Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Noen som vet hvilke rettigheter man har? En psykisk syk alkoholiker banket en bulk i bilen med hånden fordi han hadde lyst. (Jeg var i bilen og kjenner ikke personen, men vet hvem han er.)

Politiet kommer, ber meg anmelde saken, men mennen er kjenning/ gal osv.

Nå får jeg regning på 15-16000 for oppretting av skade. Det ligger akkurat i grenseland på hva som lønner seg å ta på forsikringen og ikke.

Når saken er anmeldt osv. og gjerningsmannen kjent, er det håp om å få igjen noe? Fyren bor på et hjem/ bofellesskap med likesinnede men er myndig. Han har kun sosialstøtte. Må jeg ta hele tapet for at en gal mann går rundt?

Har ikke råd til det akkurat nå.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/354322-psykisk-syk-%C3%B8dela-bilen-min/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Skjønner ikke helt hva du mente om at det ligger i grenseland for å lønne seg å ta det på forsikringen? Du har tydligvis kasko, og da skal det ikke være bonustap på hærverk? Kun egenandel, og den er ikke så høy som dette.

OK, takk for info! Fikk høre at det ble bonustap og hele pakka bare jeg brukte forsikringen. Har ikke snakket med forsikringsselskapet ennå. Pleier ikke å ha så mye med dem å gjøre (heldigvis). Men hvis så er, så er det ikke så myeå betale- men en saftig egenandel blir det uansett- og en skade på min nye bil som alltid vil være der selv om et profft verksted retter ut og lakker på nytt.

Gjest Bob Saget

OK, takk for info! Fikk høre at det ble bonustap og hele pakka bare jeg brukte forsikringen. Har ikke snakket med forsikringsselskapet ennå. Pleier ikke å ha så mye med dem å gjøre (heldigvis). Men hvis så er, så er det ikke så myeå betale- men en saftig egenandel blir det uansett- og en skade på min nye bil som alltid vil være der selv om et profft verksted retter ut og lakker på nytt.

Det står antagelig i forsikringsvilkårene om skade forårsaket av 3dje part. Ved skade påført bilen ved tyveri vet jeg at det ikke er bonustap, da jeg selv var ute for det, og vil logisk sett tro det samme gjelder ved hærverk uten at bilen er stjålet.

Gjest Hmmm lurer...

Bilen min ble stjålet av en narkoman som ble tatt på fersken. Han ble anmeldt og det ble opprettet straffesak. Jeg sendte et økonomisk krav på de kostnadene jeg hadde ved å få reparet bilen som krav i straffesaken. Etter noen måneder fikk jeg brev om at tyven fikk 3 mnd betinget straff og jeg fikk ikke en krone. Så sånn funket det. Det er mest lønnsomt å være kriminell. Vi andre sitter igjen med regninga.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...