100%ull Skrevet 8. oktober 2010 Skrevet 8. oktober 2010 Hmmmmm.... Ikke så enkelt å forstå seg på enkelte: Jeg hadde en dialog med en eldre person...vedkommende sa at det var mulig h*n begynte å tulle litt med ting h*n sa... Joo...jeg sa meg enig i at jeg også har begynt å merke dette... Så blir vedkommende fly forbannet...for h*n mener h*n ikke tuller...og spør meg om jeg påstår at h*n lyver når h*n forteller om ting... Jeg sitter her som et spørsmålstegn ?...og skjønner mer og mer at vedkommende virkelig begynner å tulle... Vedkommende er en som jeg må forholde meg av og til...så hvordan bør jeg forholde meg til denne personen? 0 Siter
Mammantil3 Skrevet 8. oktober 2010 Skrevet 8. oktober 2010 Hi-hi, her gikk du rett i fella! Du skulle selvfølgelig ha svart at "nei-sier-du-det, det har jeg ikke merket, du er jo så ungdommelig og alt-mulig-fantastisk-fint-og-ingen-skulle-tru-at-du-var-xx-år". Det var noe slikt vedkommende ønsket at du skulle si, det var rett og slett fisking etter fagre komplementer. Dette har vi vel prøvd flere av oss, ja. Min medfølelse! 0 Siter
100%ull Skrevet 8. oktober 2010 Forfatter Skrevet 8. oktober 2010 Hi-hi, her gikk du rett i fella! Du skulle selvfølgelig ha svart at "nei-sier-du-det, det har jeg ikke merket, du er jo så ungdommelig og alt-mulig-fantastisk-fint-og-ingen-skulle-tru-at-du-var-xx-år". Det var noe slikt vedkommende ønsket at du skulle si, det var rett og slett fisking etter fagre komplementer. Dette har vi vel prøvd flere av oss, ja. Min medfølelse! ''Du skulle selvfølgelig ha svart at "nei-sier-du-det, det har jeg ikke merket, du er jo så ungdommelig og alt-mulig-fantastisk-fint-og-ingen-skulle-tru-at-du-var-xx-år"'' Hmmm...men da blir det jo at jeg lyver... Må jeg virkelig ty til løgn for å komme meg unna slike episoder? ?????? 0 Siter
Mammantil3 Skrevet 8. oktober 2010 Skrevet 8. oktober 2010 ''Du skulle selvfølgelig ha svart at "nei-sier-du-det, det har jeg ikke merket, du er jo så ungdommelig og alt-mulig-fantastisk-fint-og-ingen-skulle-tru-at-du-var-xx-år"'' Hmmm...men da blir det jo at jeg lyver... Må jeg virkelig ty til løgn for å komme meg unna slike episoder? ?????? Neida, du må ikke lyve, men det var noe slikt vedkommende var ute etter at du skulle si. Verden vil liksom bedras, vet du. :-) Du kunne ha svart "Sier du det, hva tenker du på da?" eller "Åh, har det skjedd noe spesielt?", altså svare med et spørsmål og unngå direkte respons på utsagnet. Noen dobbeltkommuniserer veldig, og denne personen er kanskje i mesterklassen. Noen er bare sånn. :-/ 0 Siter
100%ull Skrevet 8. oktober 2010 Forfatter Skrevet 8. oktober 2010 Neida, du må ikke lyve, men det var noe slikt vedkommende var ute etter at du skulle si. Verden vil liksom bedras, vet du. :-) Du kunne ha svart "Sier du det, hva tenker du på da?" eller "Åh, har det skjedd noe spesielt?", altså svare med et spørsmål og unngå direkte respons på utsagnet. Noen dobbeltkommuniserer veldig, og denne personen er kanskje i mesterklassen. Noen er bare sånn. :-/ ''Du kunne ha svart "Sier du det, hva tenker du på da?" eller "Åh, har det skjedd noe spesielt?", altså svare med et spørsmål og unngå direkte respons på utsagnet.'' Denne metoden var smart... Da trenger jeg ikke å lyve...men gir heller vedkommende mulighet til å tenke igjennom det h*n sier... Takk skal du ha =) 0 Siter
Mammantil3 Skrevet 8. oktober 2010 Skrevet 8. oktober 2010 ''Du kunne ha svart "Sier du det, hva tenker du på da?" eller "Åh, har det skjedd noe spesielt?", altså svare med et spørsmål og unngå direkte respons på utsagnet.'' Denne metoden var smart... Da trenger jeg ikke å lyve...men gir heller vedkommende mulighet til å tenke igjennom det h*n sier... Takk skal du ha =) Altså, vedkommende kan godt bli fly forbanna allikevel, men da har du i alle fall ikke sagt noe galt. :-) Jeg har gått på noen smeller, gitt, og lært meg diplomatiets gleder "the hard way". Lykke til! :-) 0 Siter
Sør Skrevet 8. oktober 2010 Skrevet 8. oktober 2010 Altså, vedkommende kan godt bli fly forbanna allikevel, men da har du i alle fall ikke sagt noe galt. :-) Jeg har gått på noen smeller, gitt, og lært meg diplomatiets gleder "the hard way". Lykke til! :-) Denne er fin: Q: "You must meet a lot of interesting people in your line of work?" A: "No, most of them are like you...." :-) Med vennlig hilsen 0 Siter
Mammantil3 Skrevet 8. oktober 2010 Skrevet 8. oktober 2010 Denne er fin: Q: "You must meet a lot of interesting people in your line of work?" A: "No, most of them are like you...." :-) Med vennlig hilsen Ha-ha, den var god! :-) 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.