Gå til innhold

Noen tips for å overleve:

Gjest UPF58,bipolar eller noe.

Anbefalte innlegg

Gjest UPF58,bipolar eller noe.
Skrevet

Vet ikke helt hvor gal jeg er men siden jeg er i en god periode kan jeg nevne noen gode tips,eller leveregler.

1.Ønsker du ikke å leve lenger,gjør det heller i morgen,nå er du sliten og trøtt,og tenker ikke klart.I morgen er det kanskje sol,og du har glemt hele gårsdagen.Når men er uthvilt ser man kanskje på livet med andre øyne.Etter jul,ja da kan jeg gjøre det,nei på nyåret,vil se rakkettene først.Nei det er jo januarsalg,må ha meg noe nytt.Nei trygden kommer jo snart,kjøper meg noe nye klær eller noe sjokolade.O.S.V. Til slutt har du glemt hele greia.

2.Du er ikke den eneste i verden som ikke ønsker å leve mer.Les boken "Kollektivt selvmord" av Arto Paasilinna.

3.Har du barn? Hvorfor ønsker du at de skal "arve" dine problemer? Tror du at de elsker deg så lite at de ikke tar skade av det?

4.Prøv å sov minst 7-8 timer hver natt og gjerne 30-60 min middagshvil.

5.Spis regelmessig minst 4 måltider hver dag,så små som mulig og gjerne 5 om du klarer.Unngå kaffe og te etter kl 19.

6.Forsøk å gå deg en tur hver dag uansett vær.Bare 30 min gjør godt,du får frisk luft og kanskje litt sol også? Er det vinter eller mye dårlig vær ta D-vitaminer,det kan kompansere for lite sollys.

Har du vonde ben,ta deg en biltur med eller uten ektefelle,og se om du finner en annen vei hjem,eller kjør et sted du aldri har vært.Kjøp gjerne en iskrem eller noe sjokolade på turen.Det er vel ikke bare de som går som liker appelsiner og kvikk-lunsj?

Er du fattig ta buss eller bane ut i skogen.Du har vel honnør-rabatt? Ta med matpakke og gjerne en termos med noe varmt.

7.Har du ikke tilgang til fisk eller grønnsaker,eller det er for dyrt,ta noen vitaminer hver dag.

8.Drikk minst 1 liter vann hver dag,det kompanserer for mye kaffe og te drikking som er vanndrivende.Det gir også glatt hud.

9.Unngå å sitte for lenge i sola om sommeren,du blir ikke bare brent,men også veldig rynkete.Se også pk 6.

10.Les mye bøker eller blader.Ikke sladreblader,men blader om musikk,data,strikking,hunder,katter,biler,båter eller annet.

Illustrert Vitenskap er min favoritt,samt krimbøker.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...