Gå til innhold

God oppfølging fra politiet etter stygg episode

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg skrev for et par uker siden et innlegg om 12-åringen som ble truet og trakkasert av fire voksne menn i nabolaget vårt.

Etter råd fra politiet anmeldte vi saken da de mente at dette var en alvorlig foretelse mot et barn. Saken går nå sin gang hos etterforskerene. Samtidig som jeg anmeldte saken ble vi koblet på forebyggende avdeling på den lokale politistasjonen, de har et eget tryggehetsprogram for barn og ungdom. Vi ble først spurt om vi ønsket å gå inn i trygghetsprogrammet da dette er helt frivillig.

Vi fikket møte med trygghetskoordinatoren som orienterte oss om hvordan saken sto og snakket litt generelt om politiarbeid. Deretter fikk junior tildelt en egen trygghetskontakt på politistasjonen som skal følge ham opp med telefonsamtaler i første omgang. Junior fikk også direktenummer til til denne kontakten, da kan han ringe når som helst hvis det er noe han ønsker å snakke om.

Det er nesten utrolig å bli så godt ivaretatt av politiet, vi føler oss priveligerte.

Videoannonse
Annonse
hidi, the scorpion
Skrevet

Så kjempeflott! Godt at poden ble tatt alvorlig, for jeg hadde vært vettskremt om noe slik skulle skjedd med en av mine....

Håper det hjalp på (selv)sikkerheten hans også;)

Skrevet

Så kjempeflott! Godt at poden ble tatt alvorlig, for jeg hadde vært vettskremt om noe slik skulle skjedd med en av mine....

Håper det hjalp på (selv)sikkerheten hans også;)

Ja, det tror jeg. Han var litt engstlig på forhånd men ble mye roligere etter møtet, Han har gått og vært litt redd for hva han skulle gjøre hvis han traff disse mennene igjen, men ble beroliget med at de nok skjønner alvoret når de blir kontaktet av politiet. Desssuten vet han må at han bare kan ringe trygghetskontakten dersom det er noe.

hidi, the scorpion
Skrevet

Ja, det tror jeg. Han var litt engstlig på forhånd men ble mye roligere etter møtet, Han har gått og vært litt redd for hva han skulle gjøre hvis han traff disse mennene igjen, men ble beroliget med at de nok skjønner alvoret når de blir kontaktet av politiet. Desssuten vet han må at han bare kan ringe trygghetskontakten dersom det er noe.

Voksne ville vært engstelige etter en slik episode!

Ingen "barnestreker", er verd slik oppførsel av fire voksne menn... (Om han skulle ha gjort det.)

Oppsøke foreldrene er alltid førstevalg!

Skrevet

Fint å høre:-) Håper skrekken slipper taket etter hvert.

AneM1365380603
Skrevet

Det er fint han blir tatt på alvor. Ja, det mener jeg virkelig, selv om jeg var ganske hard på det med at gutter som trakasserer og plager fortjener en kraftig reaksjon.

Nå var gutten din uskyldig, og de som tok han kan da umulig ha visst hva de har holdt på med. Skal noen taes på den måten bør de i det minste være sikre på at de tar riktig person, og en bør ha prøvd andre veier først.

Gjest Tror ikke det
Skrevet

Voksne ville vært engstelige etter en slik episode!

Ingen "barnestreker", er verd slik oppførsel av fire voksne menn... (Om han skulle ha gjort det.)

Oppsøke foreldrene er alltid førstevalg!

Trakassering av folk kommer ikke under min definisjon av uskyldige barnestreker. Men har forstått det slik at denne gutten var uskyldig og da er det jo ekstra ille å bli behandlet slik han ble. Men håper politiet også bruker ressuser på å ta den skyldige gutten.

hidi, the scorpion
Skrevet

Trakassering av folk kommer ikke under min definisjon av uskyldige barnestreker. Men har forstått det slik at denne gutten var uskyldig og da er det jo ekstra ille å bli behandlet slik han ble. Men håper politiet også bruker ressuser på å ta den skyldige gutten.

Trakassering bør politianmeldes! At fire voksne menn trakasserer en gutt, kan ikke forsvares....

Første man da gjør er å innvolvere foreldrene.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...