Gå til innhold

frarådet brystreduksjon i Norge normalt?

Anbefalte innlegg

Gjest IdaCarine

http://www.vg.no/helse/artikkel.php?artid=10041006

Jeg har gjort samme operasjonen og jeg har ikke blitt frarådet noen som som helst. Bare fått høre at det _kan_ bli et problem å amme hvis jeg får barn en gang. Men det er ikke så viktig for meg at jeg vil gå med bryststørrelse G og ha store ryggsmerter før den tid.

Jeg fatter ikke hvorfor hun måtte helt til Brasil for å få gjort dette.

hmmmmm

Fortsetter under...

Gjest IdaCarine

Det var vel ganske enkelt fordi hun regnet med å få det gjort billigere i Brasil.

Jeg betalte bare 400 kroner for det. Det blir dekket av det offentlige, hvis legene er enig i at brystene er for store. De legger også vekta på at det er en belastning at brystene er store eller tunge.

Gjest Ulvinnen

Jeg betalte bare 400 kroner for det. Det blir dekket av det offentlige, hvis legene er enig i at brystene er for store. De legger også vekta på at det er en belastning at brystene er store eller tunge.

Ja, men for de som ikke får det dekket, så er det mange som prøver å få det gjort i utlandet.

Gjest verinoca

Hun måtte nok ikke helt til Brasil, men det står at hun valgte det. Å bli frarådet brystreduskejon før en har født barn, er pålagt av en allmenlege, som er den man først oppsøker for å få dekket en operasjon.

Om legen ikke fraråder, vil det si at legen ikke gjør jobben sin. Informasjon skal gis. Deretter kan vedkommende selv bestemme om hun vil ta risikoen.

Sånn jeg ser det så gjorde legen en tabbe, og tabber skjer. Hun har vært uheldig.

Gjest IdaCarine

Hun måtte nok ikke helt til Brasil, men det står at hun valgte det. Å bli frarådet brystreduskejon før en har født barn, er pålagt av en allmenlege, som er den man først oppsøker for å få dekket en operasjon.

Om legen ikke fraråder, vil det si at legen ikke gjør jobben sin. Informasjon skal gis. Deretter kan vedkommende selv bestemme om hun vil ta risikoen.

Sånn jeg ser det så gjorde legen en tabbe, og tabber skjer. Hun har vært uheldig.

jeg har ikke blitt frarådet det, men heller det motsatte.Fikk innvilget operasjonen innen fem minutter. Å informere om fremtidige komplikasjoner et inngrep kan gjøre trenger ikke å bety at man fraråder det. Jeg synes hele saken virker veldig rar.

Jeg ville heller tro at leger ville fraråde unge en brystforstørrelse. Det gir vel flere komplikasjoner.

Annonse

Gjest verinoca

jeg har ikke blitt frarådet det, men heller det motsatte.Fikk innvilget operasjonen innen fem minutter. Å informere om fremtidige komplikasjoner et inngrep kan gjøre trenger ikke å bety at man fraråder det. Jeg synes hele saken virker veldig rar.

Jeg ville heller tro at leger ville fraråde unge en brystforstørrelse. Det gir vel flere komplikasjoner.

Leger er ulike, noen veldig restriktive - andre ikke. Umulig å si om hun valgte Brasil på bakgrunn av kun én leges uttalelser eller om hun fikk en second opinion et annet sted. Hun ville vel "hjem" på ferie til Brasil og samtidig få utført brystreduksjon litt rimeligere - to fluer i en smekk :-)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...