Gå til innhold

Inntak i psykiatrien - link

Anbefalte innlegg

Gjest Fra Dagens Medisin
Skrevet

Her er en link som beskriver inntakssystemet i psykiatrien. Det er ikke oppløftende lesning.

http://www.dagensmedisin.no/debatt/2010/10/01/inntak-av-rettighetspasien/index.xml

I denne artikkelen står det også følgende:

Pasienten er med andre ord strøket av ventelisten og overlatt til seg selv dersom behandlingsfristen overskrides.

Det var ikke jeg klar over at man mistet alle rettigheter ved den klinikken man var henvist til når de overskrider behandlingsfristen. Jeg ble definert som rettighetspasient og fikk behandlingsfrist 25.9. og har ikke fått tilbud. Er jeg da strøket fra listen?

Nils Håvard Dahl, psykiater
Skrevet

Dette er uriktig, ja rett ut sagt tull.

Om fristen overskrides, har foretaket plikt til å opplyse pasientene om retten til å velge annet behandlingssted, samt at foretaket er økonomisk ansvarlig for disse utgiftene.

Ansvaret har foretaket helt til pasienten har fått den behandling hun skal ha.

Skrevet

Dette er uriktig, ja rett ut sagt tull.

Om fristen overskrides, har foretaket plikt til å opplyse pasientene om retten til å velge annet behandlingssted, samt at foretaket er økonomisk ansvarlig for disse utgiftene.

Ansvaret har foretaket helt til pasienten har fått den behandling hun skal ha.

I Oslo og?

Nils Håvard Dahl, psykiater
Skrevet

I Oslo og?

Norske lover og forskrifter har samme gyldighet i hele landet.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...