Gå til innhold

Førerkortforskriften - link

Gjest Hilsen en som har seponert all medisinering.

Anbefalte innlegg

Gjest bølger
Skrevet

Hvordan går det meg deg, etter å ha seponert alle medisiner?

Skrevet

Akkurat her jeg sitter tenker jeg at jeg ønsker å kutte ut kontakten med psykiatrien og bare forholde meg til min "snille" fastlege.

Jeg har kjørt bil i mange år og trives godt bak rattet. Jeg er en god sjåfør og har aldri vært innblandet i uhell av noen art.

Den friheten det er å ha sertifikat betyr enormt mye for meg.

Vel, dette var bare noen tanker som ble trigget av linken du sendte. Takk for den. Det er greit å være orientert.

Skrevet

Hvordan går det meg deg, etter å ha seponert alle medisiner?

Joda det går helt fint med meg men vil jo absolutt fraråde andre til å endre medisinen uten samråd med lege. Men jeg opplever at jeg som pasient blir satt i en klemme. Jeg har mistet førerkortet en gang tidligere som følge av epilepsi. Det kostet meg jobben og muligheten for å fortsette med min høyt elskede fritidsaktivitet. Så satt igjen med et rasert liv. Og jeg har forbannet meg på at jeg aldri kommer til å røre en medisin som tar fra meg lappen igjen. Eller gir informasjon til helsepersonell som kan brukes mot meg i forhold til rapporteringsplikt.

Gjest bølger
Skrevet

Joda det går helt fint med meg men vil jo absolutt fraråde andre til å endre medisinen uten samråd med lege. Men jeg opplever at jeg som pasient blir satt i en klemme. Jeg har mistet førerkortet en gang tidligere som følge av epilepsi. Det kostet meg jobben og muligheten for å fortsette med min høyt elskede fritidsaktivitet. Så satt igjen med et rasert liv. Og jeg har forbannet meg på at jeg aldri kommer til å røre en medisin som tar fra meg lappen igjen. Eller gir informasjon til helsepersonell som kan brukes mot meg i forhold til rapporteringsplikt.

Kan jeg spør hvilke diagonose og medisiner?

Jeg prøvde å seponere, men det gikk ikke helt bra, så jeg håper

de får endret forskriftene. Hvis de ikke får det kommer jeg nok til

å seponere medisiner likevel selv om jeg blir dårligere.

Skrevet

Kunne se litt feil ut i innlegget mitt. Jeg mener jo selvfølgelig at det er helt korrekt å miste lappen ved epilepsi. Bare det at konskvensene er vonde. Og ved epilepsi får man igjen førerkortet når man har vært anfallsfri et år. Men det nye nå er at man mister lappen ved bruk av diverse epilepsimedisiner selv i moderate doser. Og skal man slutte med medisinene mister man lappen i 6 måneder. Det er nytt. Så da må jeg bytte til annen medisin og leve på den resten av livet hvis jeg vil beholde førerkortet.

Gjest bølger
Skrevet

Kunne se litt feil ut i innlegget mitt. Jeg mener jo selvfølgelig at det er helt korrekt å miste lappen ved epilepsi. Bare det at konskvensene er vonde. Og ved epilepsi får man igjen førerkortet når man har vært anfallsfri et år. Men det nye nå er at man mister lappen ved bruk av diverse epilepsimedisiner selv i moderate doser. Og skal man slutte med medisinene mister man lappen i 6 måneder. Det er nytt. Så da må jeg bytte til annen medisin og leve på den resten av livet hvis jeg vil beholde førerkortet.

Mister vi førerkortet når vi går på lamictal, selv om det brukes mot

depresjon? Det er jo mot epilepsi også.

Skrevet

Kan jeg spør hvilke diagonose og medisiner?

Jeg prøvde å seponere, men det gikk ikke helt bra, så jeg håper

de får endret forskriftene. Hvis de ikke får det kommer jeg nok til

å seponere medisiner likevel selv om jeg blir dårligere.

Har seponert AD med sedativ effekt. AP og et B preparat. Diagnosen er de ikke helt enige om.

Skrevet

Mister vi førerkortet når vi går på lamictal, selv om det brukes mot

depresjon? Det er jo mot epilepsi også.

Det vet jeg ikke. Du må sjekke medisintabellen i førerkortforskriften. Jeg bruker tegretol og den står på lista.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...