men hva er reglene hvis dette er en person som til vanlig jobber 50 %

så kan hun si at bijobben under permisjonen er resterende 50 %? Eller er det uten unntak?

slik lovens ordlyd er formulert, skulle det avgjørende være stillingsbrøken under foreldrepermisjonen. altså: jobber du 50 %, blir utbetalingen redusert med 50 %. Dette er riktig nok ikke mitt spesialfelt, så jeg skal ikke si at dette er riktig.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...