Gå til innhold

Valium

Gjest reddforbilkjøring

Anbefalte innlegg

Gjest reddforbilkjøring
Skrevet

Hvor lenge sitter 5 mg Valium i kroppen?

Gjest valium og bilkjøring
Skrevet

Det sitter ganske lenge i kroppen, hvis du tenker på halveringstiden til valium. Men sett i forhold til å kunne kjøre bil, så går det bra. Så sant du ikke går på andre sedererende midler.

Gjest reddforbilkjøring
Skrevet

Det sitter ganske lenge i kroppen, hvis du tenker på halveringstiden til valium. Men sett i forhold til å kunne kjøre bil, så går det bra. Så sant du ikke går på andre sedererende midler.

Men jeg vil overhodet ikke ha noe Valium i kroppen før jeg setter meg bak rattet! Hvor lenge må jeg vente da?

Nils Håvard Dahl, psykiater
Skrevet

Men jeg vil overhodet ikke ha noe Valium i kroppen før jeg setter meg bak rattet! Hvor lenge må jeg vente da?

Halveringstid 20-50 timer. Helt ute av kroppen etter halveringstid x 5.

Skrevet

Husker da jeg var innlagt, og begynte å krangle med en sykepleier som påstod at halveringstiden var tiden det tok før et stoff var ute av kroppen. Hurra.

Gjest reddforbilkjøring
Skrevet

10 dager etter 5mg Valium....?

Kan det være trygt å kjøre bil før?

Skrevet

10 dager etter 5mg Valium....?

Kan det være trygt å kjøre bil før?

Da ble spørsmålet et helt annet.

Myndighetene sier at Valium 5 mg kan du ta hver dag uten at det gjør det utrygt å kjøre bil (foutsetter at du kjenner virkningen på deg).

Etter en halveringstid (20-50 timer) er virkningen borte.

Gjest reddforbilkjøring
Skrevet

Myndighetene sier at Valium 5 mg kan du ta hver dag uten at det gjør det utrygt å kjøre bil (foutsetter at du kjenner virkningen på deg).

Tusen takk for svar. Er jo redd for å komme opp i en ulykke, og de skulle finne spor etter Valium... Kunne aldri tilgitt meg selv.

Skrevet

Hei!

Det er nettopp pga av denne rigiditeten jeg tror du nhd har asperger trekk. Du er jo ofte svært så firkantet i dine svar.

Men du mener vel selv du ikke har trekk siden du mener det vanskeliggjør legeyrke. Og syndromet er uforenlig med det.

I motsetning har min psykiater innrømmet at litt asperger-trekk kan nok hun også ha selv om hun ikke har asperger syndrom.

Din første setning er veldig lik min, den kan bli oppfattet ganske så sært.

hvorfor skjer dette??
Skrevet

Hei!

Det er nettopp pga av denne rigiditeten jeg tror du nhd har asperger trekk. Du er jo ofte svært så firkantet i dine svar.

Men du mener vel selv du ikke har trekk siden du mener det vanskeliggjør legeyrke. Og syndromet er uforenlig med det.

I motsetning har min psykiater innrømmet at litt asperger-trekk kan nok hun også ha selv om hun ikke har asperger syndrom.

1. Hva vil du oppnå med dette?

2. Hva er det om peker i retning av asperger når en person svarer på akkurat det han blir spurt om, og ikke noe mer?

Skrevet

Hei!

Presise spørsmål krever presise svar. Andre spørsmål kan man ikke svare så presist på, fordi det ikke finnes så presise svar.

Det er forøvrig etter min mening en uting å ubedt diagnostisere andre mennesker.

Gjest Zyprexus
Skrevet

Der må jeg nok rette på deg NHD. Etter de nye kravene har du ikke lov å kjøre bil om du bruker 5 mg eller mer, uten å ha dispensasjon fra fylkeslegen. Fra hjemmesidene til fylkesmannen:

"For medikamentene Vival-Valium-Stesolid er helsekravet til førerkort vanligvis ikke oppfylt ved bruk av en døgndose på 5 mg eller mer."

Skrevet

Der må jeg nok rette på deg NHD. Etter de nye kravene har du ikke lov å kjøre bil om du bruker 5 mg eller mer, uten å ha dispensasjon fra fylkeslegen. Fra hjemmesidene til fylkesmannen:

"For medikamentene Vival-Valium-Stesolid er helsekravet til førerkort vanligvis ikke oppfylt ved bruk av en døgndose på 5 mg eller mer."

NHD har nok rett. Opp til 5 mg går helt fint. Over, og du må søke dispensasjon. Gå bare inn og se på tabellen.

Gjest Zyprexus
Skrevet

NHD har nok rett. Opp til 5 mg går helt fint. Over, og du må søke dispensasjon. Gå bare inn og se på tabellen.

I tabellen står det

Gjest lifeis...
Skrevet

1. Hva vil du oppnå med dette?

2. Hva er det om peker i retning av asperger når en person svarer på akkurat det han blir spurt om, og ikke noe mer?

Jeg tror disse "angrepene" på NDH skyldes personenes eget ønske om å kunne fungere i legeyrket.

Skrevet

Presise spørsmål krever presise svar. Andre spørsmål kan man ikke svare så presist på, fordi det ikke finnes så presise svar.

Det er forøvrig etter min mening en uting å ubedt diagnostisere andre mennesker.

Hei!

Jeg mente det ikke stygt, da må jeg be om unnskyldning.

Min psykiater ble ikke sint på meg da jeg fortalte at jeg mente at min psykiater hadde en del asperger trekk,

Huff, jeg skal si til min psykiater nå at det IKKE var vondt ment.

Skrevet

Det er ikke i DET HELE TATT ment som et angrep, bare en informasjon.

Hm da skjønner jeg jammen at jeg blir feiloppfattet, jeg strever mer enn noen med å være høflig snill og korrekt, jeg håndhilser alltid, selv om jeg til og begynne med ikke likte det.

Skrevet

I tabellen står det

Viser til NHD sitt svar under innlegget "Mister jeg lappen". Det betyr mindre enn eller er lik i denne sammenhengen.

Skrevet

Viser til NHD sitt svar under innlegget "Mister jeg lappen". Det betyr mindre enn eller er lik i denne sammenhengen.

Her er det ikke rett og galt. Zyprexus har rett i at det står "mindre enn". Tar en det bokstavelig, betyr det nettopp det.

Nå vil Fylkeslegene oversvømmes med slike saker. I praksis vil det bety at en må droppe grensetilfellene. Lovens bokstav må vike for lovens ånd. Det betyr at en må utøve dette som om det sto "mindre eller lik".

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...