Gå til innhold

Folk dømmer en etter hvordan man går kledd

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Annonse

Gjest klær skaper folk

Ikke uten grunn de sier at klær skaper folk :D

Har merket i finere butikker f.eks.

en dag jeg gikk kledd i fine litt dyre klær,

da var de så serviceinnstilte, trodde vel jeg skulle kjøpe masse.

En annen gang gikk jeg litt slaskete kledd - de enste meg knapt!

Tenkte vel at jeg neppe hadde råd til å kjøpe noe.

Men å kle seg pent kan jo gi ulemper og, at folk tror en er snobb.

Kler du deg som en pønker blir du ofte behandlet deretter.

Man uttrykker noe via måten man kler seg.

Man kan kle seg nøytralt så folk ikke skal ha noen oppfatning, men da er det lett at man tolker det som at du er kjedelig.

Gjest krekling

Ok så hvis du kom til legen og h*n var kledd i shorts, hadde ringer i nesa og store tattoveringer så ville du vurdert h*n på samme måte som en som hadde nøytrale bukse og skjorte under den hvite kittelen?

''Ok så hvis du kom til legen og h*n var kledd i shorts, hadde ringer i nesa og store tattoveringer ''

Da hadde jeg byttet lege veldig kjapt.

Ja, folk gjør stadig den feilen, og det kan fort koste penger. Jeg tar ikke på meg dress dersom jeg skal handle f.eks. bil, og en selger som gløtter på meg og deretter avskriver meg som kunde, mister provisjonen sin siden jeg ikke kunne finne på å handle med han.

Men jeg er jævlig nok til å si det til han.

Selvsagt gjør de de:) De dømmer også etter hvordan du snakker og ter deg, hvor velstelt du er, hva du jobber med, hvilken bil du kjører, hvem du omgås osv osv. Sånn er det bare. Man kan velge å tilpasse seg for å gjøre ting enklere for seg, eller man kan la være og heller overraske positivt. Selv tenker jeg at det høres veldig slitsomt ut å være en selvvalgt ekstremvariant utseendemessig. Jeg skjønner ikke at folk gidder.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...