Gå til innhold

"Ikke så lett å fortstå seg på"...NHD eller andr

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg skrev inn et innlegg her om når enkelte mennesker begynner å tulle med det de sier...:

''Hmmmmm....

Ikke så enkelt å forstå seg på enkelte:

Jeg hadde en dialog med en eldre person...vedkommende sa at det var mulig h*n begynte å tulle litt med ting h*n sa...

Joo...jeg sa meg enig i at jeg også har begynt å merke dette...

Så blir vedkommende fly forbannet...for h*n mener h*n ikke tuller...og spør meg om jeg påstår at h*n lyver når h*n forteller om ting...

Jeg sitter her som et spørsmålstegn ?...og skjønner mer og mer at vedkommende virkelig begynner å tulle...

Vedkommende er en som jeg må forholde meg av og til...så hvordan bør jeg forholde meg til denne personen?''

Hva kan årsaken være til at de begynner å tulle?

Skrevet

Folk kan begynne å "tulle" fordi de blir demente, er trette, har ettervirkninger av rus, osv.

Akkurat som hvis noen sier "jeg synes jeg begynner å se gammel ut", eller "jeg synes jeg begynner å se overvektig ut", så er svaret da, "nei, det gjør du selvsagt ikke".

Med vennlig hilsen

Nils Håvard Dahl, psykiater
Skrevet

Begynnende demens?

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...