Gå til innhold

Kan en psyk bli nektet avtale på dette grunnlag?

Anbefalte innlegg

Gjest psykspørsmål
Skrevet

Jeg kjenner en psykiater som jobber som overlege på et psykiatrisk sykehus. Han har sagt at han sannsynligvis ikke hadde fått driftstilskudd om han valgte å jobbe privat. Av den grunn at de som styrer med dette heller ville ha han i det offentlige.

Det høres veldig rart ut. Kan det være riktig?

Skrevet

Jeg vet ikke hva som er fakta, så dette er rene antagelser.

Enten han jobber privat med driftstilskudd/refusjonsrett eller i det offentlige, betales lønnen hans over helsebudsjettene. Da er det kanskje ikke så rart om man ønsker å styre pengene dit man mener det er størst behov.

mvh

Nils Håvard Dahl, psykiater
Skrevet

En avtalehjemmel må opprettes og utlyses. Deretter er det fritt for alle kvalifiserte å søke.

Gjest psykspørsmål
Skrevet

En avtalehjemmel må opprettes og utlyses. Deretter er det fritt for alle kvalifiserte å søke.

Nå vet jeg ikke helt om dette var svar på det jeg spurte om. Alle kan selvfølgelig søke her, men kan de se borti fra en person med store kvalifikasjoner og referanser fordi de vil ha vedkommende i det offentlige? Må de begrunne avslaget?

Gjest psykspørsmål
Skrevet

Jeg vet ikke hva som er fakta, så dette er rene antagelser.

Enten han jobber privat med driftstilskudd/refusjonsrett eller i det offentlige, betales lønnen hans over helsebudsjettene. Da er det kanskje ikke så rart om man ønsker å styre pengene dit man mener det er størst behov.

mvh

Men må de gi en begrunnelse på avslaget? Og kan de da gi den best kvalifiserte avslag pga at de ønsker han i det offentlige?

hva tror du?

Nils Håvard Dahl, psykiater
Skrevet

Men må de gi en begrunnelse på avslaget? Og kan de da gi den best kvalifiserte avslag pga at de ønsker han i det offentlige?

hva tror du?

De finner sikkert en grunn til å ansette den de helst ønsker i stillingen.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...