Gjest sstu Skrevet 7. oktober 2010 Skrevet 7. oktober 2010 Kan en person være psykotisk når han har BP2, eller blir diagonosen endret til BP1? 0 Siter
DOLemannen Skrevet 7. oktober 2010 Skrevet 7. oktober 2010 Jeg tror at hvis psykosen er av manisk karakter, så vil den korrekte diagnose være bipolar 1. 0 Siter
Nils Håvard Dahl, psykiater Skrevet 7. oktober 2010 Skrevet 7. oktober 2010 Jeg tror at hvis psykosen er av manisk karakter, så vil den korrekte diagnose være bipolar 1. Korrekt. Men en kan ha en psykotisk depresjon og kun hypomanier. Da er det fortsatt BP2. 0 Siter
Gjest sstu Skrevet 7. oktober 2010 Skrevet 7. oktober 2010 Korrekt. Men en kan ha en psykotisk depresjon og kun hypomanier. Da er det fortsatt BP2. Når jeg beskrev dette tilfelle i et tidligere innlegg svarte du at det var hypomani. Han har fått diagonosen psykose denne gang. Må det ha vært manisk han var da? Jeg synes han virket mer hypomanisk. 0 Siter
DOLemannen Skrevet 7. oktober 2010 Skrevet 7. oktober 2010 Korrekt. Men en kan ha en psykotisk depresjon og kun hypomanier. Da er det fortsatt BP2. Kan det være snakk om paranoid eller schizofreniform psykose også? 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.