Gå til innhold

Hamster eller dverghamster

Anbefalte innlegg

Vi lurer litt på å skaffe oss et lite kjæledyr. Kan ikke ha hund eller katt pga allergi, og jeg er skeptisk til å anskaffe marsvin eller kanin i tilfelle vi utvikler allergi. Hamster virker mye tryggere.

Har noen noen erfaringer med hamster eller dverghamster? Vi passet en dverghamster for ikke så lenge siden, og det var veldig koselig. Den var mer tam enn jeg hadde trodd, og morsom og søt ;-)

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/354368-hamster-eller-dverghamster/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Noen venner av meg har marsvin, og sier det er mye bedre enn hamster, fordi hamstrene sover om dagen og er aktive om natten (løper rundt i buret sitt etc) mens marsvinene er våkne om dagen og mye mer sosiale da.

Ja, men dette dverghamsteret vi har passet har ikke bråkt om natta. Det sover mye om dagen, men har vært våken om dagen også.

Det er jo mer pels på et marsvin, så jeg er litt skeptsik ift allergi pga det...

Annonse

candyqueen_83

Noen venner av meg har marsvin, og sier det er mye bedre enn hamster, fordi hamstrene sover om dagen og er aktive om natten (løper rundt i buret sitt etc) mens marsvinene er våkne om dagen og mye mer sosiale da.

Men marsvin er det burdyret man lettest blir allergisk mot.

Dum, lite tam, biter, våken hele natta (les: bråker) og sover om dagen. Et meningsløst kjæledyr.

Les bloggen min om lille Houdini før du går til anskaffelse av en slik smågnager.

Vi er altså på nummer to i rekka.

Nå har jeg trålt bloggen din uten å finne noen spor etter en bitende ganger....

Var det en sånn en som døde da dere var på hytta i vinter?

Jeg synes den vi lånte er kjempesøt :-)

Jeg hadde satset på "vanlig" hamster...altså gullhamster

Det fordi de er litt større å håndtere, litt søtere - synes jeg ;) - og fordi jeg har hørt at dverghamsteren har en tendens til å kunne være mindre håndtam enn gullhamsteren

Gullhamsteren får du dessuten i flere farger og til og med med langt hår :)

De kan visst blir heltamme, har selv hatt fler og selv om de sover en del på dagen så har de perioder de selv kan ønske å komme opp for selskap (har puttet hånden nedi buret og de har selv krøpet opp på den)

Det veldig negative med slike små hårballer er at de dessverre bare lever et par, tre år gjerne... og siden vi jo kan bli veeeeeldig glad i dem så ække det no gøy :(

Jeg hadde satset på "vanlig" hamster...altså gullhamster

Det fordi de er litt større å håndtere, litt søtere - synes jeg ;) - og fordi jeg har hørt at dverghamsteren har en tendens til å kunne være mindre håndtam enn gullhamsteren

Gullhamsteren får du dessuten i flere farger og til og med med langt hår :)

De kan visst blir heltamme, har selv hatt fler og selv om de sover en del på dagen så har de perioder de selv kan ønske å komme opp for selskap (har puttet hånden nedi buret og de har selv krøpet opp på den)

Det veldig negative med slike små hårballer er at de dessverre bare lever et par, tre år gjerne... og siden vi jo kan bli veeeeeldig glad i dem så ække det no gøy :(

Takk for innspill om gullhamster! Den dverghamsteren vi passet var såpass tam overfor oss som egentlig var fremmede, at den av og til kom opp på min hånd inni buret slik at jeg kune ta den ut og kose med den.

Men de sa det same i dyrebutikken i går, at vanlige hamstere som rege ble tammere enn dverghamstere.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...