Gå til innhold

Alkoholabstinenser; råd og tips?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Setter stor pris på et svært så klokt og informativt svar, og at du tar deg tid til å dele dette!

''Steike! Imponert over ordene mine her. Nesten som å skrive til seg selv dette. Kanskje jeg skulle begynt å holde foredrag :-)''

Enig, en glimrende ide! Du virker veldig reflektert, har en mye sjølinnsikt og har tydeligvis kommet langt i denne utfordrende prosessen

Ønsker deg all mulig lykke til videre :-)

Takk det samme :-)

Skrevet

Var ikke helt sikker på hvor jeg skulle poste denne...

Bare slo meg... Det er kanskje foreslått overfor han alt, hvis ikke foreslår jeg AA. De driver ikke med tvang.

Takker for konstruktivt innspill, Nerda :-)

I fare for å utlevere han for mye, vil jeg likevel si at han ikke godtar noen form for kontakt med helvesenet. Han har blitt innlagt på tvang bl.a pga "somatiske" ting. Utemom det får vi han ikke til øyenlegen engang..

AA er i hans øyne "Blåkors" - underforstått uteliggere, i følge han. Dessuten bor vi på et relativt lite sted der han kjemper om omdømmet som den hardt arbeidende sliteren. Det har han hatt, men dessverre sprakk bobla for noen år siden

Han har klart å balansere dette så nogenlunde i ca 50 år av sitt liv, og så sier sier det fullstendig stopp i en alder av nærmere 80 år...

Har så stor kjærlighet og respekt for faren min! Jeg kan uttrykke en min bekymring overfor han, på en diplomatisk måte syns jeg, men han reagerer med fornektelse og aggresjon, dessverre :-(

Vel, det går seg vel til. Takk for innspill, alle sammen!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...