Gå til innhold

kjære menstruasjon...kom til meg

Anbefalte innlegg

Gjest nei-ikke-i-dag

Ønsker mensen så snart som mulig.

De siste to-tre dagene har vært fæle.

Alle rundt meg irriterer vettet av meg. Alt det de andre sier tolkes i verste mening av meg. Alt jeg sier selv, kritiserer jeg like mye og blir sint på meg selv.

Heldigvis gjenkjenner jeg dette som PMS- og jeg vet at "roen senker seg" når mensen dukker opp.

Så please- mensen kom til meg.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/354321-kj%C3%A6re-menstruasjonkom-til-meg/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Har du født barn? Hvis ikke, så kjapp deg å produsere noen ;) Jeg var som deg før jeg fikk barn (har tre), men ble bedre etter hver fødsel. Nå har jeg så og si ingen PMS-plager og det er deeeeilig :))

Kjenner igjen følelsen når mensen endelig kommer - plutselig er man lykkelig igjen *hehe*

Gjest nei-ikke-i-dag

Har du født barn? Hvis ikke, så kjapp deg å produsere noen ;) Jeg var som deg før jeg fikk barn (har tre), men ble bedre etter hver fødsel. Nå har jeg så og si ingen PMS-plager og det er deeeeilig :))

Kjenner igjen følelsen når mensen endelig kommer - plutselig er man lykkelig igjen *hehe*

Jeg har barn. PMS har blitt verre med årene.

Heldigvis varer det ikke mange dager, men det er fælt mens det står på.

Det verste er at selvtillitten blir omtrent ikke-eksisterende og at alt tolkes feil (ja, du ser jeg skjønner jo at det er jeg selv som misforstår). Blir så sint og misfornøyd med meg selv- og alle andre rundt meg. Tror jeg kan beskrive disse 2-4 dagene som dager full av "negativ tankekjør" . Jeg mistolker de andre, og legger alt i eget disfavør. Blir mer og mer sint og lei meg. Tunge dager, kort sagt.

Vel- jeg må bare legge til at jeg er så glad for at jeg har 24-26 dager i måneden hvor jeg hovedsakelig er positiv og liker alle rundt meg. :-)

Jeg har barn. PMS har blitt verre med årene.

Heldigvis varer det ikke mange dager, men det er fælt mens det står på.

Det verste er at selvtillitten blir omtrent ikke-eksisterende og at alt tolkes feil (ja, du ser jeg skjønner jo at det er jeg selv som misforstår). Blir så sint og misfornøyd med meg selv- og alle andre rundt meg. Tror jeg kan beskrive disse 2-4 dagene som dager full av "negativ tankekjør" . Jeg mistolker de andre, og legger alt i eget disfavør. Blir mer og mer sint og lei meg. Tunge dager, kort sagt.

Vel- jeg må bare legge til at jeg er så glad for at jeg har 24-26 dager i måneden hvor jeg hovedsakelig er positiv og liker alle rundt meg. :-)

Ok, rart hvor ulikt hormonene kan påvirke oss... For min del har jeg både fått kortere mensperioder, mindre PMS, samt mindre blødninger etter fødslene - men tror jeg er blant de heldige der...

AneM1365380603

Jeg kjenner meg litt igjen, men etter jeg forsto hva humøret kom av, så har jeg faktisk greid å tenke klart slik at jeg ikke lar det gå ut over noen. Det hjelper også å informere partneren. Når jeg sier at jeg kjenner pms'en komme, så er han så søt at jeg ikke klarer å være sur :)

Det er jo i grunnen vårt problem, så det beste er om en klarer å finne tankemønstre som ikke lar det gå ut over andre :)

Annonse

Gjest nei-ikke-i-dag

Jeg kjenner meg litt igjen, men etter jeg forsto hva humøret kom av, så har jeg faktisk greid å tenke klart slik at jeg ikke lar det gå ut over noen. Det hjelper også å informere partneren. Når jeg sier at jeg kjenner pms'en komme, så er han så søt at jeg ikke klarer å være sur :)

Det er jo i grunnen vårt problem, så det beste er om en klarer å finne tankemønstre som ikke lar det gå ut over andre :)

''Det er jo i grunnen vårt problem, så det beste er om en klarer å finne tankemønstre som ikke lar det gå ut over andre :)''

Enig.

Jeg er bevisst på tankemønstre, og er generelt positiv. Men de 2-4 dagene "mister jeg grepet", dessverre. "Beskytter" andre ved å ville holde meg for meg selv mens det står på. Det innvendige kaoset som oppstår under PMS er så vondt og fælt, og jeg kan bare prise meg lykkelig over at jeg ikke har det slik til hverdags. :-)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...