Gå til innhold

DFDS til København, parkering?

Anbefalte innlegg

Gjest Shira :o)

Er det parkering i nærheten på kaien der DFDS sine båter går til København?

Helst så nær som mulig. Skal finne på noe med guttungen og jeg klarer ikke gå langt akkurat nå, da er båttur supert, han får boltre seg, jeg kan sitte. :o)

Så kom jeg plutselig på at jeg helst bør ha bil tilgjengelig før og etter, den må jo stå en plass. Jeg er ikke kjent, men er det parkeringsplasser relativt nært? (så nært som mulig pga at jeg er lite mobil, spesielt med baggasje)

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/354294-dfds-til-k%C3%B8benhavn-parkering/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest høstløv

Tar du et Cruice til København, kan du parkere bilen om bord for kr. 300,-. Dvs at den ikke er tilgjengelig i København.

Slik forstår jeg reisebetingelsene til DFDS, jeg har nettopp hatt besøk fra København og da undersøkte jeg dette.

http://www.dfdsseaways.no/reis_med_din_partner/cruise/koebenhavn_cruise

Tar du et Cruice til København, kan du parkere bilen om bord for kr. 300,-. Dvs at den ikke er tilgjengelig i København.

Slik forstår jeg reisebetingelsene til DFDS, jeg har nettopp hatt besøk fra København og da undersøkte jeg dette.

http://www.dfdsseaways.no/reis_med_din_partner/cruise/koebenhavn_cruise

Gjelder det når jeg allerede har bestilt reisen?

Trenger ikke bilen i land uansett, bare en plass den kan stå mens vi er borte. Kan bli levert på kaien, men pga tidspunkt på ankomst på hjemturen er det vanskelig å bli plukket opp da.

Om det er litt å gå er det ingen krise forresten, jeg kan slippes av, så kan sambo kjøre å parkere og han gå. :o)

Annonse

[quote name=Shira :o)' timestamp='1286446494' post='4448590]

Trenger ikke bilen i land uansett, bare en plass den kan stå mens vi er borte. Kan bli levert på kaien, men pga tidspunkt på ankomst på hjemturen er det vanskelig å bli plukket opp da.

Om det er litt å gå er det ingen krise forresten, jeg kan slippes av, så kan sambo kjøre å parkere og han gå. :o)

Det vet jeg ikke, men vi tok DFDS til København for tre uker siden og parkerte om bord. Det fungerte helt greit. Fordelen var jo at vi kunne plassere bager og poser rett i bilen (ble litt tax free handling...) og slapp å slepe dette med til en parkert bil ute.

Det vet jeg ikke, men vi tok DFDS til København for tre uker siden og parkerte om bord. Det fungerte helt greit. Fordelen var jo at vi kunne plassere bager og poser rett i bilen (ble litt tax free handling...) og slapp å slepe dette med til en parkert bil ute.

Må sjekke opp i dette, hadde jo vært supert å bli kvitt poser osv med en gang.

Gjest høstløv

[quote name=Shira :o)' timestamp='1286446494' post='4448590]

''Gjelder det når jeg allerede har bestilt reisen?''

Det vet jeg ikke, men ring og forhør deg.

Jeg mener å huske at det er parkering på kaien ved DFDS terminalen, men jeg tror at det er veldig dyrt, spør etter det samtidig.

Gjest annlovinda

''Gjelder det når jeg allerede har bestilt reisen?''

Det vet jeg ikke, men ring og forhør deg.

Jeg mener å huske at det er parkering på kaien ved DFDS terminalen, men jeg tror at det er veldig dyrt, spør etter det samtidig.

Du kan parkere på vippetangen, det er jo rett ved kaia- 125 pr. døgn, er jo ikke ille det da?

Gjest Bob Saget

På festningsplasse noen få hundre meter unna, er det gratis å stå på søndager, dersom det er en av dagene du skal være borte. Fra f.eks lørdag klokka 15.00 til mandag klokka 10.00 blir prisen 45.- kroner, eller fra fredag klokka 15.00 til søndag klokka 10.00 koster det 165.- Altså en del å spare på de få skrittene.

Annonse

På festningsplasse noen få hundre meter unna, er det gratis å stå på søndager, dersom det er en av dagene du skal være borte. Fra f.eks lørdag klokka 15.00 til mandag klokka 10.00 blir prisen 45.- kroner, eller fra fredag klokka 15.00 til søndag klokka 10.00 koster det 165.- Altså en del å spare på de få skrittene.

Men det er langt unna og vanskelig å finne plass der er det også.

Nei, ikke vanskelig så sent på ettermiddagen fredag og lørdag. Er ca 500 meter langt? Ja vel. alt er relativt her i verden...

Nå jeg gikk på slutten så synes jeg 500 meter var en uendlig lengde, jeg har en anelse om at Shira synes 500 meter er langt nå. Og etterpå skal man stå i kø og gå i kø.

Jeg hadde tatt bilen ombord og sluppet unna alt det der.

Gjest Bob Saget

Nå jeg gikk på slutten så synes jeg 500 meter var en uendlig lengde, jeg har en anelse om at Shira synes 500 meter er langt nå. Og etterpå skal man stå i kø og gå i kø.

Jeg hadde tatt bilen ombord og sluppet unna alt det der.

Er man handicappet har man selvsagt ikke noe annet valg annet enn å punge ut.

Mitt svar er vel så mye til folk med et mer normalt forhold til distanser.

Er man handicappet har man selvsagt ikke noe annet valg annet enn å punge ut.

Mitt svar er vel så mye til folk med et mer normalt forhold til distanser.

Men nå skriver jo Shira at hun sliter og særlig med baggasje så jeg vil anta at å parkere der oppe er for langt unna.

Gjest Bob Saget

Men nå skriver jo Shira at hun sliter og særlig med baggasje så jeg vil anta at å parkere der oppe er for langt unna.

Mulig, det får hun velge selv. Neppe bare hun som leser denne tråden og kan ha nytte av tipset med å spare 200.- på en helgetur.

Case closed.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...