Gå til innhold

Facebook. Er det mulig?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Er det direkte kritisering - navn ol som gjør at hvem som helst skjønner hvem det gjelder?

- Hinting etc som gjør at tidligere kollegaer skjønner hvem dette gjelder?

- Kritisering som gjør at ingen kan vite sikkert hvem det gjelder men den det gjelder skjønner det selv?

De to første, tatt et oppgjør, den siste..latt det passere

Tror jeg, sånn på bakgrunn av det lille jeg vet

:)

''Hva hadde dere gjort hvis deres arbeidsgiver hadde kritisert deres evt dårlige arbeid åpenlyst på facebook?''

Tatt hintet?

Speer: Spar deg for slike kommentarer er du snill, når det gjelder slike saker. Var ute etter saklige svar da jeg postet dette innlegget. Har du ikke det, kan du heller la være å svare.

Annonse

Hvis vedkommende ikke er ansatt lenger, men var det for lenge siden er det ikke noen vits å ta kontakt med fagforening.

Jeg vil tro at fagforeningen både kan kontakte sin representant på den aktuelle arbeidsplassen, samt ev. bistå med advokat hvis det blir snakk om å hale noen i retten for injurierende påstander.

Med vennlig hilsen

Gjest AtHomeMom

Speer: Spar deg for slike kommentarer er du snill, når det gjelder slike saker. Var ute etter saklige svar da jeg postet dette innlegget. Har du ikke det, kan du heller la være å svare.

Vel, nå er det gjerne slik at man ikke kan regissere svarene man får her inne - man overser heller det man mener ikke er relevant for ens egen del.

Når det er sagt, kan det vel hende vedkommende burde ha tatt hintet:-)

Gjest AtHomeMom

Tja, jeg ville ha kontaktet en fagforening og hyret en advokat. Det har vært flere tilfeller av ansatte som har blitt oppsagt fordi de har kritisert sin arbeidsgiver (firma) på Facebook, og jeg mener det er totalt uholdbart at en arbeidsgiver skal kritisere sine ansatte på samme medium.

Annonse

Spørsmålet ditt var da "Hva hadde dere gjort om?....."

Om arbeidsgiver kommer med kritikk åpenlyst (offentlig) om en ansatt/tidligere på facebook var spørsmålet. Det var ikke på noen måte spørsmål om kritikken i utgangspunktet eller hvordan ta til seg den. Slik tar en arbeidsgiver seg som regel av med den det gjelder og ikke på facebook så andre kan se det. Det var liksom dette som var saken.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...