Gå til innhold

Zyprexa

Gjest Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Gjest Anonym bruker
Skrevet

Nils Håvard Dahl, jeg er noe rystet over det du skriver om Zyprexa, og hvor "ufarlig" det er. Har selv vært bruker av dette medikamentet i 6 år, og livet ble nesten ødelagt. Jeg kunne skrive en bok om hvorfor. Dette legemiddelet nedsetter en rekke egenskaper et menneske trenger for å kunne fungere sosialt med sine medmennesker. Det tar kort fortalt ut "brodden" av sjelen. Psykiatere som uttaler seg om Zyprexa, og som selv ikke har prøvd det, har vel egentlig ikke noen som helst peiling om hva de snakker om, så vær så vennlig: vis ydmykhet overfor det som er ukjent for dere. Dette dreier seg bokstavelig talt om kjemisk lobotomering!!!

Gjest individuelt
Skrevet

Hvordan medisiner virker på en er individuelt, og selv om du led på preparatet så betyr ikke det at alle har det likedant.

Noen får et nytt liv av denne medisinen, og da i positivt fortegn.

Skrevet

Jeg har hørt at denne medisinene øker faren for diabetes og fedme bl.a. Det stod skrevet om den i Psykisk helsebladet for en tid tilbake. Mange eser ut på denne medisinen. Den gir oksehunger.

Gjest hallo i lukene
Skrevet

Jeg ville 10 ganger heller vært litt kjemisk lobotomert enn å gå rundt på by`n og vært psykotisk. Psykoser er -meget- skadelig for hjernen.

Gjest Zyprexus
Skrevet

Hvordan medisiner virker på en er individuelt, og selv om du led på preparatet så betyr ikke det at alle har det likedant.

Noen får et nytt liv av denne medisinen, og da i positivt fortegn.

Meget sant! Jeg selv har gått på zyprexa 10 mg i mange år nå ikke opplevd noe negative effekter av den. Eneste var at jeg la på meg litt i begynnelsen og ble ganske trøtt om kvelden etter å ha tatt medisinen men ellers ingen andre negative effekter.

Den positive virkningen hos meg var at den fjernet HELT paranoide tanker.

Så som du skriver, ingen reagerer likt på medisin.

Skrevet

Meget sant! Jeg selv har gått på zyprexa 10 mg i mange år nå ikke opplevd noe negative effekter av den. Eneste var at jeg la på meg litt i begynnelsen og ble ganske trøtt om kvelden etter å ha tatt medisinen men ellers ingen andre negative effekter.

Den positive virkningen hos meg var at den fjernet HELT paranoide tanker.

Så som du skriver, ingen reagerer likt på medisin.

Hvor mye måtte du ta? Må man ikke være psykotisk for å ta den medisinen? Deilig å bli kvitt paranoide tanker da, men det tror jeg man kvitter seg med på AD også.

Skrevet

Hvor mye måtte du ta? Må man ikke være psykotisk for å ta den medisinen? Deilig å bli kvitt paranoide tanker da, men det tror jeg man kvitter seg med på AD også.

Jeg tror Ap er bedre til å kvitte seg med paranoia enn AD.

Gjest Zyprexus
Skrevet

Var oppe i 15 mg på det meste, men nå er jeg nede på 5 mg og det fungerer helt fint!:)

Paranoide tanker er jo på en måte en psykose, er jo en psykose som heter paranoid psykose, men jeg ble ikke utredet for den diagnosen, men tipper jeg ville fått den om de har utredet mer. AP hjelper deg jo til å se hva som er ekte og hva en innbiller seg, det er jo psykose.

Skrevet

Jeg tror Ap er bedre til å kvitte seg med paranoia enn AD.

Jeg bruker noritren nå. Fastlegen mener at jeg har vært deprimert og sannsynligvis gått med ubehandlet depresjon i en årrekke. Føler at AD virker på paranoide tanker. Er ikke så opptatt av andre lenger.

Skrevet

Jeg bruker noritren nå. Fastlegen mener at jeg har vært deprimert og sannsynligvis gått med ubehandlet depresjon i en årrekke. Føler at AD virker på paranoide tanker. Er ikke så opptatt av andre lenger.

'' Er ikke så opptatt av andre lenger.''

Mener du her at du ikke blir så fokusert på hva andre tenker om deg? At du klarer å slappe bedre av i sosiale sammenhenger?

Har du hatt problemer med å følge med i ordinære samtaler som følge av et overfokus på hva andre tenker? Jeg bare tar sjansen på å spørre her...

Skrevet

'' Er ikke så opptatt av andre lenger.''

Mener du her at du ikke blir så fokusert på hva andre tenker om deg? At du klarer å slappe bedre av i sosiale sammenhenger?

Har du hatt problemer med å følge med i ordinære samtaler som følge av et overfokus på hva andre tenker? Jeg bare tar sjansen på å spørre her...

Jeg føler meg mer i meg selv. Før var jeg mer utenfor meg selv. Redd for å dumme meg ut og gjøre feil. Nå er den redselen nesten borte. Jeg sier nesten fordi jeg ikke er så veldig utfordret sosialt at jeg kan si at den er borte, men føler meg mer trygg i hverdagslivet.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...