Sør Skrevet 8. oktober 2010 Skrevet 8. oktober 2010 Jeg vil, sånn umiddelbart, tro at en person som utdanner seg i årevis til å bli psykiater, med hensikt å tjene "masse penger", sannsynligvis "needs his head examined"! Det er mange lettere måter å tjene gode penger på enn psykiater. Med vennlig hilsen 0 Siter
Gjest Nerda Skrevet 8. oktober 2010 Skrevet 8. oktober 2010 Man tjener (ifølge min psykiater som er overlege på poliklinikk) mer enn leger med samme spesialisering og stilling. Fastlegen min har også sagt det, litt med et smil. "Egentlig ville jeg bli psykiater, men jeg tjener bedre i den stillingen jeg har nå ;)". Han har ikke spesialisering i allmennmed heller. Jobber som en helt "enkel" fastlege liksom. Det er klart man kan gjøre bisniss og tjene mange penger i en privatpraksis, til og med en med driftsavtale. Sjekka skatteopplysningene til øyelegen min en gang, og han gjorde det fetere enn to poliklinikk-psykiatere til sammen. Så det er ikke bare psykiatere som tjener gode penger om de her heldige. Jeg tror nok, om jeg ikke har fordommer da, at plastikkirurgene tjener mest. De som velger psykiatri som speialisering er gjør det nok fordi de har en interesse for det. Skal man tjene penger er det nok andre spesialiseringer som er mer effektive. 0 Siter
Nils Håvard Dahl, psykiater Skrevet 8. oktober 2010 Skrevet 8. oktober 2010 Starten var en tilfeldighet. Fortsettelsen skyldes interesse. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.